9 روش برای پی بردن به اینکه مشتری احتمالی شما قصد خرید چه چیزی را دارد

  • اگر دقیقا می دانستید که مشتریان احتمالی شما خواهان خرید چه محصولات و خدماتی هستند، آیا زندگی شما به میزان بسیار زیادی راحتر و بهتر نمی شد؟ در حالیکه هیچ گوی بلورین جادویی برای بازاریابی وجود ندارد، بطور حتم تعدادی استراتژی های بازاریابی وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید ایده ای کلی از چیزی که بازار هدف شما به دنبال آن است بدست بیاورید.

    مشتری قصد خرید چه چیزی را دارد

    اینها 9 روشی هستند که با استفاده از آنها می توانید متوجه شوید که مشتری احتمالی شما در واقع خواهان خرید چه چیزی می باشد!

    1- از مشتریان فعلی خود در مورد ایده های محصولات و خدمات جدید پرسش کنید.

    این نکته تقریبا یک مورد واضح و بدیهی است، اما در عین حال یکی از موثرترین روش ها هم می باشد. با استفاده از یکی از خدمات Survey Monkey یا Fluid Surveys از مشترکین لیست ایمیل فعلی خود و دنبال کنندگان خودتان در رسانه های اجتماعی بپرسید که آیا آنها هیچ گونه پیشنهادی برای محصولات و خدمات جدیدی که برای آنها مفید باشد دارند.

    2- از مشتریان فعلی خود برای بازخورد در مورد محصولاتی که در حال حاضر استفاده می کنند (که لزوما می تواند محصولات شما هم نباشد) سوال کنید.

    این یکی از استراتژی هایی است که اغلب با دیگر استراتژی ها اشتباه گرفته می شود، اما اطلاعاتی که در اینجا و ذره ذره جمع آوری می شود، از ارزش بسیار بالایی برخوردار است. زمانی که به بررسی مشتریان فعلی خود از این طریق می پردازید، تنها بر بدست آوردن بازخورد در مورد محصولات یا خدمات خودتان متمرکز نشوید؛ از آنها بپرسید که از دیگر کسب و کارها چه خرید هایی را انجام می دهند و از تجربه خود با آنها و محصولات آنها تا چه میزان رضایت دارند؟ این کار به شما ایده و درکی کلی از مواردی که آنها اقدام به خرید می کنند می دهد و در می یابید که چگونه قادر به ترغیب آنها به خرید از خودتان هستید

    3- از مشتریان احتمالی خود درباره بزرگترین مشکلات و مسائل خود سوال کنید.

    گاهی اوقات پرسش کردن از دنبال کنندگان یا مشترکین شما در مورد پیشنهادات آنها برای محصول موثر واقع نمی شود؛ دلیل این امر ممکن است این موضوع باشد که آنها قادر به بیان نیاز واقعی خود نیستند. با این وجود، آنها قادر خواهند بود تا در مورد بزرگترین مسئله، مشکل و یا به اصطلاح نقطه درد خود سخن بگویند. زمانی که موفق به بدست آوردن این اطلاعات شدید، می توانید پیشنهادات محصول خود را به گونه ای تنظیم کنید تا بهتر پاسخ گوی نیازهای مشتریان شما باشند.

    4- یک گروه کانونی دایر کنید.

    گروه های کانونی روشهای مناسبی برای بدست آوردن بازخورد در رابطه با محصولاتی خاص می باشد، اما از آنها می توان برای بدست آوردن ایده هایی در رابطه با محصولات جدید هم استفاده کرد. شما در این رابطه می توانید اقدام به برگزاری گفتگوهای آنلاین بصورت زنده، فردی یا گروهی و بصورت صوتی یا حتی ویدئویی بنمائید. برای بدست آوردن بهترین نتایج می توانید استراتژی ه/NB/KAی 1 و 3 را با یکدیگر ترکیب کنید.

    5- فرمهای بازخورد.

    خواه یک کسب و کار آنلاین یا یک کسب و کار خشت گلی داشته باشید، فرم های بازخورد شیوه ای فوق العاده برای پی بردن به طرز فکر و موضوعی است که مشتریان شما در حال حاضر به آن می اندیشند. اگر یک کسب و کار محلی را اداره می کنید، سعی کنید یکی از این فرم های بازخورد را در محل صندوق همراه با قول تخفیف در خرید بعدی در صورت عودت آن به مشتری تحویل دهید. اگر یک کسب و کار آنلاین را اداره می کنید، در صفحه تشکر از مشتری یک نمونه از این فرم ها را قرار دهید که در زمان خرید توسط وی نمایش داده می شود.

    6- بر لیست پرسش های متداول خود نگاهی بیندازید تا ببینید آیا محصول یا خدمتی در جایی از آن نهفته است؟

    احتمال آن هست که پیش از این صفحه با عنوان سوالات متداول بر روی سایت خود داشته باشید. اگر چنین صفحه ای را ندارید، به ایمیل ها دریافتی مراجعه کنید و ببینید اغلب چه سوالاتی بیشتر از بقیه موارد از سوی کاربران، مشتریان و یا مراجعه کنندگان شما پرسیده شده است. آیا سرنخ یا تم مشترکی را در بین آنها می بینید؟ آیا شاهد هیچ نیازی هستید که اکنون در بازار به آن نپرداخته شده باشد؟ آیا می توانید محصول یا خدمتی را پیشنهاد دهید که پاسخگوی این مشکلات و یا نیازها باشند؟

    7- گشت و گذاری در فروم های تخصصی داشته باشید.

    از طریق حضور داشتن در فروم های صنعتی یا فروم هایی که کمتر به آنها توجه شده، بدون اینکه دیگران فعال در آن محیط ها متوجه شما باشند، متوجه می شوید که دقیقا بازار هدف شما خواهان داشتن چه موردی است. موارد ارسال شده توسط دیگر اعضا را مطالعه و بررسی کنید و همواره سوال مطرح شده در استراتژی شماره 6 را از خود بپرسید: آیا تم مشترکی در بین این موارد شاهد بوده اید؟ چه مسائل و محرومیت هایی بیش از دیگر موارد مطرح می شوند؟ شما چگونه می توانید به حل این مشکلات یا رفع این نیازها بپردازید؟

    8- بررسی کنید و ببینید طرفداران شما دیگر چه صفحات دیگری را در فیسبوک پسندیده اند.

    با استفاده از پرسش Pages liked by fans of ———— (نام صفحه خودتان) می توانید متوجه شوید که طرفداران و دنبال کنندگان صفحه شما چه صفحات دیگری را دنبال می کنند. از این طریق می توانید متوجه شوید که طرفداران شما به چه محصولات و خدمات دیگری علاقمند هستند.

    9- بررسی و جستجویی در اطلاعات آماری و تجزیه و تحلیل وبسایت خود داشته باشید.

    اگر بخشی برای جستجو در سایت خود دارید، نگاهی به آن داشته باشید و ببینید بازدید کنندگان وبسایت شما در جستجوی چه مواردی بوده اند. اگر به این نتیجه رسیدید که محصولات و خدمات مشخصی وجود دارد که مشتریان احتمالی شما پیوسته در جستجوی آن بوده اند، چرا چیزی را که به دنبال آن هستند نباید در اختیار آنها بگذارید؟

    روش شماره 1 برای فهمیدن اینکه مشتریان احتمالی شما به دنبال خرید چه چیزی هستند، ساختن و گسترش روابط با آنهاست. از طریق برقراری ارتباط با آنها در محیط شبکه های اجتماعی و همچنین از طریق لیست ایمیل های خود، به درکی نسبت به انگیزه های آنها، علایق و نقاط درد آنها دست پیدا خواهید کرد و این آگاهی و دانش در حقیقت غیر قابل قیمت گذاری است.

    آیا استراتژی دیگری برای پی بردن به چیزی که مشتریان احتمالی شما قصد خرید آنها را دارند می شناسید؟ در بخش نظرات آنها را با ما به اشتراک بگذارید!

    نویسنده: کیم گارست – 8 مرداد 1393

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | مارکتینگ در شبکهای اجتماعی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 241 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید