مشتریان شما در حال جستجوی چه چیزی هستند؟

  • می خواهید در بازاریابی اینترنتی به موفقیت دست پیدا کنید؟ اگر در پی دانستن این موضوع باشید که مشتریان شما در اینترنت چه چیزی را جستجو می کنند و آنگاه است که نیمی از مسیر این موفقیت را پیموده اید. زمانی که بدانید مشتریان شما در پی یافتن چه چیزی هستند، آنگاه می توانید محتوای خود را بگونه ای طراحی کنید که اطمینان داشته باشید موتورهای جستجو افرادی را که در جستجوی آن مطالب، محصولات و خدمات هستند به سوی سایت شما هدایت می کنند. تمامی این فرایند پیدا کردن آنچه که مردم به دنبال آن هستند تحت عنوان جستجوی کلید واژه شناخته می شود.

    پس از آنکه بر اساس تحقیقات مشخص شد که 93% از تجربه های آنلاین کاربران از طریق یک موتور جستجو شروع می شود، بازاریابان اینترنتی از قبیل من علاقه بسیار زیادی در جستجوی کلمات کلیدی از خود نشان داده اند. ما همواره به دنبال یافتن آن دسته از کلمات کلیدی هستیم که به آنها برای رتبه بندی بهتر سایت خود و هدایت کاربران از طریق موتورهای جستجو به آن نیاز داریم.

    اهمیت جستجوی کلمات کلیدی

    جستجوی کلمات کلیدی برای کاربران و نیز برای کسب و کارها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زمانی که جستجوی کلمات کلیدی بدرستی انجام شده باشد، مشتری از شانس بالاتری برای پیدا کردن محصول یا خدمات مورد علاقه خودش برخوردار بوده و شما (مدیر مالک سایت) از ترافیک هدفمندی برای سایت خود برخوردار خواهید شد. داشتن ترافیک هدفمند، بدین معناست که شما از بازدید هایی از سوی مشتریان برای وبسایت خود برخوردار خواهید بود که تمایل به خرید محصول یا بدست آوردن خدمات شما دارند. بطور خلاصه می توانم بگویم که در صورتی که از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید، از قابلیت دیده شدن بالاتری در فضای اینترنت برخوردار هستید.

    بنابراین چگونه می توانید متوجه شوید که چه کلماتی از قدرت و قابلیت بالاتری برای نشان دادن شما به دیگران برخودار می باشد؟ برای این منظور روشهای مختلف و متنوعی وجود دارد که به شما کمک می کند تا متوجه شوید مشتریانتان در حال جستجو چه مواردی هستند.

    برخی از ابزارهایی که به این منظور پیشنهاد می شود شامل موارد زیر است:

    • –بازار سامورایی (Market Samurai)
    • –گوگل اینستانت (Google instant) در قسمت جستجوی سایت گوگل شروع به تایپ یک عبارت بکنید و لیستی از کلمات پیشنهادی برای شما ظاهر خواهد شد که می توانند کلمات کلیدی شما باشند.
    • –گوگل ادوُردز / ابزار کلمات کلیدی گوگل
    مشتریان شما در حال جستجوی چه چیزی هستند؟
    مشتریان شما در حال جستجوی چه چیزی هستند؟

    1- استفاده از گوگل ادوُردز جهت پیدا کردن مورد جستجوی مشتریان

    گوگل ادوُردز یک ابزار رایگان برای پیدا کردن کلمات کلیدی که به شما در یافتن انبوهی از اطلاعات در مورد مشتریانتان یاری می رساند. با این ابزار کلید واژه، شما می توانید متوجه شوید که مردم در حال جستجوی چه چیزی هستند، آن کلمه یا عبارت بخصوص چه تعداد بازدید کننده را به خود جذب می کند و تا چه میزانی رقابت پذیر می باشد. از طریق گوگل ادوُردز شما با پیشنهادی از مجموعه کلمات کلیدی برخورد خواهید داشت که شاید تاکنون حتی به آنها فکر هم نکرده باشید. شما می توانید از این پیشنهادات برای تهیه محتوایی استفاده کنید که که برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده است.

    2- پرسش از مشتریان و اعضای تیم فروش شما

    مشتریان شما به احتمال زیاد مناسب ترین و صحیح ترین اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهند که در ارتباط کامل با محتوای مورد جستجوی خودشان است. شما ممکن است با مشتریان خودتان در یک نمایشگاه بازرگانی برخورد داشته باشید یا اینکه در یک گپ و گفت غیر رسمی در یکی از شبکه های اجتماعی با یکدیگر تعاملی را برقرار کرده باشید. حتی می توانید فرمی را برای دریافت بازخورد از سوی مشتریان در رابطه با محتوایی که بیشتر دوست دارند در مورد آن بر روی سایت شما ببینند قرار دهید.

    با این وجود، توجه کردن به مشتریان خودتان از اهمیت بالایی برخوردار است. از هر فرصت پیش آمده برای برقراری تعامل با مشتریان خود استفاده کنید. گاهی اوقات، روشی که برای توضیح و توصیف کسب و کار خود در محیط اینترنت استفاده می کنید کاملا گیج کننده است. شما باید به کلمات کلیدی بیاندیشید که مشتریان می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند و بدون توجه به توضیحات شما و بدون نیاز به آنها، بخوبی درک کنند که چه نوع محصول و خدماتی را ارائه می کنید.

