چرا تبلیغات برای کسب و کار مهم است؟

  • چرا تبلیغات برای کسب و کار مهم است؟

    بهترین تله موش هم هیچگونه مشتری نخواهد داشت اگر شما وجود داشتن آن را با تبلیغات گسترده اعلام نکنید!

    از دوران مصر باستان، تبلیغات هدفی حیاتی در جهان تجارت و کسب و کار از طریق قادر ساختن فروشندگان به رقابت با یکدیگر برای جلب توجه خریداران بازی کرده است. خواه کالا یا خدماتی که شرکت شما عرضه می کند جزء اقلام ضروری، لوکس و یا چیزی باشد که تنها ناشی از یک مد و هوس زودگذر است. در هر صورت شما نمی توانید تنها بر یک اعلام عمومی و یا بازاریابی دهان به دهان برای داشتن جریانی دائمی از مشتریان متکی باشید. داشتن الزام قوی به تبلیغات همانطور که می تواند به عنوان یک تقویت کننده برای تیم فروش شما در نظر گرفته شود، در ابعاد خارجی هم می تواند به عنوان یک ترغیب کننده برای مشتریان بالقوه شما در نظر گرفته شود.

    ترفیع

    جورج فلتون نویسنده کتاب “تبلیغات:مفهوم و کپی” می گوید هدف اولیه تبلیغات انتشار این خبر است که شما چیز جالبی برای عرضه دارید. این موضوع قابل عرضه می تواند هر چیزی از یک رویداد سرگرمی در آینده نزدیک باشد که شما در حال ترفیع آن هستید، یک خط محصول جدید که در حال فروش آن هستید، یک کمپین سیاسی که در حال مدیریت آن هستید، توسعه یک زیرساخت موجود از خدمات باشد یا حتی اولین بخش از راه اندازی کسب و کار شما باشد. خواه ترفیع شما در غالب تبلیغات چاپی، تبلیغات بازرگانی، بیلبورد و یا تراکت باشد، محتوای شما تابع قوانین خبرنگاری با تشخیص چه کسی، چه چیزی، کی، کجا و چگونه هست.

    آگاهی

    تبلیغات کمک می کند تا آگاهی جمعیت هدف خود را از مسائلی که آنها ممکن است با آن نا آشنا باشند بالا ببرید و همچنین به آنها در رابطه با منافع مرتبط با خدمات و محصولاتی که عرضه می کنید آموزش دهید. یکی از مثالهای معروف این حوزه می تواند صنعت بهداشت و سلامت باشد. به عنوان مثال اگر مصرف کننده ای یک آگهی بازرگانی را در تلویزیون ببیند که در آن یکنفر به توصیف درد ها و مشقاتی بپردازد که با دردهای فرد بیبننده یکسان باشد، این آگهی نه تنها منجر به تشخیص یک عامل احتمالی این درد می شود، بلکه یک گزینه ممکن برای درمان و مداوا هم پیشنهاد می دهد که فرد می تواند آن را با پزشک خود در میان بگذارد.

    مقایسه ها

    گرارد تلیس نویسنده کتاب “تبلیغات موثر: درک اینکه چه زمانی، چگونه و چرا تبلیغات موثر واقع می شوند؟” می گوید تبلیغات مخاطب هدف شما را قادربه ارزیابی مناسب بودن خدمات و محصولات شما در برار رقیبانتان می کند. نمایش محصولات پاک کننده خانگی مثال خوبی از این مورد است، چرا که این شکل از نمایش می تواند بصورت کاملا مناسب و بصری نشان دهد که کدام یک از محصولات سریعتر و بهتر از پس لکه های سرسخت بر می آیند. تبلیغات سیاسی نمونه دیگری از این کاربرد تبلیغات برای مقایسه یک به یک و پهلو به پهلو توانایی های کاندیداها و سابقه فعالیت انتخاباتی آنها برای خوانندگان و مشاهده کنندگان برای اتخاذ تصمیم های درست در زمان راگیری است.

    نگهداری

    کنث رومن و جین ماس نویسندگان کتاب “چگونه تبلیغ کنید” بیان می دارند که یک کمپین تبلیغاتی ادامه دار و در حال پیشرفت برای یادآوری به مشتریان فعلی شما در رابطه با حضور ادامه دار شما در بازار بسیار حیاتی است. در یک اقتصاد آشفته که تعداد بسیار زیادی از مغازه ها، رستوران ها و کسب و کارها در حال خارج شدن از شرایط رونق اقتصادی هستند، حفظ حضوری قوی در بازار از طریق تبلیغات منظم، آگهی های کوچک، کارت های پستی، رویدادها و سایتهای اینترنتی داینامیک برای ارتباطات بلند مدت غیر قابل ارزش گذاری است. این امر همچنین برای جذب مشتریان جدید که در زمان آغاز به کار شما نیازی به آن خدمات و کالاها نداشتند، ولی اکنون از یادآوری آنها خوشحال می شوند هم مفید است.

    حفظ روحیه

    زمانیکه مردم از کارکنان شما می پرسند که مشغول چه فعالیتی هستند، این کارکنان احساس خیلی بهتری خواهند داشت اگر در پاسخ به این سوال پاسخی حاکی از تعجب و خوشحالی پرسشگر را  بشوند، بدین صورت که “وای، من خیلی از این فروشگاه شنیدم”، تا اینکه بخواهند جوابی مبنی بر ناآشنایی پرسشگر بصورت “نه، اصلا تا حالا اسمش رو هم نشنیدم،” یا “آه، مگه اونها هنوز هم کار می کنند؟” را بشوند. سرمایه گذاری در یک برنامه تبلیغاتی باعث ماندگاری کسب و کار شما بعنوان قسمتی فعال از گفتگوهای روزمره جامعه می شود. در مقابل این امر به کارکنان شما حسی از افتخار و مالکیت احساسی در یک کسب و کار را می دهد که در حال ایجاد حس مثبت و به رسمیت شناخته شدن می باشد.

     نویسنده: کریستینا هملت

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 335 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید