بایگانی‌ها

لیدرمارکتر انجمن ها تمرین های خلاقیت کیوسک مطبوعاتی و مشتریان بیشتر

آخرین بروزرسانی توسط bahman esmaily 1 سال، 9 ماه پیش
‏‫9 صدا
28 پاسخ
  • نویسنده
    نوشته‌ها
    • #232646
      فرشید رمضانی
      مدیرکل
      امتیاز: 23,726,134

      تصور کنید دوتا دکه روزنامه فروشی نزدیک هم هستند و محصولات معمولی که همه ما باهاش آشنا هستیم را میفروشند. چه راهکاری به ذهنتون میرسه که در طول سه ماه اثر داشته باشه و مشتریان بیشتری را برای یکی از آنها به همراه داشته باشه؟

    • #232653
      bahmansh
      مشارکت کننده
      امتیاز: 9,705

      خب مثلاً میتونه اگر چای میفروشه کنارش یه دونه شکلات رو رایگان بده
      یا مثلاً اگر روزنامه و مجله میفروشه اون مجله ی دیروز که دیگه در اصل قابل فروش نیست رو کنارش بزاره و بگه هرکدوم رو دوست داری در کنارش یکی بردار
      بعضی محصولات رو پکیج میکردم و به صورت پکیج طوری قیمت میگذاشتم که از تک تک خریدنش برای مشتری به صرفه تر باشه
      یک نیمکت سعی میکنم بزارم نزدیکم تا مشتری اگر دوست داشت بشینه و چای یا قهوه صرف کنه مثلاً
      سایبونم رو بلندتر از حالت عادی میگیرم تا به غیر از خود دکه مشتری هم زیر سایه ش قرار بگیره که تو آفتاب و بارون بیشتر رغبت کنه زیر این سایه بون بمونه و محصولات بیشتری بخره.
      یا مثلاً پکیج خانواده درست میکنم که طرف مثلاً این پکیج 4 نفره باشه ولی پول سه تاشو بده، یعنی عملاً یکی رایگان بیوفته.

      • #232658
        فرشید رمضانی
        مدیرکل
        امتیاز: 23,726,134

        خب البته که بعضیهاش خیلی خوبه.
        یه مسئله این مواقع وجود داره ( وقتی دوتا شغل نزدیک هم هستن) که اصلا اول مشتری چطوری بیاد سمت شما و نره سمت رقیب که با برتری های شما آشنا بشه؟
        مثلا سایبون و نیمکت میتونه اینکارو انجام بده، ولی تا مشتری چای نخره متوجه نمیشه شما یه شکلات هم بیشتر میدید.
        در این باره چطور؟

        • #232659
          bahmansh
          مشارکت کننده
          امتیاز: 9,705

          خب بابت اون که میشه تبلیغات محیطی کرد دیگه، حالا روش های متنوعی وجود داره از بنر و استند بگیر تا دادزن حتی :))) بستگی به موقعیت مکانی و فرهنگ منطقه و خیلی چیزا داره البته

        • #232660
          bahmansh
          مشارکت کننده
          امتیاز: 9,705

          چطوره این دکه یه موزیک خوب هم بزاره و جذب کنه؟ البته بازم موقعیت مکانی خیلی چیزا رو تعریف میکنه

    • #232663
      نرگس
      مشارکت کننده
      امتیاز: 2,181,897

      من اول نظرات خودمو مینویسم و بعد میرم بقیه نظراتو میخونم تا ذهنم خط نگیره.
      میتونه اشتراک بگیره و همراه با بسته اشتراکش بنا به اینکه مشترکینش چه کسانی هستن از مجلات باطله قبل استفاده کنه و ارسال کنه. مثلا اگر فرد تنهایی هست از مجلات آشپزی باطله ارسال کنه یا برای افراد مسن از مجلات قدیمی حل جدول ارسال کنه.
      یا اینکه با فروش مواد غذایی، فیش های قرعه کشی بده برای اشتراک هفتگی یا ماهانه.
      یا شاید بتونه از پیک در محل استفاده کنه.
      یا برای اشتراکش تخفیف بذاره.

    • #232664
      نرگس
      مشارکت کننده
      امتیاز: 2,181,897

      یا روزنانه های باطله قدیمی رو تحویل بگیره و در برابرش مواد غذایی با ارزش کمترتحویل بده
      اگر فضا داره نیمکت بذاره برای نشستن و مطالعه، و نوشیدنی بفروشه

    • #232669
      نرگس
      مشارکت کننده
      امتیاز: 2,181,897

      پریز برای شارژ موبایل و یا شارژر دراختیار بگذاره و در برابرش یا هزینه بگیره و یا محصولی بفروشه

      • #232709
        فرشید رمضانی
        مدیرکل
        امتیاز: 23,726,134

        بعضی هاش که خیلی خوب بود مثلا این پریز برای شارژ که عالی بود.
        ولی اگه من میگفتم همین یه دکه در خیابون هست یا سه دکه، در پیشنهادات شما تغییری داده میشد؟ یا نمیگفتم در سه ماه، میگفتم در شش ماه.
        (مثلا پیک در محل و اشتراک خوب بود و مریتی بود نسبت به دکه دوم)
        یه نکته دیگه اینکه، دکه ها معمولا بیش از 50-60 درصد مشتریانشون گذری هستند. اتومبیل ها و عابرهایی که شاید فقط یکبار گدرشان به آن خیابان افتاده. برای چنین حجمی از مشتریان گذری، باید بیشتر اهمیت قائل شد.
        (مثلا تا بحال شده از طریق گوگل وارد یه سایتی بشین، حتی مطلبش را هم بخونید و مفید باشه و خارج شوید، ولی اصلا به اسم سایت دقت نکنید؟ دکه ها یه همچین حالتی دارند)
        خیلی ممنون

        • #232825
          نرگس
          مشارکت کننده
          امتیاز: 2,181,897

          خب احتمالا اگر دکه تنها بود، چون حالت انحصاری داشت، وضعیت تغییر میکرد. ولی فکر میکنم همین پیشنهادها برای فروش بیشتر یک دکه تنها بکار بره.

    • #232695
      ebr
      مشارکت کننده
      امتیاز: 1,721,521

      یک بنر بزرگ بزنه و مهمترین خدماتی که میتونه بده روش بنویسه
      مثلا آبجوش رو رایگان بده
      کیک تازه روزانه بیاره
      پیک رایگان تا شعاع خاصی بذاره
      اشتراک بگیره تا با پیک رایگان هر روز صبح سر ساعت خاصی نوشیدنی مد نظر همراه روزنامه براش ارسال بشه
      تو ایران من ندیدم این کیوسکا قهوه داغ بدن، جا برای دستگاهشم دارن. بسته به اینکه تو چه منطقه ای داره فعالیت میکنه میتونه اینکارو بکنه مخصوصا اگر منطقه اداری تجاری باشه

      • #232710
        فرشید رمضانی
        مدیرکل
        امتیاز: 23,726,134

        خوبی پیشنهاداتتون این بود که هم مشتریان گذری را شامل میشد و هم مشتریان ثابت و محلی را.
        ارسال نوشیدنی همراه با روزنامه بخصوص در مناطق تجاری را هم دوست داشتم.(صرفنظر از مشکلات اجرایی)
        چندمورد دیگه هم مزیت رقابتی میتونست محسوب بشه نسبت به دکه دوم.

    • #232711
      Kian
      مشارکت کننده
      امتیاز: 1,108,417

      سلام
      من ابتدا ظاهر دکه را متفاوت می کردم و یه طرح زیبا و خلاقانه براش می زدم، جوری که در نگاه اول خیلی به چشم بیاد. در طراحی هم از حضور پرنده هایی مثل قناری و گیاهان استفاده می کردم.
      یک سیستم طراحی می کردم و شماره همراه افراد را می گرفتم و برای آنها لینک شبکه های اجتماعی خودمون را ارسال می کردم که روزانه صفحه اول همه روزنامه ها را در آن می گذاشتم.
      یک مانیتور بزرگ هم میگذاشتم برای نشان دادن خبرهای داغ روز، اخبار بورس و … و حتی دریافت تبلیغات از بیزینس های محلی و حتی برندها.
      دقت می کردم ببینم مردم همراه روزنامه و مجله بیشتر چی می خرن و روی اون محصولات مانور بیشتری می دادم.

    • #232719
      Masoud
      مشارکت کننده
      امتیاز: 4,992,772

      اقا هرچی که به ذهنم میومد حتی بیشتر از اون رو بقیه دوستان گفتن، چیز دیگه‌ای به ذهنم نمیرسه فعلا.
      به نظرم کل روزنامه‌های طرف رو خودش بخره خیالشو راحت کنه :))

    • #232720
      سعید کاظمی
      مشارکت کننده
      امتیاز: 4,633,500

      من یک ایده دارم که بهش می گم گذاشتن اثر انگشت در ذهن مشتری ،شما اثر انگشتتون منحصر به خودتون هست . پس اگر یک اثر خاص در هر کسب وکاری در ذهن مشتری قرار بدهید . چون اون اثر مثبتی که شما با کمک تمام روشهای پیشنهادی که دادین . تو ذهنش بزارین . اون همیشه به سمت شما بر می گردد . تو فضای فیزیکی فروشگاه خیلی وقتها از همکارانم خواهش میکنم . هر ایده ای که به فکرشون میرسه . بگویند تا بتوانیم اثر انگشت روی ذهن مشتری بزاریم .

    • #232733
      آرزو
      مشارکت کننده
      امتیاز: 590,211

      پیرو بازی با مامان و بابا که توو گزارش امشب هم در موردش نوشتم و فارغ از عملی بودن ایده ها، چند تا چیزی که به ذهنمون رسید اینا بود:
      1.دکه روزنامه فروشی رو رنگ آمیزی جالبی بکنه، با یه طراحی قشنگ.
      2.اگه بشه، کلاً سازه دکه فانتزی بشه، مدل این دکه اغذیه فروشی های خارجی که میبینیم شکل یه همبرگره یا بستنی، مثلا دکه شبیه یه کتاب باشه سازه اش.
      3.با این لامپ های LED تزیینی رنگی، نورپردازیش کنه، مخصوصا تو شب که دیده بشه واسه مشتری های گذری. رقص نور هم داشته باشه.
      4.از این اسباب بازی ها هست شکل ماشینه یا اسبه که سکه میندازن توش، حرکت می کنه، بچه ها دوست دارن، یه دونه از اونا جلوش بذاره، بچه ها ببینن تا به زور، مامان و بابا رو دم دکه نگه دارن.
      5.روزنامه هاش رو یه جوری بچینه جلوی قفسه که تیترهاش قشنگ معلوم باشه، بعد یه جوری نورپردازی هم بکنه که توو شب یا صبح زود، تیتر روزنامه ها دیده بشن.
      6.صندلی یا نیمکت بذاره جلوی دکه، اگه فرد میانسالی خسته بود یا کسی دلش خواست نوشیدنی بخوره یا سیگار بکشه (استغفراله بدآموزی داشت) بتونه بشینه.
      7.با یه اغذیه فروش دوره گرد جوینت بشه، مثلا با این لبو فروش ها، بگه تو بیا کنار من لبو بفروش، به هوای اونا مشتری بیشتر بیاد کنار دکه اش.
      8.واسه دکه سایه بون بزرگ بذاره، که نور آفتاب نخوره یا بارون نریزه، مردم بتونن زیرش پناه بگیرن.
      9.از این دستگاه ها هست که شربت خاکشیر و یخ در بهشت درست میکنن، از اینا بذاره.
      10. تابستونا از این سیستم خنک کن ها هست که آب رو اسپری می کنن، از اینا بذاره جلوی دکه اش (البته اگه از اینا بذاره من رد نمیشم از اونجا، چون موهام فرفری میشه!)
      11.چای و بامیه داشته باشه حتما، خودم مشتریشم :))))

      بازم بود، ولی همینا بسه دیگه

      • #232741
        فرشید رمضانی
        مدیرکل
        امتیاز: 23,726,134

        خیلی هاش جالب و کاربردی بود. هم زودبازده و هم اینکه مشتریان گذری که بخش زیادی از مشتریان این نوع کار را تشکیل میدهند جذب میکنه.
        در ضمن برای ایده پردازی و خلاقیت، حتما نباید همه چیز صددرصد عملی و شدنی باشه. یه وقت هست ایده نشدنی شما، جرقه ای در ذهن بوجود میاره برای یک ایده شدنی تر.اصلا برای همین مینویسیم که ذهنمون را تا هرجا خواستیم ببریم جلو.
        سلام خیلی زیاد بنده را به پدرومادر محترم برسونید و خیلی ازشون تشکر کنید که قابل دونستن.
        ممنون

        • #232783
          آرزو
          مشارکت کننده
          امتیاز: 590,211

          سلامت باشید. بله درسته توو بحث ایده پردازی، هر چیزی که به ذهن هر کسی میرسه باید گفته بشه، یهو ممکنه از یه چیزی که خیلی مسخره به نظر میاد، یه نتیجه خوب دربیاد.

    • #232744
      yasan
      مشارکت کننده
      امتیاز: 1,158,888

      اولین نکته به نظر من اینه که باید کاری کنه که در نگاه اول متمایز باشه و خب در ذهن مشتری ها و بالاخص افراد گذری بمونه. من پیشنهاد میدم رنگ دکه ارو قرمز کنه. اینجوری همه اول به اون دکه قرمزه میشناسنش و مرحله اول تمایز رو رد میکنه. مشتری ها دو دسته هستند مشتزی هایی که در شعاع محیطی نزدیک به دکه فعالیت دارند و اونایی که فقط ازون خیابون رد میشن و امکان داره تا سالها دیگه گذرشون به اونجا نیافته. برای دسته دوم همون رنگ میتونه جلب توجه کنه و تا مدتها اون دکه ارو شاخص کنه. حتی میتونه به نماد محل تبدیل بشه مثلا بگن همون خیایونه که رفتیم دکه قرمز داشت یا اون ساختمونه که دم دکه قرمزس ووو این دسته از مشتریا عموما برای خرید سیگار مراجعه میکنن حالا دکه دار میتونه به ازای خرید یه پاکت سیگار چای رایگان هم بده( خیلیا مثل خودم که شب زنده دارم و وقتی بیخوابیم بی هدف میریم تو خیابون. خلوتی شب رو فرصتی میدونیم برای اینکه هم مثلا بریم یه سیگاری بگیریم هم حالا یه چایی هم خوردیم دیگه)
      و اما دسته اول که مشتریای محلی هستند و بایداز رقیب دزدیده بشن. میتونه ازین فندکای ارزون رایگان توزیع کنه و با یه برچسب کوچیک هم دکه ارو معرفی کنه هم بزنه مثلا پیک رایگان در محل ووو. گزینه بعدی اینه که فندکی که میفروشه ارو مادام العمر رایگان گازش رو شارژ کنه( شاید بگید صرفه اقتصادی نداره که باید بگم کدوم سیگاری ای رو دیدید که یه فندک رو مدتها دستش باشه و گم نکنه؟) در ازای بازگشت روزنامه خریداری شده ( قاعدتا روزنامه ای که دیگه باطله اس) میتونه یه نخ سیگار یه لیوان چای یا هرچیز دیگه ای ارایه کنه. خدمات دهی به کودکان نکته ای هست که دوستان اشاره کردن مثل قرار دادن وسایل بازی یا بادکنک و اینا .
      با این ایده های دوستان به نظرم اگر به دکه بزنم و توسعه اش بدم از خیلی از کارها بهتر جواب میده :))))))))

      • #232753
        فرشید رمضانی
        مدیرکل
        امتیاز: 23,726,134

        :))))
        آره خودمم از دیشب با این ایده های بچه ها فکرم درگیر دکه زدن بود که الان با پیشنهادات شما دیگه کاملا مطمئن شدم خوبه:)

        • #232755
          bahmansh
          مشارکت کننده
          امتیاز: 9,705

          :)))))

        • #232761
          yasan
          مشارکت کننده
          امتیاز: 1,158,888

          به نظرم همینجا استارت بزنیم و سهام یه دکه ارو بفروشیم و با بچه ها یه دکه سهامی بزنیم

      • #232784
        آرزو
        مشارکت کننده
        امتیاز: 590,211

        آقاااا من گفتم سیگار بدآموزی داره، ایده های شما 70% حول و حوش بدآموزی می چرخه :)))

        • #232787
          Masoud
          مشارکت کننده
          امتیاز: 4,992,772

          چیش بدآموزی داره آخه 😐

          • #232790
            آرزو
            مشارکت کننده
            امتیاز: 590,211

            :))))) همش سیگار و جذب سیگاری ها بود
            شوخیه بابا، زندگی با همین سرگرمی ها می گذره دیگه

    • #232746
      سعید کاظمی
      مشارکت کننده
      امتیاز: 4,633,500

      خیلی این طوفان فکری که اقای رمضانی راه انداختن . جالب شده . تو جمع چه ایده های جالبی ارائه می شه .پیشنهاد می کنم . هر روز یکی از مشاغل بچه های دوره را تو همچین فضادی بزاریم. تا همه بتونند پیشنهادهاشون برای توسعه اون کسب و کار بگن . مطمئنا ایده هایی مطرح خواهد شد که خیلی راهگشا خواهد بود

      • #232754
        فرشید رمضانی
        مدیرکل
        امتیاز: 23,726,134

        عجله نکنید لطفا.. هدف چیز دیگری هست. ماهی نیست ماهیگیری هست.

        • #232772
          Masoud
          مشارکت کننده
          امتیاز: 4,992,772

          هیچ چیز به اندازه یه همچین جمله‌ای نمیتونست آدمو به صبر کردن دلگرم کنه.

    • #232875
      bahman esmaily
      مشارکت کننده
      امتیاز: 447,751

      منم اول نظرم و مینوسیم بعد نظرات بقیه دوستان رو میخونم. به نظرم بستگی داره دکه کجا باشه و عمده مشتریاش کیا باشن؟
      منتها من یه مشکل اساسی با همه دکه های روزنامه فروشی داشتم میخوام اول اون و بگم. هر بار میرفتم یه چیزی از این دکه ها بگیرم صاحب دکه رو نمیدیدم حتی یکی دوبار وقتی این اتفاق افتاد رفتم سراغ دکه ای که صاحبش بیرون بود…
      پس به نظرم دکه باید جوری طراحی بشه مشتری رو زود را انداخت تا در میان خانه صاحبخانه را گم نکرد
      و همین خط طراحی رو میگیرم میرم جلو: ایجاد فضایی راحت با توجه به شرایط فصلی، محیطی، نوع مشتریان و افراد عبوری
      و نهایتا روی عمده مشتریان تمرکز میکنم. مثلا اگه دکه نزدیک دانشگاه باشه یا خوابگاه دانشگاهی، یا مسیری باشه که دانشجو تردد داره به نیازات اونا توجه بیشتری کنم. اگه مسافر زیاد رد میشه به نیاز مسافرا و….

شما برای پاسخ به این تاپیک باید وارد شوید.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است