بایگانی‌ها

آخرین بروزرسانی توسط فرشید رمضانی 4 ماه، 2 هفته پیش
‏‫5 صدا
11 پاسخ
  • نویسنده
    نوشته‌ها
    • #232816
      فرشید رمضانی
      مدیرکل
      امتیاز: 30,771,175

      همونطور که در مثال کرایه اتومبیل دیدیم میتوان در عملکرد استراتژی های مختلفی در نظر گرفت و یا در مثال هندزفری با آنکه همه آنها استراتژی قیمت را در نظر گرفته بودند ولی در تولید( یا بخش های دیگه ) تغییراتی داد.

      شما استراتژی مشخصی را برگزیده اید؟ استراتژی های رقبا را برسی کرده اید؟

    • #232834
      تهرانیان
      مشارکت کننده
      امتیاز: 2,691,323

      والا الان استراتژی قابل عرضی ندارم اما از این هفته روش کار می کنم

    • #232907
      نرگس
      مشارکت کننده
      امتیاز: 5,327,567

      من یک سری موارد توی ذهنم بود که فکر میکردم اینها میشه وجه تماز من با بقیه بیزینس های مشابه از جمله
      تنوع در محصول
      طرح جدید
      تفاوت در بسته بندی
      گروه هدف خاص ( مثل کودکان و نوجوانان).
      اما بعد از شنیدن ویس این موضوع، به این نتیجه رسیدم که یک مقداری باید بیشتر روش کار کنم

      • #232908
        فرشید رمضانی
        مدیرکل
        امتیاز: 30,771,175

        گروه هدف خاص ( مثل کودکان و نوجوانان). میتونه یک استراتژی باشه و خیلی هم خوبه. بازار بزرگ و تشنه ای داره.
        بقیه موارد بیشتر میشه به عنوان یک مزیت رقابتی بهش فکر کرد( مگر آنکه تفکر ویژه ای پشت اون باشه و اینجا کلی مطرح شده باشه)
        تنوع محصول یک شمشیر دو لبه هست که باید روی یک برنامه ریزی و استراتژی پیش بره.
        مثلا میشه بفرمایید اونو کدوم یک از حالات زیر در نظر گرفته اید؟

        صد نوع لیوان؟
        لیوان، بشقاب، قاشق چنگال، سفره، نمکدان و …؟
        دو نوع : محصولات گرون قیمت، محصولات ارزون قیمت؟

        همه اینها تنوع محصول هستند ولی راهکارهای متفاوتی دارند. بسته به اون راهکارها میشه با قاطعیت گفت که استراتژی هست یا مزیت رقابتی.
        ممنون

        • #232925
          نرگس
          مشارکت کننده
          امتیاز: 5,327,567

          تنوع محصولات درنظر گرفتم، لیوان، بشقاب، …
          درخصوص رده سنی هم، رده سنی کودکان و نوجوانان چند هفته پیش به ذهنم رسید، و فکر کردم که دسته بندی سنی روی محصولات انجام بدم‌. و عملا هنوز هیچ کاری براش نکردم

          • #232928
            فرشید رمضانی
            مدیرکل
            امتیاز: 30,771,175

            به نظرم برای این رده سنی، این نوع تنوع محصول از همه جذاب تر باشه. بازار بزرگ و تنوع طلبی داره که درگیر تجملات و انواع و اقسام مثلا یک لیوان نیستند.
            هر جایی هر خدمتی از من بر میومد بفرمایید.

          • #233087
            نرگس
            مشارکت کننده
            امتیاز: 5,327,567

            ممنونم از راهنماییتون
            مزاحمتون میشم

    • #232966
      Kian
      مشارکت کننده
      امتیاز: 2,839,485

      درود
      استراتژی من ارائه اطلاعات صحیح و قابل استناد حوزه سلامت در قالب یک پکیچ کامل هستش.
      یعنی شما هر نوع اطلاعاتی نیاز داشته باشی در حوزه بهداشت و سلامت بتونید با سرعت و راحتی بهش دسترسی داشته باشید.
      که تصمیم گرفتم ارائه محصولات را هم بهش اضافه کنم

      • #232977
        فرشید رمضانی
        مدیرکل
        امتیاز: 30,771,175

        چقدر میتونه خوب و مفید باشه. علاوه بر استراتژی، میتونه ماموریت یا همون روح بیزینس را هم در خودش جای بده و کارو لذت بخش تر کنه. که اگه این دومورد به شکل شاخص برای مخاطب جا بیوفته مطمئنا به فروش محصولات هم خیلی کمک میکنه.

