چگونه از اینستاگرام برای تبلیغ و ترفیع محصولات خودتان استفاده کنید

  • آیا از شبکه های اجتماعی برای دست یافتن به مشتریان جدید استفاده می کنید؟

    آیا تاکنون از شبکه اینستاگرام استفاده کرده اید؟

    اینستاگرام ادعا می کند تا 15 برابر بیشتر از شبکه های فیسبوک، گوگل+ و توئیتر محتوای شما را به کاربران نشان می دهد. ابزاری که روزگاری تنها به عنوان یک ابزار اشتراک گذاری تصویر شناخته می شد، اکنون یک کانال کلیدی برای فروش به حساب می آید.

    چگونه از اینستاگرام برای تبلیغ و ترفیع محصولات خودتان استفاده کنید

    در این مقاله شما می آموزید که چگونه با استفاده از این شبکه برند خود را به کاربران این شبکه معرفی کرده و مشتریان جدیدی را بسوی خود جذب کنید.

    مجموعه گسترده ای از کاربران را برای خود در این شبکه بوجود بیاورید.

    بر اساس اطلاعات آماری و تحقیقات انجام گرفته 13 درصد از کاربران اینترنت دارای یک حساب کاربری در شبکه اینستاگرام بوده و بیش از نیمی از 100 برند برتر و مطرح دنیا در این شبکه فعالیت دارند.

    در زیر من در مورد روشهایی توضیح می دهم که شما با استفاده از آنها می توانید این افراد را پیدا کرده و به سوی خود جذب کنید و سپس آنها را به مجموعه طرفداران خودتان بیفزایید:

    1- در مطالب خود از هشتگ های خاص برای مخاطبین خاص خود استفاده کنید

    هشتگ ها ابزاری برای جمع کردن ایده ها، مفاهیم و صحبت های گروه های مختلف مردم می باشد. استفاده از آنها کمک می کند تا مردم دیگر افرادی را که در مورد موضوعات مورد علاقه آنها صحبت کرده و یا مطلبی را به اشتراک می گذارند پیدا کنند.

    با استفاده کردن از هشتگ های مناسب در محتوای جدیدی که منتشر می کنید، به راحتی و بطور موثر می توانید به افراد جدیدی که علاقمند به محصولات شما می باشند دسترسی پیدا کنید. کلید اصلی در این رابطه اینست که تنها از هشتگ هایی استفاده کنید که بخوبی محصولات و خدمات شما را توصیف می کنند و بصورتی مناسب و در دفعات در این شبکه مورد جستجو و استفاده توسط کاربران مختلف قرار می گیرد.

    تبلیغات در اینستاگرام

    به منظور پیدا کردن مرتبط ترین هشتگ ها با مطالب و محتوای انتشار یافته توسط شما می توانید از ابزارهای رایگان و آنلاینی از قبیل Iconosquare یا Websta استفاده کنید. این ابزارها بر اساس کلمات کلیدی مورد نظر شما لیستی از هشتگ های معروف و پر کاربرد را معرفی می کنند.

    از این لیست ها برای دسترسی پیدا کردن به 10 تا 20 مورد از هشتگ های پر کاربرد که مرتبط با کسب و کار، برند و محصولات شما هستند استفاده کنید حتی می توانید از آنها یک نسخه کپی کرده و بر روی کامپیوتر یا گوشی هوشمند خود ذخیره کنید. در این حالت بدون توجه به اینکه از کجا و در چه وضعیتی در حال انتشار محتوا هستید، می توانید به راحتی از آنها استفاده کنید.

    2- از فیلترهای مناسب استفاده کنید

    اغلب مردم در رابطه با چگونگی تاثیر گذاری فیلتر های شبکه اینستاگرام بر میزان تعامل کاربران به محتوای خودشان اطلاعات کافی در اختیار ندارند – چرا که تنها اقدام به ارسال مطالب و محتوایی می کنند که به نظرشان خوب و مناسب آمده و به نتیجه آن توجهی ندارند. اما حقیقت امر اینست که نوع فیلتری که استفاده می کنید ممکن است بر میزان کلی تعامل مخاطبین با شما تاثیر گذار باشد.

    بر اساس نتایج تحقیقی که اخیرا منتشر شده است تصاویری که از فیلتر های Mayfair filter ، Inkwell filter و no filter استفاده کرده اند، در نهایت از تعداد نظر درج شده و دفعات بیشتر پسندیده شدن توسط کاربران برخوردار شده اند.

    تبلیغات در اینستاگرام

    البته باید به این نکته هم توجه داشت که گروه مخاطبان هر کسب و کاری متفاوت بوده و ویژگی های خاص خود را دارند. در این رابطه استفاده از فیلتر های مختلف و استفاده از یک ابزار مدیریت اینستاگرام برای بررسی نتیجه های حاصل جهت پیدا کردن بهترین فیلتر ها برای کسب و کار شما را پیشنهاد می کنم.

    3- در ساعات شلوغ و به اصطلاح پیک اقدام به ارسال محتوا بکنید

    همانند بسیاری دیگر از شبکه های اجتماعی اطلاع از زمان بیشترین تعامل طرفداران خود به شما در انتخاب موثر ترین زمان برای انتشار محتوا کمک می کند. Iconosquare به شما یک گزارش بهینه سازی ارائه می دهد که نشان دهنده زمانها برای شما به منظور بروزرسانی بر اساس میزان تعامل گذشته و زمان های ارسال شما می باشد.

    این گزارش به شما دایره هایی را به رنگ سیاه نشان می دهد که بیانگر زمان هایی است که در حال حاضر در آنها اقدام به انتشار محتوا خود می کنید و همچنین به صورت متناظر با آنها دایره های طوسی رنگی وجود دارد که نشان دهنده میزان تعامل ایجاد شده در نتیجه آن ارسال ها می باشد. بزرگترین دایره های طوسی رنگ هم نشان دهنده بهترین زمان ها برای انتشار مطالب بر اساس میزان تعامل ایجاد شده با مخاطبین شما می باشد.

    تبلیغات در اینستاگرام
    چگونه از اینستاگرام برای تبلیغ و ترفیع محصولات خودتان استفاده کنید

    نمونه تصویر بالا از حساب کاربری با نام shopify در اینستاگرام گرفته شده است و همانطور که شاهد هستید بهترین زمان برای ارسال محتوا برای مخاطبان این حساب کاربری روزهای جمعه و در ساعات 9 شب تا 9 صبح می باشد.

    4- با طرفداران و دنبال کنندگان رقبای خود ارتباط برقرار کنید

    هر کسی که اقدام به دنبال کردن حساب کاربری رقبای شما می کند، ممکن است کسی باشد که شما تمایل به برقراری ارتباط با وی را داشته باشید. ممکن است شما بخواهید به وی در مورد سایت، خدمات و محصولات بهتر و البته با کیفیت بالاتر خود نکاتی را بگوئید، درست است؟

    این کاربران پیش از این با دنبال کردن حساب کاربری رقبای شما علاقه خود نسبت به محصولات و خدمات شما را اعلام کرده اند. پیدا کردن و برقراری ارتباط با آنها موجب افزون شدن تعداد دنبال کنندگان شما در این شبکه و از سوی دیگر افزایش کیفیت مشتریان بالقوه شما می شود.

    در این زمینه ابزارهای مختلفی وجود دارد که برای پیدا کردن دنبال کنندگان رقبای شما سودمند می باشد. به عنوان مثال، می توانید از JustUnfollow اقدام به جستجو حساب های اینستاگرام رقبای خود بر اساس نام بکنید و در ادامه با استفاده از همین ابزار به لیست دنبال کنندگان این حساب ها نیز دست پیدا کنید. با در اختیار داشتن این لیست شروع به برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه و جدید خود بکنید – آنها را دنبال کنید و یکی از ارسال های آنها را بپسندید و یا بر روی آنها نظری را درج کنید.

    5- با فعالین مطرح و اثر گذار در این شبکه همکاری مشترک داشته باشید

    یکی از موثرترین روشها برای گسترده ساختن مجموعه دنبال کننده گان خود این است که از یکی از افراد تاثیر گذار در این شبکه ها بخواهید تا یکی از محصولات و خدمات شما را معرفی کند. بر خلاف تاکتیک های پیشین، این تاکتیک معمولا رایگان نبوده و باید هزینه ای را به منظور درج تبلیغ یا معرفی محصول خود به آنها بپردازید – که می تواند بصورت پرداخت نقدی باشد یا اینکه یکی از محصولات خود را بصورت رایگان در اختیار آنها قرار دهید تا آنها گزارشی را از عملکرد و کیفیت آن تهیه کرده و منتشر کنند – اما معمولا نتیجه آنها بسیار قابل قبول می باشد.

    به عنوان مثال Yumbox با پرداخت به یکی از وبلاگ نویسان معروف عرصه خوراک و آشپزی از وی خواست تا تصویری از یکی از محصولات وی را که مملوء از انواع مواد غذایی بود را همراه با لینکی به حساب کاربری خودشان ارسال کند. این یک تصویر ارسال شده موجب دو برابر شدن تعداد دنبال کنندگان آنها در شبکه اینستاگرام و افزایش چشمگیر ترافیک وبسایت آنها شد.

    به منظور پیدا کردن بزرگترین و قوی ترین حساب های کاربری در صنعت خود در این شبکه از موتور جستجو اینستاگرام استفاده کرده و اقدام به جستجو هشتگ ها، کلمات کلیدی و اسامی شرکت های مختلف بکنید. زمانی که یک حساب کاربری مهم و بزرگ را پیدا می کنید، اینستاگرام خودش به شما موارد مشابه دیگری را برای دنبال کردن در این شبکه پیشنهاد می دهد.

    زمانی که برای برقراری ارتباط با یک نفر آماده شده اید، ابتدا به بررسی پروفایل او بپردازید. در اغلب موارد با یک نگاه سطحی می توانید متوجه شوید که آیا این فرد انتشار محتوا اختصاصی شما را قبول می کند یا نه، برخی از این کاربران حتی در قسمت معرفی خود پذیرش انتشار اینگونه محتوا را نیز به روشنی عنوان می کنند (به عنوان مثال، برای ارتباطات کاری با آدرس ایمیل . . . . . تماس بگیرید).

    نویسنده: ریچارد لازازرا – 24 شهریور 1393

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 87 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    • mahbube
      می 23, 2015 در 7:19 ق.ظ

      چرا بدون ذکر منبع مطلب میذارید . وقتی یه کار ترجمه است باید منبع رو هم ذکر کنیدد

    یک نظر اضافه کنید