بایگانی‌ها

آخرین بروزرسانی توسط فرشید رمضانی 4 ماه، 1 هفته پیش
‏‫3 صدا
6 پاسخ
  • نویسنده
    نوشته‌ها
    • #233616
      فرشید رمضانی
      مدیرکل
      امتیاز: 30,803,484

      در اقلیت خلاق، دیدم که کافیست کاری انجام دهیم که اکثریت آنرا انجام نمیدهند. به عبارت دیگر کاری که آنقدر دیده شده و آنقدر همه به شکل یکسان آنرا انجام میدهند، کوچکترین تغییری در آن کاملا مشخص خواهد شد و نه تنها رضایت مشتری را جلب میکند بلکه باعث میشود دیگران درباره شما صحبت کنند.

      همه ما بارها و بارها خرید آنلاین انجام داده ایم و پس از خرید یک ایمل برایمان آمده که (معمولا ظاهر یکسانی هم دارد). فلانی از خرید شما متشکریم. مبلغ، تاریخ و …

      شما چطور؟ نمیخواهید بخش از اقلیت خلاق باشید؟ نمیخواهید ایمیلی که برای مشتری شما ارسال میشود  به او حس خوب و متفاوتی دهد؟ نمیخواهید نام فروشگاه شما و متن ایمیل شما مدتها در ذهنش بماند و به دیگران نیز از آن بگوید؟ شما پس از خرید از فروشگاهتان، چه متنی را برای مشتریتان تنطیم میکنید؟

    • #233649
      نرگس
      مشارکت کننده
      امتیاز: 5,327,567

      سلام
      ۱- فکر میکنم توی یک زمینه ای میشه به هدف سازمان ربطش داد. مثلا اگر سازمانی در تلاش برای بهبود محیط زیست هست، میشه توی متن تشکر این مضمونو رسوند که با این خرید مثلا شما فلان درخت را در این مکان کاشته اید. یا شما در تمیز کردن فلان منطقه کمک کردید. یا به همین ترتیب اگر سازمان توی امور خیریه دستی داره و بخشی از درآمدشو توی این قضیه صرف میکنه، بگه مثلا به فلان کودک در فلان منطقه کمک کردید تا از تحصیل بازنماند. اینها همش مضمون هست و قطعا باید روی متن کار بشه.
      ۲- یک روش دیگه این هست که توی متن ایمیل یک نظرسنجی گذاشته بشه تا بازخورد گرفته بشه و در کنارش با شرکت در نظرسنجی تخفیف جزئی برای خریدهای بعدی گذاشته بشه تا هم مشتری راغب بشه برای خریدهای آتی و هم ایرادات فروشگاه من مشخص بشه.
      ۳- شاید بشه توی متن ایمیل یک لینکی گذاشت تا مراحل بسته بندی، تحویل به پست و … را نشون بده. البته شاید شدنی نباشه
      ۴- یا شاید بشه بعد از بسته بندی و ارسال محصول، عکس یا فیلمی از مراحل ارسال محصول همراه با ایمیل ارسال بشه.

      • #233650
        فرشید رمضانی
        مدیرکل
        امتیاز: 30,803,484

        سلام
        هر 4 موردش خیلی خوب بود و میتونه اقلیت خلاق محسوب بشه. اگر متن هم بر مبنای پرسونای خریدار تهیه بشه باز اثر مضاعفی داره.

        مورد چهارم اگه از رعایت بهداشت و پروتکل ها هم باشه در این شرایط کرونایی فوق العاده موثر هست.
        خیلی ممنون.

        • #233673
          نرگس
          مشارکت کننده
          امتیاز: 5,327,567

          متن پرسونای خریدارو خوندم بنظرم از این اطلاعات شاید بشه برای متن ایمیلهای مناسبتی استفاده کرد و ایمیل مناسبتی اختصاصی تهیه کرد. منظورم تاریخ های تولد،ازدواج و .‌… هست.

          • #233691
            فرشید رمضانی
            مدیرکل
            امتیاز: 30,803,484

            خب البته فقط برای مناسبت ها نیست. مثلا اگر سایت شما در زمینه آشپزی، دندانپزشکی، کودکان، مطالب ادبی و … باشه هر کدوم مخاطب خاص خودش را داره و علاوه بر محتوایی که در این رابطه باید رعایت بشه همه متن ها از جمله متن تشکر هم باید متناسب با همون پرسونا باشه. حتی منوهای سایت شما میتونه از کلمات مناسبی استفاده کنه.
            مثلا کلا سایت محاوره ای باشه یا خیلی رسمی یا کلمات شاد و پر انرژی و …
            ممنون.

    • #233933
      تهرانیان
      مشارکت کننده
      امتیاز: 2,691,323

      تجربه ی پایین اومدن از دیوار خانه تان چطور بود
      استرسی داشتید؟
      ما تمام تلاشمان را کردیم که متوجه حضورمان در ساختمانتان نشوید، درگیر کار ما که نشدید؟
      موقع رفتن آلودگی ها را بردیم، راضی بودید؟
      فرشید خان من نظر سنجی کردم
      دیگه زحمت تشکر با مشتری

      • #233946
        فرشید رمضانی
        مدیرکل
        امتیاز: 30,803,484

        خیلی خوب بود. شاید من نباید فقط میگفتم “تشکر”. باید میگفتم متنی که پس از انجام سفارش مشتری میبینه.
        اتفاقا در متن شما هم یه جورایی، تشکر بود، هم احساس مسئولیت و هم مشتری مداری. احتمالا هیچکدوم از اونها به شما پاسخی نمیدهند که بشه بهش گفت نظرسنجی. ولی همشون در ذهن خودشون مواردی که برای شما خیلی اهمیت داره ( حتی میشه گفت بخشی از استراتژی شما ) را متوجه میشن.
        به نظرم خیلی خوب اومد.

شما برای پاسخ به این تاپیک باید وارد شوید.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است