    • #232980
      Kian
      مشارکت کننده
      امتیاز: 2,839,485

      بله، فارق از همه اینها این را به عنوان یک ماموریت برای خودم تعریف کردم و خدا را شکر داره مثل یک پازل تکه های اون در کنار هم قرار میگیره که در آینده بیشتر در خصوصش صحبت میکنم.

    • #233215
      آرزو
      مشارکت کننده
      امتیاز: 1,451,391

      خب من که فعلا بیزینسی رو به اون شکل برای خودم راه ننداختم هنوز. اما مثلا در مورد همون کاری که توو بحث تحلیل آماری و آنالیز داده های پایان نامه ها انجام میدم و قبل تر هم در موردش نوشتم که کلی از دوستان و آشنایان و دوستانِ دوستان و دوستانِ آشنایان، منو به همدیگه معرفی کردن، می تونم بگم نکته ای که باعث میشه هر مشتری بره 3 تا مشتری دیگه رو هم با خودش بیاره، پشتیبانی و تایم آموزشی هستش که در کنار انجام کار، به هر مشتری اختصاص میدم. یعنی فقط یه کار آماده به طرف تحویل نمیدم که اصلا نفهمه چی به چیه، و فردا روزی اگه کسی در موردش سوالی بپرسه، طرف نتونه جواب بده، بلکه در کنار انجام کار، آموزش هم میدم. چون بحث آمار واقعا سخته و خیلی افراد نه دوستش دارن و نه اصلا میفهمن چی هست.
      فکر می کنم بشه اینو یه مدل استراتژی توو بحث خدمات در نظر گرفت که در مقایسه با افراد دیگه یعنی رقبا، میتونم بگم یا این کار رو کلا انجام نمیدن، یا بابتش هزینه اضافه می گیرن. البته باز خود این موضوع در مورد رقبایی صدق می کنه که واقعا بحث تحلیل آماری رو انجام بدن، چون یه عده ای هستن متاسفانه یه چیزی رو تو paint و یا فوتوشاپ نقاشی می کنن و به عنوان خروجی نرم افزار، به دانشجو تحویل میدن! اونا که دیگه هیچی.
      حالا نکته بعدیش هم اینه که از این طریق، یه سری افراد دیگه بهم مراجعه می کنن که فقط می خوان بهشون آموزش بدم. این گروه که عمدتا دانشجوهای مقطع دکتری هستن، چون با مباحث روش تحقیق، تحلیل آماری، نوشتن پروپوزال و نگارش مقاله اصلا آشنایی دارن، دنبال کسی هستن که این چیزا رو بهشون آموزش بده.
      در واقع اینجا استراتژی من داره یه نیازی رو برطرف میکنه، نیازهای بیشتری از افراد رو هم برطرف می کنه (نیاز به آموزش) و نیاز افراد بیشتری رو هم برطرف می کنه (یه سگمنت جدید از افراد).
      فعلا اینو داشته باشیم تا ببینم در آینده استراتژی بیزینس اصلیم چطور خواهد شد.

      • #233242
        فرشید رمضانی
        مدیرکل
        امتیاز: 30,771,175

        قطعا این هم میتونه استراتژی مناسبی ( یا حداقل یکی از استراتژی ها) برای رسیدن به اهداف مشخص شده باشه. جدای از ارزش بحث آموزش، شما در واقع دارید شفافیت، اعتماد سازی و دانش خودتون را هم نمایش میدید که مطمئنا برای مشتری حائز اهمیت هست.
        موفق باشید.

شما برای پاسخ به این تاپیک باید وارد شوید.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است