بایگانی‌ها

لیدرمارکتر انجمن ها مرحله اول | کسب و کار مستقل مثالهایی از مشتریان شیفته در ذهن دارید؟ پاسخ به: مثالهایی از مشتریان شیفته در ذهن دارید؟

#234262
طاها منفردپور
مشارکت کننده
امتیاز: 6,346,089

من یک سالهایی در بازار لوازم یدکی و لوکس اتومبیل فعال بودم ، بعد از یکی دو سال از شروع فعالیتم توی اون بازار چند تا مشتری داشتم که به هر صورت از ما خرید می کردند و حتی اگر قیمت ها را از فروشندگان دیگر می پرسیدند و قیمت ما بالاتر هم بود ، حتی شده با غرغر و اعتراض هم باز از ما خرید می کردند و در جواب ما که می گفتیم برو از همون که ارزانتر می ده بخر ، می گفتند که ما از شما خیالمون راحته که چه جنسی می خریم . البته فکر کنم اینها خیلی وفادار یا شیفته بودند و البته بودند مشتریانی که از ما یکی دو دور خرید کرده بودند و به خاطر شخصیت و یا وضعیتشون در مراجعه های بعدی سعی می کردیم به هیچ عنوان به اونها جنس نفروشیم و به ما مراجعه نکنن .
در مورد فرهنگ شرکت و نحوه برخورد هم چیز جالبی که ما همواره با اون مواجه بودیم این بود که افراد مختلف باید برخوردهای متفاوتی با اونها می شد ، مثلا” یک سری مشتری بودند که اگر زیاد احترام می گذاشتی و به اصطلاح لی لی به لالای اونها می ذاشتی اصلا” نمی شد چیزی بهشون فروخت و بالعکس بعضی در صورتیکه کمی معطل می شدند یا با کمی بی دقتی به اونها جواب داده می شد ، دیگر مراجعه نمی کردند . البته جمع این تجارب و نحوه برخوردها و تشخیص اینکه چه اطلاعاتی به مشتری باید داد و … باعث می شد یک فرد را فروشنده خوبی بدانیم یا نه . مثلا” در فروش لوازم لوکس اتومبیل همیشه فروشندگان مغازه من ، بهتر از خودم جنس می فروختند و یا اینکه کالای تولیدی ما در فروشگاههای دیگر بهتر از فروشگاه خودمان تک فروشی می شد چرا که آنها همانطور که مشتری می خواست به او توضیح می دادند و ما بخاطر اعتبار کاری و اطلاعات فنی اون چیزها را نمی گفتیم .

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است