اینستاگرام دایرِکت (Direct) را در پاسخ به اِسنَپ چَت معرفی کرد

  • اینستاگرام یک شبکه اجتماعی عکس محور است که چنانچه با آن آشنایی ندارید میتوانید مقاله زیر را مرور بفرمایید :

    اینستاگرام چیست و چه اهمیتی دارد؟

    اینستاگرام دایرِکت (Direct) را در پاسخ به اِسنَپ چَت معرفی کرد

    این ویژگی جدید به کاربران اجازه می دهد تا تصویری را به گروهی از افراد ارسال کنند. آیا این به یکی از بخش های زیر مجموعه فیسبوک اجازه می دهد تا با رقیب خود در زمینه اشتراک گذاری تصویر به رقابت بپردازد؟

    اینستاگرام دایرِکت
    اینستاگرام دایرِکت

    در یک کنفرانس خبری که  در شهر نیویورک برگزار شد، یکی از موسسان اینستاگرام بنام کِوین سیستروم یک ویژگی جدید را برای اینستاگرام معرفی کرد بنام اینستاگرام دایرِکت که به کاربران اینستاگرام اجازه می دهد تا عکس هایی را به یک نفر یا گروهی از افراد ارسال کنند. با وجود اینکه این تصاویر مثل رقیب آنها اِسنَپ چَت از روی سرور پاک نمی شود، این ویژگی جدید را تقریبا با اطمینان بالا می توان به عنوان پاسخ اینستاگرام (و شرکت مادر آن فیسبوک) به اپلیکیشن بی دوام و زود گذر اشتراک گذاری تصویر اِسنَپ چَت در نظر گرفت. این ویژگی برای اینستاگرام که اکنون توسط حدود 150 میلیون نفر در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد، باعث می شود تا این شبکه از حالت استاتیک خارج شده و بصورت بستری برای مکالمه و تعامل بیشتر و دو طرفه تبدیل شود.

    بر اساس گفته های سیستروم ( که البته هیچ گونه اشاره ای به تاثیر اِسنَپ چَت بر این استراتژی نداشته)، ایده ایجاد این سرویس جدید اینستاگرام به زمان ایجاد اینستاگرام توسط وی و همکارش در این پروژه بنام مایک کریگر باز می گردد، او در این باره می گوید: “زمانی که ما آن را شروع کردیم، در نظر داشتیم که این سرویس می تواند به عنوان شیوه ای مناسب و جدید برای ارتباط برقرار کردن و اشتراک گذاری در نظر گرفته شود.” چیزی که بسیاری از مردم را به ما وابسته میکند، مجموعه عکسهای زیبا است. اما یک راه جدید برای ارتباط برقرار کردن و اشتراک گذاری در دنیای واقعی با تصاویر و عکسهای زیبا قابل مقایسه نیست.”

    استفاده کردن از دایرِکت به نظر ساده می آید. کاربران برای این کار اقدام به انتخاب و گزینش عکس ها می کنند، همانطور که همیشه انجام می داده اند، فقط آنها امکان ارسال تصاویر به تمام دنبال کنندگان خود یا گروه مشخصی از آنها را دارند. تصاویر بخش دایرِکت اینستاگرام در صندوق دریافت اینستاگرام وارد می شود که اخیرا معرفی شده است. کاربران فقط می توانند اقدام به ارسال تصاویر به افرادی بکنند که آنها را در محیط اینستاگرام دنبال می کنند، اما سیستروم در این رابطه می افزاید که: “اگر شما کسی را در این محیط دنبال نمی کنید به این معنا نیست که نمی توانید از طرف آنها تصویری را دریافت کنید، بلکه به این معنا است که تصویر دریافت شده از طرف آنها دیگر در صندوق دریافت شما نمی رود و شما می توانید آن را در بین درخواست های معوق خود مشاهده کنید.”

    سیستروم همچنین گفت: “هنوز خیلی زود است که بخواهیم در رابطه با تبلیغات در محیط اینستاگرام دایرِکت صحبت کنیم”، اما بنظر می رسد که این ویژگی جدید می تواند کسب و کار تبلیغاتی اینستاگرام را از طریق قادر ساختن متخصصین تبلیغات به دسترسی داشتن به کاربران مشخص رونق ببخشد. سیستروم در این رابطه پیشنهاد داده که برندهای مختلف فعلا می توانند از اینستاگرام دایرِکت برای برگزاری مسابقات عکاسی و … بین کاربران خود بهره ببرند.

    دقیقا همانطور که مردم حدس زدند که بخش ویدئو اینستاگرام اپلیکیشن واین (Vine) را نابود خواهد کرد، لاجرم همان افراد خواهند گفت که اینستاگرام دایرِکت هم اِسنَپ چت را به پایین خواهید کشید. به هر حال این موضوع که ویدئو های اینستاگرام بسیار دلنشین تر و زیبا تر از تصاویر اِسنَپ چت است، غیر قابل اینکار می نماید. اما دایرِکت به نسبت قدری حال و هوای سرگرمی را کم دارد که اِسنپ چت با ویژگی پاک شدن تصاویر بعد از مدتی کوتاه قول آن را به کاربران خود داده است. در آینده نزدیک به نظر می رسد که اینستاگرام دایرِکت با وجود کاربران کنونی که به نسبت جمعیتی پیرتر هستند به تعامل و تعداد کاربران بیشتری دست پیدا کند. تمرکز فعلی اِسنپ چت بر جمعیت جوان در آینده نزدیک برایش نمی تواند منفعت آنچنانی به ارمغان بیاورد.

    فرشید رمضانی مشاور سئو

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 61 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    • مریم
      جولای 24, 2014 در 5:45 ب.ظ

      سلام خسته نباشید
      چطور متوجه بشیم که عکسی که فرستادیم توسط فرد مورد نظر دیده شد
      لطفا جواب سوالمو زودتر بدین خیلی واسم مهمه
      درصورت امکان اگه با ایمیل واسم بفرستین که خیلی ممنون میشم آخه خیلی مهمه

    • shajirat
      نوامبر 26, 2014 در 11:11 ق.ظ

      سلام…
      چطورى متوجه بشىيم عکسى که فرستاديم توسط شخص ديده شده؟؟؟

    • nina
      ژانویه 23, 2015 در 7:58 ب.ظ

      من میخوام ی عکسی رو دایرکت کنم بلد نیستم میشه کمکم کنید؟

    • امین
      سپتامبر 2, 2015 در 5:57 ب.ظ

      سلام باعرض خسته نباشید
      داادش یه کمکی میخواستم بهم بکنی ، آقا من وقتی میخوام یه کسی پیام خصوصی بفرستم تادایرکت وقتی میخوام کسی رو پیدا کنم ، پایین خودش هزار تا افراد میاره که نمیشناسم باید بین اونا دوستمو پیدا کنم میخواستم بدونم چطور میشه اونارو کلا حذف کرد البته بگم ها بلدم جستجو کنم دوستمو پیدا کنم ولی در کلا میخوام اونا حذف بشن
      ممنون میشم اگه کمکم کنید و پیام رو به ایمیلم بفرستید
      خیلی خیلی ممنون

      • فرشید رمضانی
        سپتامبر 6, 2015 در 3:41 ب.ظ

        سلام امین جان
        متاسفانه من خیلی با ابزارهای اینستاگرام کار نکرده ام و جواب سئوالت را نمیدونستم . امیدوارم بقیه دوستان راهنمایی کنند .

    یک نظر اضافه کنید