چگونه از طریق بخش نظرات فیسبوک ترافیک بیشتری برای وبسایت خود ایجاد کنیم

  • آیا می دانستید که تنها از طریق درج نظر در فیسبوک قادر به جذب بازدید کننده برای وبسایت خود هستید؟ نه، جدی عرض کردم! فیسبوک تا این میزان قدرت هم در اختیار دارد. نه تنها می تواند موجب جذب ترافیک مستقیم از محیط صفحات فیسبوک، گروهها، دیوارها و تصاویر تگ شده شود، بلکه شما می توانید از سیستم درج نظر فیسبوک که بر روی بسیاری از وبلاگ مورد استفاده است نیز کلیک هایی را برای وبسایت خود ایجاد کنید.

    ترافیک از فیسبوک

    همچنان که ممکن است از این موضوع اطلاع داشته باشید یا حتی از آن بی اطلاع باشید، فیسبوک سیستمی برای درج نظرات در اختیار دارد که صفحات یا وبلاگ هایی که در محیط فیسبوک قرار ندارند می توانند از فیسبوک به عنوان یک زیرساخت ثابت برای استفاده از نظرات و یا حتی تغییر شدت آنها بهره ببرند. شما می توانید این امکان فیسبوک را به عنوان ابزاری برای رقابت با Disqus یا حتی حرکتی مناسب برای فیلتر کردن هرزنامه و مطالبی که به عنوان هرزنامه طبقه بندی می شوند استفاده کنید.

    چرا زحمت استفاده از سیستم نظرات فیسبوک را به خودم بدهم؟

    پیش از هر چیزی اجازه دهید یک موضوع مهم را روشن کنیم:

    اگر خواهان بدست آوردن ترافیک از بخش نظرات فیسبوک هستید، شما باید از صفحه طرفداران خود در فیسبوک در زمان درج آن نظرات بهره ببرید.

    اگر از حساب کاربری شخصی خود استفاده کنید، نتیجه مطلوب و مورد نظر را بدست نخواهید آورد، چرا که با کلیک کردن مردم و کاربران بر روی حساب کاربری شخصی شما وارد صفحه ای می شوند که دارای تنظیمات بسیار قوی مرتبط با حریم شخصی بوده یا اینکه اصلا به صفحه شخصی و خصوصی شما وارد می شوند.

    بنابراین پیش از هر چیز باید اطمینان کسب کنید که در حین درج نظرات در حال استفاده از حساب کاربری صفحه طرفداران خود هستید. زمانی که اقدام به ایجاد یک صفحه برای ارتباط با طرفداران خود می کنید، این صفحات اغلب مرتبط با یک حساب شخصی می باشند. در این زمان می توانید انتخابی مبنی بر استفاده از فیسبوک به عنوان حساب شخصی یا صفحه طرفداران خود داشته باشید. نکته مهم و با اهمیت در این قسمت اینست که شما می توانید از یک حساب بصورت مرکزی برای کنترل چندین صفحه مختلف طرفداران استفاده کنید. حالا دیگر به بخش جالب و البته جذاب ماجرا رسیده ایم. زمانی که به یک وبسایت یا وبلاگ وارد می شوید که از فیسبوک به عنوان سیستم ثبت نظرات کاربران خود استفاده می کند، می توانید با استفاده از حساب صفحه کاربران خود اقدام به درج نظر نمائید. این ابزار می تواند به عنوان یک تخته پرش به سوی ترافیک رایگان مورد استفاده قرار بگیرد.

    چگونه؟ زمانی که اقدام به درج یک نظر می کنید و به نظر دیگر بازدید کنندگان نظر شما جالب می آید، می توانند بر روی پروفایل شما کلیک کنند. زمانی که آنها بر روی پروفایل شما بجای صفحه شخصی شما کلیک می کنند وارد صفحه طرفداران شما می شوند، زمانی که وارد صفحه طرفداران شما شده و در عین حال با پروفایل شخصی خود نیز وارد فیسبوک شده اند، می توانند صفحه طرفداران شما را بپسندند و در آن هنگام شما یک طرفدار به طرفداران خود افزوده اید. این موضوع چه اهمیتی دارد؟ زمانی که صفحه طرفداران شما در فیسبوک دارای اعضای زیادی باشد، هر زمانی که اقدام به انتشار محتوای جدیدی بر روی آن صفحه بکنید، این محتوای منتشر شده بر روی صفحه تایم لاین و خوراک خبری طرفداران شما نمایش داده می شود.

    البته بطوری آزار دهنده تنها بخش اندکی از مجموع طرفداران شما در این صفحه قادر به دیدن موارد و محتوای جدید درج شده بر روی این صفحه هستند، که البته این موضوع را مدیون تغییرات جدید الگوریتم فیسبوک هستیم. در حقیقت این شیوه ای است که فیسبوک تحت آن به فعالیت می پردازد. خوشبختانه در قسمت زیرین هر یک از ارسال های شما در این صفحه تعداد نفراتی که محتوای شما را دیده اند درج می شود و اینگونه شما می توانید پی به این موضوع ببرید که چه تعداد از کاربران و طرفداران شما در این صفحه فعال و پاسخگو هستند.

    با این وجود با توجه به این سیستم درج نظر چیزی که برای شما مهم بوده و با اهمیت است بدست آوردن بازدید کنندگان هدفمندی است که به صنعت و تخصص شما علاقمند بوده و خواهان عضویت در صفحه طرفداران شما می باشند. زمانی که آنها به یکی از طرفداران صفحه شما تبدیل شدند و اقدام به کلیک کردن بر روی محتوای جدید منتشر شده توسط شما نمودند، راه های بسیار زیادی برای ترغیب آنها جهت وارد شدن به وبلاگ و مشترک شدن در لیست ارسال ایمیل های شما و یا برقراری نوعی ارتباط فراتر از صفحه فیسبوک شما وجود دارد.

    پیدا کردن وبلاگ های تخصصی در حوزه های مختلف که از سیستم درج نظر در فیسبوک بهره می برند

    این روند می تواند به شدت زمان بر باشد، بنابراین بطور حتم استفاده از یک دستیار مجازی در صورت امکان پشتیبانی و پوشش دادن هزینه های آن با ارزش می باشد، خصوصا اگر زمان برای شما ارزش قابل قبولی برخوردار می باشد که در اغلب موارد برای ما چنین است. اما بدون توجه به اینکه چگونه اقدام به این امر می کنید، شما باید وبلاگ های تخصصی این حوزه را که از سیستم درج نظر فیسبوک استفاده می کنند را پیدا کنید.

    دلیل اینکه این کار زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد اینست که در عمل روشهای بسیار اندکی برای پیدا کردن این وبلاگ ها که از سیستم درج نظرات در فیسبوک بهره می برند وجود دارد. البته روش ساده ای برای این منظور وجود دارد که بر اساس آن شما اقدام به جستجو در وبلاگ های تخصصی در حوزه تخصصی خود کرده و با ورود به این وبلاگ ها صفحه وبلاگ را در جهت پایین اسکرول می کنید تا در پایان وبلاگ ببینید که آیا این وبلاگ از سیستم استفاده برای درج نظر فیسبوک استفاده کرده یا خیر.

    یک روش دیگر که با آن قادر به کاهش اندکی از حجم کار خود در رابطه با این جستجو هستید همراه کردن کلمه کلیدی مورد جستجو خود در موتور جستجو گوگل در کنار “Facebook Social Plugin” (پلاگین اجتماعی فیسبوک) می باشد که در نتیجه گوگل در نتایج نشان داده شده به صفحاتی اشاره می کند که از یک پلاگین فیسبوک استفاده می کنند. این روش شامل بخشی جعبه مانند در کنار وبلاگ ها می شود که روشی مطمئن برای یافتن اینگونه وبلاگ هاست، اما مطمئنا برخی از نتایج خوب و مناسب را از مجموعه نتایج قابل ارائه به شما حذف می کند.

    در حالی اقدام به درج نظر کنید که بطور پیش فرض صفحه طرفداران خود در فیسبوک را انتخاب کرده اید

    با حساب کاربری خود وارد فیسبوک شوید و حتما کنترل کنید که در حال استفاده از فیسبوک با حساب صفحه طرفداران خود هستید (از اینکه این موضوع را پیوسته تکرار می کنم، باید عذرخواهی کنم، اما این نکته ای کاملا حیاتی و ضروری است که در غیر اینصورت تلاش های شما هیچ ثمره ای در بر نخواهد داشت). این بدان معناست که هر گونه تعامل انجام گرفته از طرف شما با مردم از طریق صفحه طرفداران شما و برند شما انجام می پذیرد و نه از طریق صفحه حساب کاربری شخصی شما.

    در این مرحله نوبت به درج نظرات با کیفیت بالا می باشد که نشان دهنده این است که شما دقیقا از کاری که در حال انجام آن هستید اطلاع دارید :/.. دارای دانشی در این حوزه هستید که اغلب مردم و کاربران از داشتن آن بی بهره هستند. شما در این مرحله نمی توانید اقدام به درج و ارسال نظراتی از قبیل “خسته نباشید”، “چه کار خوبی” و یا “موفق باشید” نمائید، چرا که در این صورت به عنوان یک کاربر انتشار دهنده هرزنامه شناخته می شوید. به احتمال زیاد پیش از این بسیاری از این مطالب را دانسته و با آنها آشنایی داشته اید. شما باید اقدام به درج نظراتی بکنید که در صورت درج شدن آنها از طرف دیگر کاربران بر روی وبلاگ خودتان از تائید و انتشار آنها خوشحال شده و لذت می برید.

    اقدام به درج انبوهی از نظرات بکنید

    شما نیاز به درج تعداد بسیار زیاد نظرات در بخش مختلف و وبلاگ های مختلف دارید، چرا که همه اقدام به کلیک کردن بر روی پروفایل شما نمی کنند. این دقیقا یک نوع بازی با اعداد است. در حالیکه برخی از بازاریابان تحت عنوان بازاریابان کلاه سیاه از روشهای خودکار جهت عملی کردن این روش استفاده می کنند، مشکلی که در این حالت متوجه شما می شود خطر مسدود شدن از طرق مختلف می باشد و تنها از آن می توان به عنوان یک رویکرد کوتاه مدت برای تولید ترافیک در سایت استفاده کرد.

    برای خود یک هدف روزانه تعیین کنید و بر اساس آن اقدام کنید. زمانی که یک لیست از وبلاگ هایی که از فیسبوک استفاده می کنند را برای خود تهیه کردید می توانید به کار درج نظر در آنها بپردازید و بصورت مرتب این رفتار خود را تکرار کنید، تکرار کنید، تکرار کنید و باز هم تکرار کنید . . . هر قدر بیشتر به درج نظر اقدام کنید، ترافیک بیشتری را بصورت طبیعی برای سایت خود ایجاد می کنید.

    البته به خاطر داشته باشید که نظرات درج شده توسط شما باید به عنوان بخشی از فرایند برندینگ شده باشد و بصورت حرفه ای (یا حتی غیر حرفه ای) نمایشی باشد از چیزی که در واقع هستید.

    بنابراین شما تحت چه فرایندی از این روش منتفع می شوید؟

    روشهای مختلفی برای سود بردن شما از بخش نظرات در فیسبوک از طریق صفحه طرفداران خود وجود دارد:

    اول اینکه شما تعداد زیادی ترافیک مستقیم از افراد موجود در حوزه تخصصی خود بدست خواهید آورد که تصور می کنند شما ارزش “کلیک موس” آنها را دارید. اگر نظر درج شده توسط شما از جذابیت بالایی برخودار باشد و ارزش زیادی ایجاد کند، مردم به دیگر محتوای تولید شده توسط شما نیز علاقمند می شوند. زمانی که آنها بر روی اسم شما کلیک می کنند وارد صفحه طرفداران شما بر روی فیسبوک شده و دیگر محتوایی را که پیش از این توسط شما درج شده است را مشاهده می کنند.

    روش دیگر نیز این است که شما در نظر مدیران و گردانندگان وبلاگ های تخصصی که در حال درج نظرات خود بر روی آنها هستید نیز با اعتبار و با ارزش جلوه کنید. این وبلاگ نویسان متوجه این موضوع هستند که شما بطور خاص در حال انتشار مطلب در رابطه با حوزه خاص کاری آنها هستید و در این رابطه از تخصص و قابلیت زیادی برخوردار هستید. روش دیگری که می توانید از آن استفاده کنید این است که از طریق این نظرات می توانید از اعتبار بالایی در نزد این وبلاگ نویسان برخوردار شوید، تا جایی که بتوانید نظر مثبت آنها را برای منتشر کردن یکی از مطالب شما به عنوان نویسنده مهمان جلب کنید. به همین ترتیب، آنها ممکن است لینکی از شما را در سایت یا وبلاگ خود به عنوان یک منبع معتبر قرار دهند. البته روشهای بسیار مناسب و خوبی در این رابطه وجود دارد که با پیش رفتن و کسب اعتبار بیشتر بر شما نمایان می شود.

    بهترین روشها

    به عنوان اولین و بهترین، نباید اقدام به انتشار هرزنامه نمائید. ریسک انجام این کار بسیار بالاست! زمانی که اقدام به انتشار هرزنامه می کنید و حساب کاربری مورد استفاده شما متصل به صفحه طرفداران شماست، نه تنها ممکن است با بسته شدن صفحه طرفداران خود مواجه شوید، بلکه حساب کاربری شخصی شما نیز با احتمال بسته شدن مواجه می شود. مقاومت کردن شما در برابر وسوسه انتشار هرزنامه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

    در مرحله بعد، نظرات درج شده توسط شما باید مرتبط با طرفداران تخصصی و مخاطبینی که اقدام به خواندن این نظرات می کنند باشند. اساسا، باید در حوزه تخصصی خودتان تبدیل به یک گیک شوید. هرگز نظری در مورد مسائل شخصی یا در مورد مسائل آب و هوا و … منتشر نکنید.

    در پایان همیشه توجه کنید که بر روی صفحه طرفداران خود باید اقدام به اشتراک گذاری مطالبی بکنید که به واقع از ارزش اشتراک گذاری برخودار باشد. این بدان معناست که مطلب مورد نظر آنقدر جذابیت داشته باشد که خواننده را مجاب به کلیک کردن بر گزینه اشتراک گذاری فیسبوک نماید.

    در ابتدا ممکن است کار قدری سخت و دردآور به نظر برسد اما زمانی که اقدام به جمع آوری آن لیست از وبلاگ ها کردید، دیگر مسئله تنها کنار گذاشتن چیزی در حدود 20 تا 30 دقیقه زمان در هر روز برای درج چند نظر است که در نتیجه پاداش ترافیک رایگان و آگاهی از برند شما غیر قابل باور می شود. پس شروع کنید . . . منتظر چه هستید؟

    نویسنده لویس کراچ – 8 مرداد 1393

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 61 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید