بایگانی‌ها

لیدرمارکتر انجمن ها مرحله اول | کسب و کار مستقل شما چه مثالهایی از اثرمرکب به ذهنتون میرسه؟ پاسخ به: شما چه مثالهایی از اثرمرکب به ذهنتون میرسه؟

#231260
فرشید رمضانی
مدیرکل
امتیاز: 23,726,134

سلام.
خیلی منتظر بودم که یکی از دوستان تجربه متفاوتی را عنوان کنه چون در واقعیت میبینیم که گاهی هم این اتفاق به شکل اثرمرکب اتفاق نیوفتاده. واقعا چرا؟
دقیقا به همین دلیل هست که دوره ما در همینجا و با دانستن اثرمرکب تموم نمیشه، حتی اصل داستان هنوز شروع هم نشده:)
ما در فروش با رقابت درچند سطح مواجه هستیم. بعنوان مثال شما یک دونده دوی سرعت را در نظر بگیرید. اون میدونه رکوزد المپیک مثلا 10 ثلنیه هست. متر مشخصی براش وجود داره. پس اگر بتونه حدود 10 ثانیه این کار را انجام بده قطعا میتونه در المپیک شرکت کنه و حالا اول دوم یا مثلا پنجم بشه. در هر صورت استانداردهای لازم را داره. میدونه باید صدمتر بدوه، در 10 ثانیه.
ولی ما در بیزینس نه اون صدمتر را میدونیم و نه اون 10 ثانیه را. شما شاید خیلی تلاش کنید، ولی رقیب شما بهتر و بیشتر تلاش کنه.مسیر همه صدمتر نیست. شاید شما مغازه ای در یک خیابان خلوت در یک شهر کم جمعیت داشته باشید و او فروشگاهی بزرگ در مرکز پایتخت. شاید در شهر شما مردم سلایق متفاوتی داشته باشند. سطح توقع و رضایت اونها فرق کنه. حتی سطح درآمد و دغدغه و فرهنگ اونها.
مهمتر از اون، شاید در طول زمان تغییر کنه مثلا همون چیزی که پارسال میپسندیدن را امسال نپسندن.
اگر محوریت موضوع را تعداد فالوئر بدانیم، شما آثار اونرا دیده اید، ولی در بیزینس ابعاد دیگری مثل تبلیغات، ده ها نوع بازاریابی، برندینگ، مشتری مداری و نگهداری مشتریان قدیمی، حذف برخی دیگر از مشتریها، قدرت مالی، تغییرات و ارتقای محصولات، قیمت گذاری رقابتی و ده ها مورد دیگر هم وجود دارد که هرکدام به تنهایی میتوانند تعیین کننده باشند.
در واقع شما رشد کرده اید و کیفیت را هم بهتر کرده اید، ولی رقبای شما بهتر عمل کرده اند و مخاطب را به سمت خود جذب کرده اند. آنها بیشتر رشد کرده و سهم بازار شما را تصاحب کرده اند.
خیلی ممنون از طرح موضوع.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است