    اگر مشتریان شما برای توصیف خدمات و محصولات ارائه شده توسط شما بر روی سایت از کلمات متفاوتی استفاده می کنند، شاید همین بتواند دلیل عدم رتبه بندی سایت شما باشد. برای ازدیاد ترافیک خود بر روی سایت از کلماتی استفاده کنید که مشتریانتان با آنها آشنا هستند.

    3- استفاده از گوگل آنالیتکز

    اگر تاکنون هرگز از ابزار وب آنالیتکز استفاده نکرده اید، هیچ دلیلی برای وحشت کردن وجود ندارد. ابزاری که برای دنبال کردن اطلاعات ترافیک یک وبسایت مورد استفاده قرار می گیرد بسیار ساده است. برای این کار با گوگل آنالیتکز شروع کنید. با این ابزار می توانید اطلاعاتی را در مورد اینکه ترافیک شما از کجا هدایت شده است و اینکه برای پیدا کردن سایت شما چه کلمات کلیدی را جستجو کرده اند، بدست آورید. با داشتن این اطلاعات، می توانید به محتوای خود ساختاری برای برآوردن نیاز بازدید کنندگان وب شکل و ساختار مناسبی بدهید.

    4- تجزیه و تحلیل محتوای تولید شده توسط رقبا

    روشی دیگر برای کسب اطلاع از اینکه مشتریان هدف شما چه چیزی را جستجو می کنند تجزیه و تحلیل اطلاعات فراهم آمده بر روی وبسایت رقبای شماست. برخی از کلمات کلیدی که رقبای شما برای سایت خود استفاده کرده اند را با لیست کلمات کلیدی خود مقایسه کنید. توجه داشته باشید که باید بر مواردی تاکید داشته باشید که باعث می شود نسبت به رقبای خود در موقعیت برتری قرار بگیرید. تا اینجا استفاده از این روشها مناسب و کافی است. آیا شما به راهکارهای دیگری دست یافته اید که در بازاریابی اینترنتی برای پیدا کردن کلمات کلیدی بهتر مورد استفاده قرار دهید. آنها را هم می توانید با ما در بخش نظرات شریک شوید تا در اختیار دیگر دوستان قرار بگیرد.

    سئوی سایت شما میتواند تاثیر فراوانی در جذب مخاطب و در نتیجه کاهش هزینه های تبلیغات و افزایش فروش داشته باشد

    در پایان پیشنهاد می کنم مطلبی در رابطه با چگونگی تحقیقات بازار را هم بر روی وبسایت من مطالعه کنید که مرتبط با هدف همین مقاله فعلی می باشد.

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 234 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    • خسرویان
      جولای 7, 2016 در 1:16 ب.ظ

      سلام و خسته نباشید میگم جناب رمضانی. مطالب سایتتون بسیار عالی است

      • فرشید رمضانی
        جولای 8, 2016 در 5:30 ب.ظ

        سلام و خیلی ممنون از لطف و همراهیتان .
        خوشحال شدم که مفید بوده .

    • تهرانیان
      مارس 3, 2021 در 6:18 ب.ظ

      Related searches هم که در پایین نتایج جستجو نشون داده می شه مفیده
      با اجازه من چندتا سوال هم می پرسم
      1.هنوز گوگل ادوردز رایگانه؟
      2.گوگل آنالیتیک همون سرچ کنسوله؟
      3.به نظر میرسه ربات های گوگل در عین باهوشی بعضی جاها خودشون رو به اون راه میزنن، مثلا واقعا برام سواله که چرا ما با عبارت کلیدی ” آب بندی نمای ساختمان” رتبه ی یک رو میاریم ولی اصلا در نتایج جستجوی “آب بندی نما” پیدا نمی شیم ؟

      • فرشید رمضانی
        مارس 4, 2021 در 1:09 ق.ظ

        خواهش میکنم.
        1- گوگل ادوردز هیچوقت رایگان نبوده، بابت نمایش آگهی شما مبلغی نمیگیره ولی اگر روش کلیک شود مبلغی کسر میکنه.
        2 – خیراین دو با هم تفاوت دارند. آنالیتیکس همه آمار سایت شمارا بررسی میکند، از هر مبدا و به هرشکلی که بازدید کننده داشته باشید. مثلا شبکه اجتماعی و … و اطلاعات خیلی مفیدی در اختیارتان میگذارید.
        سرچ کنسول ( که قبلا با نام گوگل وبمستر شناخته میشد) سایت شما را از نگاه گوگل بررسی میکند. بازدید کنندگان از گوگل، با چه کلماتی و … سایت مپ، روبوتس و اینگونه موارد.
        3- نه این اصلا عجیب نیست، عبارات کوتاهتر و متداولتر به مراتب سخت تر در گوگل بالا میایند.
        موفق باشید

    یک نظر اضافه کنید