بایگانی‌ها

لیدرمارکتر انجمن ها تمرین های خلاقیت اعلام قیمت اشتباه به مشتری

آخرین بروزرسانی توسط bahmansh 1 سال، 6 ماه پیش
‏‫5 صدا
6 پاسخ
  • نویسنده
    نوشته‌ها
    • #235553
      فرشید رمضانی
      مدیرکل
      امتیاز: 23,726,134

      اگه براتون پیش بیاد که به یه مشتری اشتباها قیمت بیشتر اعلام کنید و مشتری متوجه بشه و اعلام کنه، شما چجوری برخورد میکنید که مشتری فکر نکنه دروغ بهش گفتید و میخواستید سرش کلاه بره؟

    • #235558
      نسيم هاشميان
      مشارکت کننده
      امتیاز: 1,910,964

      این مشکل خیلی پیش میاد و از اونجایی که عمدی در کار نبوده و نیست وقتی این چنین میشه در حضور مشتری یک استعلام قیمت از همکارهای دیگه می‌گیریم و خیلی خونسرد و عادی توضیح میدیم که بله. حق با شماس و این مشکل بخاطر نوسان شدید قیمتها پیش میاد . وظیفه ما اینه که خونسرد عمل بکنیم. چون خب عمدی در کار نبوده و نیاز نیست دستپاچه یا عصبی بشیم. دیگه از اینجا به بعد مشتریه که از توضیح و رفتار شما این عذر رو بپذیره یا نه!

    • #235559
      طاها منفردپور
      مشارکت کننده
      امتیاز: 6,346,089

      برای ما توی فروش لوازم یدکی به دلیل زیاد بودن اقلام و تفاوت برندها و سازنده ها پیش می اومد قیمت اشتباه دادن ، معمولا” با صداقت می گفتیم این اشتباه شده و قیمتی که به شما گفتیم مثلا” برای فلان برند بوده یا این کالا است یا تو ردیف دفتر اشتباه خوندیم و … ولی امان از اینکه این کار برای یک مشتری متفرقه یا معمولی دو مرتبه تکرار بشه ، اونو دیگه نمی دونم چی باید بگیم بهش .

      • #235560
        نسيم هاشميان
        مشارکت کننده
        امتیاز: 1,910,964

        مشتریی که یک بار از شما خرید کرده باشه معمولن با اینجور اشتباهات همون یه بار رو میاد و دیگه اونورا پیداش نمیشه. باید دل مشتری دائم رو بدست آورد.

    • #235587
      تهرانیان
      مشارکت کننده
      امتیاز: 2,757,952

      من انواع و اقسام اشتباه قیمت دادن رو دارم ولی تو این مدل میرم سراغ اینکه قیمت کار خوب با باقی کارها فرق می کنه و احتمالا مجبور میشم با تخفیف به قیمت معمول برسم
      اگر هم اختلاف قیمت خیلی زیاد باشه میگم اشتباه متوجه نیازتون شدم وگرنه قیمت این کار که همین قدریه که شما می فرمایید
      البته این راه ها خیلی هم خوب جواب نمیده
      شما راه بهتری سراغ دارید فرشید خان؟

      • #235595
        فرشید رمضانی
        مدیرکل
        امتیاز: 23,726,134

        در کارهای خدماتی میشه این حرفا رو زد تا حدی هم احتمال داره مشتری قبول کنه (حتی اگه کار را به شما نده) ولی برای محصول یه مقدار فرق میکنه.
        در خدمات همین جوابها میتونه خوب باشه ولی اگر مشتری وفاداری دارید بهترین حالتش صادقانه گفتن این هست که اشتباه محاسبه کردم و عذرخواهی میکنم.

    • #235950
      bahmansh
      مشارکت کننده
      امتیاز: 9,705

      سلام
      خب به طبع برای بیشتر ما پیش اومده این مساله. یا با صداقت مساله رو عنوان کردیم و تصحیح کردیم و عذرخواهی هم کردیم یا خب مشتری بهرحال نپذیرفته و ضرر کردیم.
      حتی یکبار ما با قیمت اشتباه فروختیم و فاکتور هم کردیم بعد به مشتری زنگ زدیم، مبلغ مازاد رو برگردوندیم که گرون فروشی نکرده باشیم.

شما برای پاسخ به این تاپیک باید وارد شوید.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است