چگونه تصاویر می توانند موجب موفقیت یا شکست کمپین بازاریابی شما شود

  • من در تلاش برای یافتن لغتی مناسب غیر از “انقلاب” برای توصیف چیزی هستم که امروزه با استفاده از تصاویر در بستر آنلاین در حال اتفاق افتادن است. این وضعیت ممکن است تا حدودی اغراق آمیز به نظر به برسد، اما لغت بهتری برای توصیف آن به ذهنم نمی رسد. در طی هر روز بیش از 300 میلیون تصویر بر روی شبکه فیسبوک آپلود می شود، بنابراین در طی زمان 5 دقیقه ای که تاکنون برای نگارش این مطلب صرف کرده ام، یک میلیون تصویر دیگر به این تعداد اضافه شده است – – البته قابل اشاره است که این تعداد شامل جداول، تصاویر گرافیکی تولید شده، تصویر سازی ها، طراحی های اولیه از لوگوها و دیگر تصاویری که در شبکه های پینترست، اینستاگرام، توئیتر، فور اسکوآر، تامبلر و گوگل+ منتشر شده نمی شود. تغییر اساسی به سوی انقلاب تصویری در سال جاری با خریداری اپلیکیشن اشتراک گذاری تصویر بنام اینستاگرام به قیمت 1 میلیارد دلار توسط فیسبوک آغاز شد.

    نقش تصاویر در کمپین های بازاریابی

    بنابراین شما چگونه از محتوای تصویری برای شرکت خود استفاده می کنید؟ بجای تکیه کردن بر تصاویر کسل کننده آرشیوی، باهوش ترین کسب و کارها آنهایی هستند که در حال حاضر از تصاویری استفاده می کنند که به تکامل و توسعه برند آنها کمک کرده و داستانی تصویری از که بودن آنها بیان می کنند.

    بازاریابی به طور تمام و کمال برقراری ارتباط و انتقال و بیان ارزش شماست. بهره برداری از روح زمانه یعنی همان روند تصویری موجود، فرصتی عالی برای ایجاد ارتباط و پیام برای کسب و کار شماست که، به هر حال . . . چیزی کمتر از یک حرکت انقلابی نیست. اینها راهکارها و روشهایی برای به انجام رساندن بهتر این روند است.

    چرا باید از محتوای تصویری استفاده کنیم؟

    وبسایت های Mashable و EyeTrackShop که از ناشران و تولید کنندگان مطرح محتوا در حوزه های مختلف هستند، اخیرا به این نتیجه رسیده اند که شرکت کنندگان در یک مطالعه ردیابی چشم زمان کمتری برای نگاه کردن به تبلیغات و محتوای منتشر شده در صفحات مختلف فیسبوک صرف می کردند و به نسبت زمان بیشتری برای توجه به تصویر پس زمینه برندها اختصاص می دادند. بنابراین می توان اینگونه نتیجه گرفت که این تصاویر از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. همچنان که هر برندی تبدیل به ناشری می شود و برای جلب توجه مخاطبین خود باید اقدام به تولید محتوا نماید، کیفیت آن محتوا به میزان بسیار زیادی دارای اهمیت می باشد. به عبارت دیگر، شما باید مطالبی تهیه و تولید کنید که منجر به مطرح شدن شما شود.

    وبسایت یا وبلاگ شما مکانی فوق العاده برای شروع به اشتراک گذاری تصاویری است که روایت شما را شکل داده و ایجاد کنند. از شبکه های اجتماعی مهم و مطرح که برای انتشار محتوای تصویری با کیفیت مناسب استفاده می شود می توان به پینترست، اینستاگرام، گوگل+ و البته فیسبوک نام برد، که بروزرسانی صفحه اصلی آنها در بهار گذشته به ما – – که شامل کسب و کار های مختلف می شود – – توانایی تولید و نگهداری صفحاتی بسیار دلنشین از منظر زیبائی شناسایی داد.

    اهمیت محتوا را همه جا احساس کنید.

    برخی از سازمانها عکاسانی را در اختیار دارند که در زمان نیاز با آنها تماس می گیرند – – برای رویدادها، معرفی محصولات و مواردی از این دست. مشاور و استراتژیست برند، نیک وسترگارد از موسسه Brand Driven Social in Coralville واقع در ایالت آیووا اعتقاد دارد که: “این دیگر به هیچ وجه کفایت نمی کند، عکاسی دیگر یک چاره کار نیست.”

    نکته اصلی دیدن و درک لحظات تامین کننده محتوا در هر موقعیتی است. نظرتان در مورد نشان دادن تصویری از پشت صحنه انبار شکرت قبل از یک حمل و نقل بزرگ چیست، کاری که یک شرکت تولید کننده تی شرت بنام Threadless انجام می دهد؟ یا به شیوه رفتاری یک شرکت کوچک انگلیسی بنام McKay Flooring پیش گرفته است که با استفاده از پینترست و اینستاگرام و وبلاگ خودش اقدام به نمایش مواردی از قبیل چرم و … برای پوشش کف زمین در سالنهای ورزشی و . . . به منظور بزرگتر جلوه دادن خود و مجموعه تحت مدیریتش می کند.

    این رویکرد حتی برای شرکت های صنعتی که اقدام به تولید و فروش محصولاتی می کنند که ذاتا برای نشان داده شدن در عکس مناسب نیستند نیز کاربرد دارد: در MarketingProfs، ما تصاویر موجود در صفحه اینستاگرام خودمان را به اشتراک می گذاریم که در ارتباط با شرکت کارکنان ما در رویدادهای صنعتی مختلف بوده یا از این طریق صحنه هایی از رویدادهای برگزار شده توسط مجموعه خودمان شامل سمینارها و کنفرانس های مختلف را نشان می دهیم.

    شما منبع و مخزن برزگی برای الهام گرفتن در جلوی روی خودتان دارید، فقط و فقط اگر چشمان خود را بگونه ای عادت دهید که همواره به دنبال آن باشند. تصاویری را تهیه کنید که در لحظه مشتریان و یا کارمندان واقعی شما را در حال شرکت جستن در رویدادهای واقعی به نمایش بگذارد – – بر خلاف تصاویر تهیه شده بر روی صحنه یا لوگوهای از پیش طراحی شده.

    چگونگی زندگی کردن و حضور محصول خود در جهان کنونی را نشان دهید.

    توجه کنید که چگونه Ben & Jerry’s از تصاویر بر روی شبکه های اینستاگرام، تامبلر و فیسبوک برای نمایش زیبایی کسب و کار خود در وِرمونت استفاده می کنند. این تولید کننده بستنی با استفاده از یک عکس از طرف مخاطبین خود در روز های جمعه تحت عنوان “تصویر طرفداران در روز جمعه” اقدام به ترغیب و جلب توجه بیشتر مخاطبان خود می کند.

    حتی مجموعه جنرال الکتریک که در عمل به نسل گذشته تعلق دارد از اشتراک گذاری تصویر برای ایجاد هیجان و جنبش و حرکت استفاده کرده است. در سال گذشته، اقدام به ترغیب طرفداران خود در شبکه های اجتماعی به گرفتن عکس در رابطه و موضوعیت چشم انداز های شرکت از قبیل قدرت و سازندگی، حرکت و …. کرده بود. طرفداری که عکس ارائه شده او به عنوان بهترین تصویر انتخاب شد برنده یک سفر به لندن همراه با امکان عکاسی و استفاده از یک مجموعه رفاهی فوق العاده شد.

    تصاویر را به عنوان هنر برند پذیرا باشید.

    برای بسیاری از کسب و کارها، محتوا به معنای متن می باشد. اما عکس ها و دیگر محتوای تصویری باید به بخش عمده ای از آمیخته بازاریابی شما تبدیل شوند. به عنوان مثال اقدام به انتشار تاریخچه و عکسهایی آرشیوی از شرکت خود بر روی شبکه فیسبوک بکنید. یا حتی بهتر از آن: ایمیل های ارسالی، مطالب وبلاگ و سایت و دیگر محتوای بازاریابی خود را مملوء از تصاویر تهیه شده توسط خودتان و مجموعه خودتان بکنید. به منظور جلب توجه و ترغیب تعامل با مخاطب و افزایش میزان کلیک ها، شما نیاز به داشتن محتوای بصری برجسته، چشمگیر و منحصر به فرد به صورت ذخیره دارید.

    نویسنده: آن هاندلی – 28 شهریور 1393

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | مارکتینگ در شبکه های مجازی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 235 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید