شش راه برای استفاده از پروفایل شخصی فیسبوک در کسب و کار

  • وقتی با درخواست دوستی از طرف همکاران و شرکای تجاری خود روبرو می شوید، چه احساسی دارید؟

    آیا در زمان اشتراک گذاری اطلاعات شخصی که همکاران شما هم ممکن است آنها را بر روی فیسبوک ببینند، همواره در تلاش برای تصمیم گیری در مورد حد و مرز مناسب برای میزان این اطلاعات هستید؟

    خوب، پس باید بگم که برای شما خبر های خوشی مبنی بر امکان استفاده از پروفایل شخصی فیسبوک برای توسعه و ارتقاء کسب و کار خودتان و حضور در فیسبوک دارم، و البته این به این معنی اشتراک گذاری شخصی ترین داشته و اسرار زندگی شخصی شما با همکاران و شرکای شما نیست.

    این موضوع همچنین به معنای گام برداشتن بر خلاف قوانین تعیین شده قبلی فیسبوک مبنی بر استفاده شخصی و غیر تجاری از پروفایل شخصی فیسبوک خودتان نیست.

    هر چند که من شخصا استفاده کردن از پروفایل شخصی برای توسعه کسب و کار و حذف کامل یک صفحه در فیسبوک را توصیه نمی کنم، اما هیچ یک از این دو قادر به جایگزینی توسط دیگری نیست. در ادامه مطلب 6 روش برای استفاده از پروفایل شخصی جهت توسعه و ترویج کسب و کار شما را شرح می دهم:

    1- به کاربران غیر دوست اجازه دهید پست های شما را دنبال کنند.

    اگر با این کارکرد فیسبوک آشنایی ندارید، بصورت کوتاه برایتان توضیح می دهم که این ویژگی به افراد مختلف اجازه می دهد تا حتی در صورت نداشتن رابطه دوستی مجازی هم قادر به دنبال کردن و مطلع شدن از محتوای منتشر شده توسط شما در فیسبوک باشند.

    در این حالت هر محتوایی را که شما با برچسب “عمومی – public” منتشر کنید، افراد دنبال کننده شما قادر به دیدن آن می شوند.

    این روشی فوق العاده برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان و مشتریان بالقوه شما بدون فدا کردن حریم شخصی خودتان می باشد.

    برای فعال کردن این ویژگی باید مسیر زیر را طی کرده و گزینه علامت زده شده در عکس دوم را تیک بزنید.

    Account Setting> Followers> Turn on Follow

    استفاده از پروفایل شخصی فیسبوک در کسب و کار
    استفاده از پروفایل شخصی فیسبوک در کسب و کار1
    شش راه برای استفاده از پروفایل شخصی فیسبوک در کسب و کار

    2- سعی کنید تصویر پروفایل شما همیشه حرفه ای باشد و تنها نشانه اندکی از شخصی بودن پروفایل در آن مشاهده شود.

    توجه داشته باشید که هر چند شما مجاز به استفاده از نام کسب و کار خود بر روی تصویر پس زمینه پروفایل فیسبوک خود هستید، اما این پروفایل شخصی شماست و چنین کاری تنها موجب دلسرد شدن و بی انگیزه شدن بازدید کننده گان از آن می شود.

    در عوض پیشنهاد می کنم حد میانه ای از شخصی بودن و حرفه ای بودن را برای این تصویر در نظر بگیرید.

    استفاده از پروفایل شخصی فیسبوک در کسب و کار

    3- از پروفایل شخصی خود به صفحه فیسبوک خود لینک دهید.

    آیا می دانستید که می توانید یک لینک بطور مستقیم از بخش “درباره – about” پروفایل خود به صفحه خود در فیسبوک بدهید؟

    استفاده از پروفایل شخصی فیسبوک در کسب و کار

    به منظور قرار دادن یک لینک در بخش “کار می کند در – works at” پروفایل خودتان به صفحه خودتان در فیسبوک، خیلی راحت باید قبل از هر کاری باید به صفحه  “درباره – about” پروفایل خود وارد شوید و اقدام به بروز رسانی اطلاعات خودتان بکنید.

    در این مرحله به شما گزینه ای برای بروز رسانی محل کار خود در قسمت “کار و تحصیل – work and education” داده می شود. این کار را با تایپ کردن نام صفحه خود در فیسبوک آغاز کنید و با نمایان شدن نام صفحه خود با انتخاب کردن آن توسط موس بر روی آن کلیک کنید! کار تمام شد، صفحه شخصی شما به پروفایل شخصی شما لینک شده است!

    4- در گروه های مرتبط با صنعت و حوزه کسب و کار خود مشارکت داشته باشید.

    با استفاده از پروفایل شخصی خودتان در فیسبوک شما قادر به مشارکت در گروه های مختلف مرتبط با حوزه فعالیت خودتان می باشید. البته با استفاده از صفحه خودتان هم قادر به درج نظر در زیر پست های مختلف در صفحات و گروه های مختلف هستید، اما این موضوع می تواند توسط تنظیمات گروه ها مسدود شود، ضمن اینکه شما در استفاده از صفحه خود به این منظور هرگز انعطاف استفاده از پروفایل شخصی خودتان را ندارید.

    استفاده از پروفایل شخصی فیسبوک در کسب و کار
    شش راه برای استفاده از پروفایل شخصی فیسبوک در کسب و کار

    5- لیست دوستان خود را به چند بخش مجزا تقسیم کنید.

    اگر هر بار که با یک درخواست دوستی از طرف یکی از همکاران یا شرکای خود روبرو می شوید، احساسی از روی ناراحتی یا معذب بودن به شما دست می دهد، پس حتما این ویژگی و راهکار خیلی برای شما مناسب خواهد بود. بجای نگرانی داشتن از اینکه چه کسی را به لیست دوستان خود اضافه کنید یا چه کسی را اضافه نکنید، بخش بندی کردن لیست دوستان راهکاری است که در این بین بسیار برای شما مناسب خواهد بود.

    زمانی که محتوای جدیدی را منتشر می کنید همواره این اختیار را دارید که تعیین کنید چه کسی این پست منتشر شده شما را ببیند. اگر پیش از زمانی را برای تقسیم و بخش بندی لیست دوستان خود به “شخصی”، “مشتریان وفادار”، “همکاران تجاری” و . . . صرف کرده اید، پس از این به راحتی می توانید تعیین کنید که هر محتوی منتشر شده از طرف شما برای کدام یک از این گروه ها نشان داده شود.

    استفاده از پروفایل شخصی فیسبوک در کسب و کار

    به منظور تعیین و تنظیم این لیست ها باید مسیر زیر را طی کنید:

    Home>Friends>More>Create List

    6- مطالبی که در خوراک خبری خود مشاهده می کنید را تنظیم کنید.

    به عنوان نکته آخر باید به این نکته مهم هم توجه داشته باشیم که هر قدر تعداد دوستان شما در فیسبوک بیشتر شود، دنبال کردن و کنترل اینکه چه محتوایی را دنبال کنید سخت تر و سخت تر می شود.

    حتی ممکن است بخواهید اینگونه تنظیم کنید که دیگر نمی خواهید محتوای تازه منتشر شده از طرف همکاران و شرکای خود را بعد از ساعت اداری و کاری مشاهده کنید.

    پس این راهکار می تواند برای شما بسیار کارآمد باشد، چرا که بخوبی می توانید تعیین کنید که چه محتوای تازه منتشر شده ای را از طرف دیگران ببینید.

    به عنوان مثال با تنظیم لیستی از دوستان شامل مشتریان بالقوه، مشتریان وفادار و دوستان نزدیک و شخصی، به راحتی می توانید محتوایی که توسط هر یک از این گروه ها منتشر شده و تمایل به برقراری تعامل با آنها یا نظر دادن در زیر دارید را تعیین کنید.

    به این منظور می توانید اقدام به فیلتر کردن محتوا بر اساس لیست دوستان خود بکنید. به منظور تعیین مواردی که باید در خوراک خبری شما مشاهده شود، فقط کافی است به صفحه اصلی خود وارد شوید و در زیر بخش “دوستان – Friends” باید قادر به دیدن لیستی از فهرست های مختلفی که برای دوستان خود تعیین کرده اید باشید.

    برای دیدن محتوای منتشر شده از طرف آنها بر روی آنها کلیک کنید.

    استفاده از پروفایل شخصی فیسبوک در کسب و کار

    همچنان که دیدید استفاده از پروفایل شخصی فیسبوک خود به معنای نادیده گرفتن حریم شخصی یا غیر حرفه ای به نظر رسیدن از نظر مخاطبین شما نیست!!!

    نویسنده: کیم گارست

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 148 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    • Majid Saidii
      جولای 23, 2015 در 12:26 ب.ظ

      سپاس مثل همیشه عالی و کاملا مفید

    • sina
      جولای 26, 2015 در 2:55 ب.ظ

      خیلی ممنون
      اما متوجه نشدم که لینک دادن از پروفایل شخصی به صفحه فیسبوک چه خاصیتی داره!!

      • فرشید رمضانی
        جولای 26, 2015 در 3:29 ب.ظ

        سلام و خواهش میکنم .
        در واقع در زمانی که شما از پروفایل شخصی تان هم در جهت بیزینس استفاده میکنید ، این امکان برای کاربران تجارت شما فراهم میشود که بدانند با چه شخصی طرف هستند . اینکه من بدانم الان دارم با جناب آقای سینا صحبت میکنم خیلی حس بهتری دارد تا با نام شرکت شما مکاتبه کنم . ضمن آنکه دوستان شما هم به پیج شما میپیوندند . حتما میدانید که فیسبوک هر پست را برای درصدی از اعضای پیج ارسال میکند ولی برای همه اعضای پروفایل ارسال میشود .
        ممنون که سایت من را دنبال میکنید .

    یک نظر اضافه کنید