پرسش و پاسخ گوگل در مورد گوگل پاندا ورژن 4.2

  • زمانی که گوگل در اواسط ماه جولای اعلام کرد که بروز رسانی جدیدی از الگوریتم پاندا با ورژن 4.2 را منتشر کرده است، سوالات بسیار زیادی در مورد تفاوت های موجود بین این نسخه از الگوریتم پاندا با دیگر نسخه های قبلی از طرف فعالان این حوزه مطرح بود.

    در مصاحبه ای اخیرا گوگل به برخی از این سوالات و شبهات پاسخ داده که در زیر برخی از مهمترین این موارد را می بینید.

    چه موارد جدید در پاندا جدید گنجانده شده است؟

    گوگل در حال حاضر آهسته ترین و کند ترین روند اجرایی را برای این الگوریتم در حال اجرا می باشد، که بجای چندین روز، چندین و چند ماه به طول می انجامد.

    چرا گوگل در این رابطه اینقدر آهسته عمل می کند؟

    در این رابطه برخی مسائل فنی دلیل اصلی این کندی سرعت پیشروی بوده است، اما هدف از این کندی گمراه کردن متخصصین سئو و وبمستر ها نیست.

    گوگل در این رابطه همچنین اعلام کرد که در پی ایجاد تغییراتی در زیر ساخت های خود برای هماهنگی بیشتر با این الگوریتم و معرفی قدم به قدم آن می باشد تا جای که استاندارد های آن در الگوریتم های رتبه بندی پیشین گوگل ترکیب شود. به اعتقاد گوگل، آنها هنوز به جای که انتظار دارند نرسیده اند ولی در مسیر این تغییر قرار گرفته اند.

    پرسش و پاسخ گوگل در مورد گوگل پاندا ورژن 4.2
    پرسش و پاسخ گوگل در مورد گوگل پاندا ورژن 4.2

    بنابراین برخی از صفحات ما ممکن است دچار مشکلاتی شوند، و نه بقیه صفحات؟

    بله، برخی از صفحات سایت شما که در محدود استاندارد های پاندا قرار داشته باشد، ممکن است تغییراتی را مشاهده کنند یا تاثیر هایی را بپذیرند، و این شامل تمامی صفحات موجود در یک سایت نمی شود. قابل توجه است که برخی از صفحات سایت ها ممکن تغییرات بیشتری را مشاهده کنند.

    رتبه بندی در نتایج موتورهای جستجو شامل بیش از 200 فاکتور و سیگنال می شود، که پاندا تنها یکی از آنهاست. به عبارتی تغییر در جایگاه و رتبه نتیجه ترکیبی از چندین و چند تغییر از مجموع این فاکتورهاست که پاندا یکی از آنهاست.

    به عنوان مثال، یکی از صفحات سایت شما که به نسبت از نظر این فاکتورها دارای وضعیت بهتری نسبت به یک صفحه دیگر است، ممکن است سقوط به نسبت کمتری نسبت به یک صفحه دیگر را مشاهده کند، حتی با وجود اینکه هر دو صفحه به یک شکل تحت تاثیر الگوریتم پاندا قرار گرفته باشند.

    چطور می توانم متوجه شوم که از الگوریتم پاندا جان سالم به در برده ام؟

    اگر سایت شما تحت تاثیر الگوریتم پاندا و آپدیت 4.2 آن قرار گرفته باشد، احتمالا نیازمند گذشت چندین ماه هستید تا کلیه تغییرات پاندا اجرایی شود. سپس باید صبر کنید تا گوگل آپدیت بعدی را در این رابطه اجرایی کند، که به نظر می رسد در سال 2016 باشد، چرا که همانطور که می دانید این بروز رسانی اخیر در حدود یکسال به طول انجامید.

    همچنان که گوگل پیش از این هم گفته است، قصد آنها ترکیب تغییرات مد نظر این نسخه جدید با الگوریتم های پیشین رتبه بندی خودشان است، بنابراین این تغییر و تحول یکباره نبوده و طی زمان صورت می پذیرد. بنابراین اگر گوگل این کار را انجام دهد، از این به بعد شاهد تغییرات مستمر با سرعت بیشتری خواهیم بود. اگر نه باید تا اواسط سال 2016 صبر کنیم تا شاهد بروز رسانی جدید دیگری از پاندا باشیم.

    بهترین راه برای اطلاع از اینکه از این تغییر و تحول اخیر جان سالم به در برده اید یا نه، توجه کردن به وضعیت اطلاعات آماری وبسایت خودتان می باشد، ترافیک ارگانیک وارد شده از سایت گوگل را بصورت منفرد در نظر بگیرید و ببینید آیا تغییر دیگری را متوجه می شوید یا خیر؟

    برای ارتقاء وضعیت سایت خودم چکار باید کنم؟

    گوگل پیش از این در سال 2011 تذکری مبنی بر این موضوع داده بود و توجه ناشران محتوای آنلاین را به آن جلب کرده بود. اگر تصور می کنید که بصورت منفی تحت تاثیر بروز رسانی آپدیت پاندا قرار گرفته اید، باید به عقب باز گردید و پیشنهاد این است که از راهنمایی های یک مشاور و متخصص در این زمینه استفاده کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 74 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید