سه نکته که در رابطه با استخدام یک مدیر شبکه های اجتماعی باید مد نظر قرار دهید

  • امروزه بازاریابی و شبکه های اجتماعی تنها در کنار هم وجود داشته و در حقیقت معنا پیدا می کنند.

    لورا میگ نات و سارا والکر سانتانا موسسین یک شرکت تبلیغات بازاریابی بنام دیجیتال فلش با سابقه 5 سال فعالیت در این حوزه اعتقاد دارند که: “شبکه های اجتماعی همچنان که کسب و کار خودمان را ساخته و پرورش می دهیم، ابزاری بسیار کارآمد و بی بدیل از نظر ارزش می باشند و زمانی که بدرستی مورد استفاده قرار بگیرند، کمک بسیار بزرگی برای آن دسته از شرکت هایی هستند که از بودجه های قابل قبول برای بازاریابی برخوردار نیستند. شما اکنون قادر به استفاده از شبکه های اجتماعی به منظور دنبال کردن و کسب اطلاعات در مورد مشتریان بالقوه و شرکاء و همچنین بدست آوردن حجم بالایی از اطلاعات در مورد صنعت خودتان می باشید. این شبکه ها همچنین می توانند کارآفرینان را قادر به بیان شرح حال و داستان شرکت به زبان خودشان بکنند.”

    زمانی که نوبت به انتخاب بهترین شبکه اجتماعی برای برقراری ارتباط و شبکه سازی با مشتریان خودتان می شود من با نظر این مدیران تبلیغاتی که پیش از این معرفی شدند موافق هستم که می گویند: “لینکداین، فیسبوک، توئیتر، فور اسکوآر و اینستاگرام همگی در دانستن علایق و تخصص های مردم به شما کمک می کنند.”

    زمانی که شما زیرساخت شبکه اجتماعی خود را انتخاب و برقرار ساختید، قرار دادن یک فرد مناسب برای داشتن مسئولیت مدیریت شبکه های اجتماعی برند شما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. من به شدت با استفاده از یک فرد کار آموز و بی تجربه مخالف هستم. در عوض پیشنهاد می کنم شخصی را از داخل صنعت خودتان انتخاب کنید که ضمن آشنایی کامل با برند شما از پیام آن هم اطلاع داشته باشد و قادر به برقراری ارتباط نزدیک و دوستانه با بصورت مجازی با مشتریان فعلی و مشتریان احتمالی آینده شما باشد. تعهد اداره و مدیریت شبکه های اجتماعی بسیار سخت و وقت گیر و حتی در برخی از موارد کاری است که نیاز به تعلق خاطر 24 ساعته و در طی 7 روز هفته دارد.

    اگر در پی استخدام یک مدیر شبکه های اجتماعی هستید، اینها نکاتی هستند که همواره باید در ذهن داشته و به آنها توجه کنید:

    چهار باید و نباید برای کسب و کارهای فعال در شبکه های اجتماعی
    چهار باید و نباید برای کسب و کارهای فعال در شبکه های اجتماعی

    1- این استخدام چقدر برای شما هزینه در بر دارد؟

    قیمت گذاری برای یک مدیر شبکه های اجتماعی از حالتی به حالت دیگر می تواند متفاوت باشد. حداقل قیمت برای چنین وظیفه ای می تواند بستگی به تعداد زیر ساخت های انتخاب شده برای مدیریت و تعداد ارسال هایی که یک مشتری از چنین مدیری انتظار دارد، داشته باشد. مدیریت شبکه های اجتماعی می تواند از چیزی در حدود 500$ در ماه، بسته به کمپین ها، مسابقات و تبلیغاتی که در حال اجرا می باشد شروع شود.

    2- توسعه دادن شبکه های اجتماعی زمان زیادی را می طلبد؟

    به عنوان یک مشتری، هرگز انتظار دیدن نتایج مورد انتظار را در مدت زمان اندک نداشته باشید. همواره اولین قدم وارد شدن به شبکه های اجتماعی است، اما توجه داشته باشید که گِرد هم آوردن یک مجموعه منسجم از مخاطبین در این شبکه ها نیاز به زمان زیادی دارد. به منظور مشاهده نتایج مطلوب باید آمادگی صرف 4 تا 6 ماه زمان و انرژی بر روی استراتژی شبکه های اجتماعی خود داشته باشید. مخاطبین شما نیاز دارند تا با برند شما ارتباط برقرار کنند، بنابراین برای فراهم آوردن محتوا، راهکارها و اخبار با کیفیت که برای آنها قابل استفاده باشد آماده باشید – – منظور تمامی اطلاعاتی است که برای مجموعه مخاطبین شما جذاب و مورد پسند باشد.

    3- سوالاتی را از مدیر شبکه های اجتماعی خودتان بپرسید.

    اکثر مردم ممکن است این موضوع را بخوبی و به راحتی قبول نکنند، اما آنها همواره در رابطه با چگونگی کارکرد شبکه های اجتماعی در سایه باقی می مانند. از مدیر شبکه های اجتماعی خود بپرسید اداره کردن این حساب های کاربری در شبکه های مجازی به چند ساعت زمان نیاز دارد. اگر این مدیر شما قادر به ارائه یک برنامه شامل شکست زمان لازم برای اختصاص یافتن به هر یک از شبکه ها باشد، این برنامه شکسته شده می تواند به شما در فهم چگونگی هزینه شدن بودجه شما کمک قابل توجهی بکند. در انتهای کمپین – – یا در بازه های زمانی مشخص در طی کمپین – – می توانید درخواست دریافت یک گزارش تحلیلی برای اندازه گیری میزان پیشرفت کار را داشته باشید.

    مدیر شبکه های اجتماعی شما باید در زمان اشتراک گذاری و مدیریت این شبکه ها در ارتباط با برند شما در هر زمانی از آمادگی لازم برای تهیه یک نمونه از این گزارش ها برخوردار باشد. بنابراین انتخاب یک مدیر مناسب برای مدیریت شبکه های اجتماعی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. زمانی که از گروهی از این مدیران پرسیدم که یک برند در زمان استخدام یک مدیر برای شبکه های اجتماعی خود نیاز به در نظر گرفتن چه نکاتی دارد، آنها به اتفاق اعتقاد داشتند که یک مدیر باید درکی خوب و مناسب از چگونگی تجزیه و تحلیل اطلاعات و استفاده از آخرین ابزارها و خدمات تحت وب و همچنین فراهم آوردن و ارائه نمونه هایی از کارهایی قبلی خود داشته باشد. چرا که در هر مورد و موقعیت ارائه مرجع همانند یک کلید می باشد.

    نویسنده: دِبوراه میشل – 11 اسفند 1393

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 41 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید