اسفند ۲۱, ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۳ ق٫ظ
#232908
گروه هدف خاص ( مثل کودکان و نوجوانان). میتونه یک استراتژی باشه و خیلی هم خوبه. بازار بزرگ و تشنه ای داره.
بقیه موارد بیشتر میشه به عنوان یک مزیت رقابتی بهش فکر کرد( مگر آنکه تفکر ویژه ای پشت اون باشه و اینجا کلی مطرح شده باشه)
تنوع محصول یک شمشیر دو لبه هست که باید روی یک برنامه ریزی و استراتژی پیش بره.
مثلا میشه بفرمایید اونو کدوم یک از حالات زیر در نظر گرفته اید؟
صد نوع لیوان؟
لیوان، بشقاب، قاشق چنگال، سفره، نمکدان و …؟
دو نوع : محصولات گرون قیمت، محصولات ارزون قیمت؟
همه اینها تنوع محصول هستند ولی راهکارهای متفاوتی دارند. بسته به اون راهکارها میشه با قاطعیت گفت که استراتژی هست یا مزیت رقابتی.
ممنون