5 راه سهل و آسان برای فروش در شبکه های اجتماعی با استفاده از تصاویر

  • موضوع استفاده از رسانه های اجتماعی برای فروش محصولات و خدمات شما، موضوعی است که امروزه تقریبا توسط هر کارشناسی در این حوزه با میزان تجربیات متفاوت به آن پرداخته می شود. اما فروش در سطح رسانه های اجتماعی با استفاده از تصاویر چطور؟ این موضوعی نیست که توجه آنچنانی را به خود جلب کند. اگر وبلاگ من را برای مدتی دنبال کرده باشید، حتما از رویکرد من نسبت به استفاده از شبکه های اجتماعی برای فروش اطلاع دارید: اگر بخواهیم عمومی و دوستانه تر صحبت کنیم، باید بگویم که در یک کلام “فروش سخت” بر روی بستر اجتماعی بخوبی عملی و قابل اجرا نمی باشد.

    “اگر شما پیوسته در حال تبلیغ محصولات و خدمات خود هستید، با این کار بجای جلب کردن بیشتر موجب آزرده خاطر شدن و دور کردن طرفداران و دنبال کنندگان خود می شوید.”

    با این وجود زمانی که از شبکه های اجتماعی برای ساخت و گسترش ارتباطات خود و معرفی و تثبیت خود به عنوان یک کارشناس قابل اعتماد در حوزه کاری خود استفاده می کنید، جریان فروش در نهایت به سوی شما سرازیر می شود. بدین منظور شما نیازی ندارید تا بیش از حد به معرفی و تبلیغ خود بپردازید، یا خود را به عنوان چیزی که در واقع نیستید معرفی کنید تا بتوانید از رسانه های اجتماعی سود ببرید.

    فروش در شبکه های اجتماعی

    اما باز برگردیم به سوال اول و اصلی این مطلب: چگونه باید از تصاویر برای فروش محصولات و خدمات خود در شبکه های اجتماعی استفاده کنیم؟

    اینها 5 روش ساده برای استفاده در شبکه های اجتماعی به منظور فروش محصولات و خدمات بدون دور کردن و آزردن دنبال کنندگان و طرفداران هستند.

    1- کدهای تخفیفی

    بر اساس گفته سایت Social Bakers، تصاویر 93% از پر مخاطب ترین و انگیزاننده ترین محتوای منتشر شده در محیط فیسبوک را تشکیل می دهد. بنابراین بجای ارسال یک متن بدون تصویر به عنوان محتوا که اعلام کننده یک کد تخفیف باشد، برای اعلام و ترویج رویداد فروش خود، چند دقیقه زمان صرف کنید و یک کار گرافیکی جلب توجه کننده آماده کنید.

    فروش در شبکه های اجتماعی

    2- ویژگیهای محصول

    وقتی می توانید ویژگیهای محصول خود را بخوبی نشان دهید، چه دلیلی دارد که به توضیح دادن آنها چه بصورت کلامی یا نوشتاری اقدام کنید؟ تصاویر قدرتی در انتقال پیام شما و رساندن آنها به سر منزل مقصود دارند که بهترین متون نگارش شده از انجام آن ناتوان هستند. تصویری که ویژگی های اصلی محصول شما را نشان می دهد، نه تنها باعث جلب توجه دنبال کنندگان شما می شود، بلکه آنقدر آنها را علاقمند نگاه می دارد تا در مورد محصول شما اطلاعات کافی را جمع آوری کنند.

    فروش در شبکه های اجتماعی

    امتیاز تصویر مربوط به سایت Medical Clogs

    3- اینفوگرافیک های (داده نما) کاربردی

    بازاریابی محتوایی امروزه یکی از راه های اصلی است که با استفاده از آن بازاریابان به مخاطبین خود دست پیدا می کنند؛ فراهم آوردن محتوای با ارزش و کاربردی (چه این محتوا متن تصویر یا ویدئو محور باشد) بسیار موثرتر از سعی و تلاش برای اقناع طرفداران و دنبال کنندگان شما برای خرید محصولات می باشد.

    اینفوگرافیک ها روشی بسیار مناسب برای فراهم آوردن اطلاعات کاربردی برای خوانندگان و دنبال کنندگان شما بوده که در عین حال موجب می شود تا نام شرکت شما همیشه و همیشه در اذهان باقی بماند. در حالیکه که شما نمی توانید شاهد بازگشت سرمایه خود از طریق اینفوگرافیک باشید، اینفوگرافیک ها راهی بسیار فوق العاده برای هدایت ترافیک، بدست آوردن لینک های داخلی و افزایش میزان دیده شدن شرکت و کسب و کار شما در محیط آنلاین می باشد.

    فروش در شبکه های اجتماعی

    امتیاز تصویر مربوط به سایت Lokesh Dhaker

    4- مسابقات با محوریت تصاویر

    روشهای بسیار زیادی برای استفاده از تصاویر به عنوان بخشی از مسابقات مختلف که قابل اجرا و برگزاری از طریق رسانه های اجتماعی باشند وجود دارد، که برخی از این موارد شامل:

    • مسابقاتی با موضوع زیر نویس کردن این تصویر یا پر کردن جای خالی با توجه به تصویر: بهترین/خنده دار ترین/ خلاقانه ترین پاسخ یا زیرنویس برنده خواهد بود.
    • برگزاری مسابقات عکاسی: از طرفداران و دنبال کنندگان خود بخواهید تا تصاویر را از خود همراه با محصولات یا خدمات شما تهیه کرده و ارسال کنند.
    • یک تصویر یا کار گرافیکی بسیار جلب توجه کننده تهیه کنید و از طرفداران و دنبال کنندگان خود بخواهید به منظور برنده شدن در یک قرعه کشی آن تصویر را بپسندند: فقط به این موضوع توجه داشته باشید که، در حالیکه این راهکار از روشهای پیشنهاد شده توسط خود فیسبوک می باشد اما هنوز دقیقا مشخص نیست که آیا فیسبوک اینچنین محتوایی را به عنوان محتوای طعمه مانند و برای جذب لایک بیشتر به حساب می آورد یا خیر، که در آن صورت می تواند موجب تنزل و رتبه و مقام صفحه شما می شود.

    در حالیکه چنین مسابقاتی ممکن است بطور مستقیم منجر به فروش و سودآوری مالی نشود، روشهای بسیار خوب و مناسبی برای ترویج یک محصول بدون بیش از حد دم زدن از تبلیغات و فروش مستقیم می باشد . . . برگزاری یک جلسه معرفی و ارائه نمونه های رایگان از محصول در آن جلسه به بازدید کنندگان یک استراتژی فوق العاده برای افزایش میزان آگاهی از محصول بدون نیاز به تبلیغات وسیع و آنچنانی می باشد.

    فروش در شبکه های اجتماعی

    امتیاز تصویر مربوط به صفحه Kohl’s از فیسبوک می باشد.

    5- از تصاویر پینترست نفع ببرید

    برخی از کسب و کارها اینگونه اعلام کرده اند که مشتریان وارد شده از پینترست به سایت آنها نسبت به دیگر شبکه های اجتماعی مبالغ بیشتری را هزینه می کنند. در حقیقت، فروشگاه خرده فروشی Sephora که به فروش و توزیع لوازم آرایش مشغول می باشد، اعلام کرده است که مشتریان وارد شده به سایت آنها از طریق شبکه پینترست 15 برابر مشتریانی که از فیسبوک به سایت آنها وارد شده اند خرید نموده اند.

    اگر شما در حال استفاده از پینترست برای کسب و کار محصول محور خود هستید ( به این معنا که در حال حاضر در حال استفاده از پینترست هستید، درست است؟)، استفاده از تصاویر محصولات باید در حقیقت به عنوان بخشی از مجموعه کارها و فعالیت شما قرار بگیرد. توجه داشته باشید که در این خدمات شما امکان اعلام قیمت برای هر یک از محصولات را هم دارید و پینترست هر زمانی که شما اقدام به کاهش قیمت محصولات خود بکنید، آن را به اطلاع مشتریان و دنبال کنندگان شما خواهد رساند.

    شکی نیست که استفاده از تصاویر در بستر شبکه های اجتماعی روشی بسیار عالی برای معرفی و نمایش محصولات شما و هدایت جریان فروش می باشد – و من استفاده از آن به عنوان بخش عمده ای از استراتژی فروش و کسب و کار خود تائید می کنم. با این وجود دانستن این نکته از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که فروش محصولات در شبکه های اجتماعی نباید به اولویت اول شما تبدیل شود. زمانی که دست از نگرانی در مورد فروش بردارید و شروع به تمرکز بر نیازهای مجموعه مخاطبین خود نمائید، دقیقا این همان زمانی است که شما شروع به بهره برداری مالی از شبکه های اجتماعی کرده اید.

    شما از تصاویر چگونه برای بالا بردن میزان فروش خود در شبکه های اجتماعی استفاده می کنید. آیا تصاویر در حال حاضر بخش عمده ای از استراتژی رسانه های اجتماعی شما را تشکیل می دهد؟ نظرات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

    نویسنده کیم گارست – 16 تیر 1393

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 109 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید