بانس ریت چیست و چگونه باید کاهش پیدا کند – بخش دوم و پایانی

  • بخش اول از این مطلب ضمن اشاره به بانس ریت (نرخ پرش) و تعریف آن به اهمیت آن اشاره کردم و تفاوت آن با نرخ خروج از سایت را هم عنوان کردم. در این بخش ضمن اشاره به استاندارد هایی برای نرخ پرش مناسب برای سایت، به ارائه راهکارهایی برای کاهش این نرخ در سایت شما می پردازم. با من همراه باشید:

    بانس ریت(نرخ پرش) مناسب برای سایت شما چه مقدار است

    – معیار قرار دادن

    بر اساس معیار های یک وبسایت متوسط، بانس ریت متوسط برای یک سایت چیزی در حدود 40% می باشد. با این وجود، این عدد تا حدودی می تواند موجب گمراهی دیگران شود، چرا که یک نرخ پرش مناسب بر اساس فاکتورهای مختلفی از قبیل نوع سایت، نوع صفحه، صنعت، قصد کاربر، اعتبار برند و بسیار فاکتورهای دیگر می تواند متفاوت باشد. متوسط نرخ پرش برای قرار گرفتن به عنوان یک معیار به قرار زیر می باشد:

    بانس ریت مناسب برای سایت شما
    بانس ریت چیست و چگونه باید کاهش پیدا کند
    • 40 – 60% برای وبسایت های انتشار دهنده محتوا
    • 30 – 50% برای وبسایت هایی که در پی ایجاد مشتری بالقوه هستند
    • 70 -98% برای وبلاگ ها
    • 20 – 40% برای وبسایت های خرده فروشی
    • 10 – 30% برای وبسایت های عرضه کننده خدمات
    • 70 – 90% برای صفحات فرود

    البته شما در پی دنبال کردن نرخ پرش وبسایت خودتان بر اساس سابقه فعالیت گذشته و همچنین اهداف آینده وبسایت خودتان باشید.
    با این وجود، به خاطر داشته باشید که انتظارات خود را بر اساس اطلاعات واقعگرایانه قرار دهید و همیشه نیم نگاهی به این معیارهای معرفی شده هم داشته باشید.

    چگونه بانس ریت(نرخ پرش) خودتان را کاهش دهید؟

    کاهش دادن نرخ پرش بر روی صفحات با ترافیک بالا بطور جدی از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که این کار به معنای تعامل بالاتر بازدید کننده ها بوده و در مقابل منتج به شانس بالاتری برای تبدیل شدن بازدید کننده به مشتری می شود. برای این کار چندین و چند قانون مهم وجود دارد که به قرار زیر می باشد:

    1- جذب بازدید کننده های مناسب

    در اولین مرحله باید اقدام به آنالیز ترافیک ورودی به وبسایت خودتان بکنید، چرا که ممکن است با استفاده از کلمات کلیدی مناسب تنها اقدام به سردرگم کردن مخاطب خود کرده باشید. دوباره به هدفی که هر یک از صفحات سایت به آن منظور ایجاد شده اند توجه کنید و محتوای آن را بروز رسانی کنید. اطمینان داشته باشید که حتما شما برای کلمات کلیدی مورد استفاده از محتوای مناسب را منتشر کرده باشید.

    2- ارتقاء کیفیت داستان گویی و ایجاد تعامل با مخاطب از طرف برند

    شرکت ها باید از طریق بیان داستان با مشتری های خود ارتباط برقرار کنند. داستان گویی برای جلب توجه مخاطبین و وادار ساختن آنها به ایجاد تعامل با وبسایت می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. داستان گویی پیامی که قصد انتقال آن را دارید با ساختار محتوای وبسایت ترکیب می کند، بنابراین اگر قصد مجذوب کردن و نگهداشت مخاطب را داشته باشید، باید در حفظ هر دو جنبه تلاش کنید. سعی کنید ساختاری جذاب داشته باشید، در ارتباطات خود صادقانه عمل کنید. با کسب اطمینان از درک کامل محصول و ایده خود توسط مخاطبین و مشتریان، نیاز های آنها را بر طرف کنید. این شیوه یک روش خوب و مناسب برای بازاریابی به حساب آمده و نکته مهمتر این است که بجای بودجه به خلاقیت نیاز دارد.

    3- استفاده از خوراک خبری شبکه های اجتماعی

    در فعالیت های خود بسیار زرنگ و دانا باشید و از نیروی بالقوه شبکه های اجتماعی به منظور ایجاد فرصت های با ارزش برای ایجاد تعامل و ارتباط با مخاطبین استفاده کنید. این کار به کاهش پیدا کردن نرخ پرش وبسایت شما بسیار کمک می کند. فعال و پاسخگو بودن در روابط خودتان در سطح شبکه های اجتماعی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد، چرا که هر قدر ارتباطات شما در سطح این شبکه ها جذاب تر و موثر تر باشد، درگیر شدن مخاطب و تعامل وی با شما در داخل وبسایت بیشتر و بیشتر می شود.

    4- توسعه یک طراحی بهتر برای وبسایت

    یکی از مهمترین دلایل نرخ پرش بالا سردرگمی مشتریان در وبسایت می باشد، چرا که اغلب از سایت های غیر کاربر پسند و با طراحی ضعیف خیلی زود خسته شده و بخششی هم در این باره وجود ندارد. زمانی که یک وبسایت خود به مانعی برای پیدا کردن اطلاعات تبدیل می شود، مطمئنا بازدید گننده گان از آن پرش می کنند. شاید یکی از دلایل آن وجود تعداد زیاد لینک هایی باشد که با کلیک کردن بر روی آن باز می شوند! شاید عواملی از قبیل تبلیغات پاپ آپ، پخش موسیقی، پخش ویدئو یا حتی زمان طولانی بالا آمدن سایت همه و همه دلیلی برای این موضوع باشد. توجه داشته باشید که تمامی این موارد می تواند بصورت منفی بر نرخ پرش شما اثر گذار باشد.
    بنابراین خیلی ساده سعی کنید چیزی را به مخاطبین خود ارائه کنید که خواهان داشتن آن هستند. مسیری ساده و سریع برای دسترسی به اطلاعات مورد نظر برای آنها ایجاد کنید. موتور جستجو قوی در سایت برای جستجو در مطالب ارائه شده در سایت برای آنها در نظر بگیرید. زمان بالا آمدن سایت را کاهش دهید، تبلیغات پاپ آپ را حذف کنید و حتما توجه داشته باشید که لینک های داخلی در سایت در پنجره یا زبانه ای دیگر باز شود.
    نرخ پرش یا همان بانس ریت معیاری است که هیچ بازاریاب زرنگ و دانایی قادر به نادیده گرفتن آن نیست، چرا که نشان دهنده قدرت ارتباطات شما در فضای آنلاین با بازدید کننده های خودتان می باشد.

    نتیجه گیری

    در این مطلب من برای شما توضیح دادم که بانس ریت چیست و چگونه می توانید آن را تنظیم کنید. تفاوت بین نرخ پرش و نرخ خروج را برای شما شرح دادم و برخی قوانین کلی و عمومی برای کاهش نرخ پرش را هم برای شما شرح دادم.
    سئوی سایت خود را جدی بگیرید تا موجب کاهش هزینه تبلیغات و افزایش فروش شود .
    روش شما برای کاهش موثر نرخ پرش چیست؟ در بخش نظرات منتظر شما هستیم.

    نویسنده: کاسیا پرزینسکا – 22 مرداد 1394

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 88 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    • leila khosravian
      آوریل 13, 2016 در 11:06 ق.ظ

      با سلام، بسیار سپاسگذارم از مطلب مفیدتون- منتظر مطالب بعدی شما هستم

      • فرشید رمضانی
        آوریل 14, 2016 در 1:23 ق.ظ

        سلام و عرض ادب .
        خوشحالم که مفید بوده و ممنون از همراهی تان .
        در خدمتتان هستم .

    • جوان
      می 4, 2016 در 2:58 ق.ظ

      تشکر سایتتون عالیه
      مطلب مفیدی بود

    یک نظر اضافه کنید