گوگل صفحه خانگی شماست

  • صفحه خانگی وبسایت شما “yourcompanyname.com” نیست. صفحه خانگی وبسایت شما چگونگی نمایش داده شدن شما در نتایج موتور جستجو گوگل است، خواه این را دوست داشته باشید یا نه!!!

    در حقیقت شاید بهتر باشد که پا را یک قدم جلوتر بگذاریم و بگوییم که شما و شرکت شما کسی یا چیزی هستید که گوگل در رابطه با شما می گوید و نشان می دهد. به این موضوع فکر کنید.

    اعمال تسلط بر بازار

    گوگل جایی است که برای جستجو کردن هر چیزی اول سری به آن می زنید. بدون توجه به اینکه در حال استفاده از چه گجتی هستید، موبایل، تبلت، کامپیوتر رومیزی، مک و . . . – اگر در حال جستجوی هر چیزی باشید (تاکید می کنم “هر چیزی”) به احتمال زیاد اولین اقدام شما آغاز از آدرس google.com می باشد و اگر اخبار را دنبال کرده باشید، این موضوع دقیقا ماهیت اصلی دعوای اتحادیه اروپا با شرکت گوگل است. این اتحادیه اینگونه ادعا کرده است که شرکت گوگل از تسلط خود بر بازار جستجو سوء استفاده کرده و با استفاده از خدمات خرید یا همان شاپینگ سرویس ها برای خود یک مزیت غیر عادلانه ایجاد کرده است. این اتحادیه همچنین در حال بررسی سیستم عامل اندروید متعلق به این شرکت برای مزایای ناعادلانه اینچنینی می باشد.

    نکته اصلی در این بحث این است که در طی مدت زمانی که دادگاه در حال تحقیق بر سر این موضوع است، مهمترین موضوعی که ما به عنوان صاحبان کسب و کار باید در نظر گرفته و به آن توجه داشته باشیم این است که قبول کنیم صفحه خانگی وبسایت شما “yourcompanyname.com” نیست، بلکه صفحه خانگی وبسایت شما چگونگی نمایش داده شدن شما در نتایج موتور جستجو گوگل است. حرف من را باور نمی کنید؟ آخرین باری که آمار و گزارش بازدید از وبسایت خود را بررسی کردید، چه زمانی بود؟ با گوگل آنالیتکز باید آشنا باشید، نه؟ اگر شما هم روندی مشابه اغلب شرکت های بزرگ دنیا را برای خود اتخاذ کرده باشید، بخوبی می دانید که بیش از 50% بازدید کننده های وبسایت شما از طریق سایت گوگل وارد سایت شما می شوند. هنوز قبول ندارید که گوگل صفحه خانگی وبسایت شماست؟

    بهینه سازی نتایج موتور جستجوی گوگل

    اگر نتایج مرتبط با کسب و کار خود در جستجوی کوگل را نمی پسندید، نکته مهم و خوشحال کننده این است که شما به راحتی می توانید این مطالب را تغییر دهید. شرکت های مختلف بسیار زیادی وجود دارند که می توانند این کار را برای شما انجام دهند. فقط موارد اصلی و کلیدی که باید بر روی آنها تاکید داشته باشید، به قرار زیر هستند:

    1- چگونه دوست دارید با شما تماس بگیرند؟

    اگر کسب و کار شما دارای یک محل و موقعیت فیزیکی می باشد، آنگاه آدرس این نقطه و محل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. نقشه های گوگل تا زمانی که شما این آدرس را بصورت برجسته بر روی صفحه اصلی سایت خود نمایش می دهید، آن را بر روی نقشه گوگل نشان می دهند – فقط باید توجه داشته باشید که این آدرس بصورت متن بر روی سایت درج شده باشد و در قالب یک عکس یا کار گرافیکی نباشد. چرا که موتور جستجو گوگل دارای الگوریتم کد محور بوده و در صورت استفاده از تصویر گرافیکی برای نشان دادن آدرس ربات های گوگل امکان خواندن متن آن را ندارند و برای این کار نیازمند دخالت یک انسان می باشند. توجه داشته باشید که این موضوع شامل شماره تلفن و دیگر اطلاعات شما هم می شود.

    گوگل صفحه خانگی وبسایت شماست

    2- طراحی مناسب برای موبایل باید در اولویت اول قرار داشته باشد.

    از آنجایی که بطور کلی بیش از 50 درصد ترافیک وبسایت های مختلف از طریق دستگاه های موبایل تامین می شود، گوگل از تاریخ 15 آوریل 2015 اعلام کرده که برای وبسایت هایی که طراحی مناسبی برای نسخه موبایل داشته باشند اولویت خاصی قائل شده و آنها را در رتبه های بالاتری از نتایج جستجو نسبت به سایت هایی که فقط طراحی مناسبی برای دستگاه های رومیزی دارند، نشان می دهد. بنابراین اگر احساس می کنید نسبت به قبل در رتبه های پایین تری از صفحات گوگل نمایش داده می شوید، یکی از دلایل آن می تواند همین موضوع باشد.

    3- برای داشتن بهترین نتایج ویدئو را هم به محتوای خود اضافه کنید.

    آیا می دانستید که سایت یوتیوپ دومین موتور جستجو بزرگ در دنیا بعد از گوگل به حساب می آید که البته باز هم در تملک و تحت مدیریت شرکت گوگل است؟ امروز کاربران اینترنت برعکس قبل بیشتر از خواند متن علاقمند به دیدن یک محتوای تصویری و البته ویدئویی برای کسب اطلاعات لازم خودشان می باشند، بنابراین گوگل هم با توجه به این علاقمندی کاربران به محتوای ویدئویی اهمیت و اولویت بیشتری نسبت به محتوای متنی داده است. پس اگر رتبه های بالاتری نسبت به حال حاضر می خواهید سعی کنید در محتوای خود ویدئو های آموزشی را هم جا دهید و آنها را با برچسب هایی مجهز کنید که تمایل دارید کاربران کسب و کار شما را با آنها بشناسند. همچنین وجه داشته باشید که نسل جوان امروز بیش از هر چیزی به سمت محتوای ویدئویی جذب می شود و همین موضوع اهمیت بالایی در بالا بردن ترافیک وبسایت شما دارد.

    4- جستجوی جهانی همچنان از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

    همچنان که روشهای مختلفی برای بالا بردن و بهبود نتایج جستجو برای شما وجود دارد، یکی از مهمترین روش هایی که در این بین اغلب نادیده گرفته می شود، نام گذاری صحیح و مناسب تصاویر استفاده شده بر روی وبسایت شما می باشد تا محتوای بصری شما منجر به بالاتر رفتن و بهبود نتایج جستجوی شما شود. ایده جستجوی جهانی چیز جدیدی نیست، امل من شخصا واقعا متعجبم از اینکه می بینم چقدر شرکت های مختلف از این موضوع غافل هستند و توجه نمی کنند که هر ذره از محتوایی که بر روی وبسایت آنها قرار می گیرد، به هیچ وجه حالت خنثی ندارد، یا به نفع نتایج وبسایت شما یا به ضرر آن عمل می کند.

    نکته پایانی اینکه صفحه خانگی وبسایت شما “yourcompanyname.com” نیست. صفحه خانگی وبسایت شما سایت گوگل است و این قانون تا جایی که آینده از هم اکنون قابل پیش بینی باشد، پایدار و برقرار باقی خواهد ماند. تا زمانی که فیسبوک جلوی دسترسی پیدا کردن کاربران به محتوای شما به صورت ارگانیک را گرفته است – – شما بخوانید “بدون پرداخت حق شارژ فیسبوک”

    وبسایت شما و بهینه سازی آن بر اساس خواست سایت گوگل است که حرف اول در توسعه کسب و کار شما می زند. فراموش نکنید که شما همان کسی هستید که گوگل می گوید، پس توجه کنید که از گفته های گوگل رضایت داشته باشید، گوگل دروغ نمی گوید!!!

    نویسنده: بیل کارمودی – 28 فروردین 1394

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 51 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    • مجید
      ژوئن 24, 2016 در 6:06 ب.ظ

      مطب شما را خوندم واقعا عالی هستین.

    یک نظر اضافه کنید