افزایش اعتماد به تبلیغات آنلاین در رسانه های اجتماعی و موبایل

  • انفجار شبکه های اجتماعی و رسانه های تولید شده توسط مصرف کننده گان در طی چند سال اخیر همچنان در حال تاثیر گذاری فوق العاده بر روی تبلیغات می باشد، در حالیکه اعتماد مصرف کنندگان به تبلیغات دهان به دهان در فرایند تصمیم گیری – چه از طرف افرادی که شخصا آنها را می شناسند و یا از طرف مصرف کننده گانی که شناختی از آنها ندارند – بسیار افزایش پیدا کرده است.

    بر اساس آخرین گزارش اتحادیه جهانی نیلسون در زمینه تبلیغات که بیش از 28000 نفر را بصورت اینترنتی مورد پرسش قرار داده است، 92 درصد از پاسخ دهندگان در سراسر دنیا می گویند که بیش از تبلیغات به رسانه هایی بیشتراعتماد دارند که خودشان شخصا منبع انسانی آن را می شناسند؛ مثل پیشنهادات مختلف از طرف دوستان یا اعضای خانواده و فامیل – که خود افزایشی معادل 18 درصد را نسبت به سال 2007 نشان می دهد.

    نظرات دیگر مصرف کنندگان که در سایتهای اینترنتی در مورد کیفیت محصولات درج شده اند با نظر 70 درصد از پاسخ دهندگان در رتبه دوم قرار داشته و بیان می دارد که به پیامها و نظرات دیگر کاربران در این ساختار بیشتر اهمیت می دهند و این مورد نسبت به 4 سال پیش رشدی 15 درصدی را تجربه کرده است.

    این نظرسنجی همچنین نشان داد که تقریبا 6 نفر از هر 10 نفر از مصرف کنندگان آنلاین به پیام های مشاهده شده بر روی وبسایت شرکتها اعتماد داشته و نیمی از آنها به ایمیل هایی که خود مشترک دریافت آنها شده اند اعتماد دارند. در سطح وب 4 نفر از هر 10 نفر پاسخ دهنده به تبلیغات ظاهر شده در کنار نتایج موتورهای جستجو اعتماد کافی را دارند، 36 درصد به ویدئوهای تبلیغاتی اعتماد دارند و یک سوم افراد هم به پیام های موجود در بنرهای تبلیغاتی آنلاین اعتماد دارند که خود رشدی 27 درصدی را نسبت به سال 2007 نشان می دهد. تبلیغات حامیان (اسپانسرها) در شبکه های اجتماعی، شکل جدیدی از تبلیغات که در نظر سنجی سال 2011 برای اولین بار وارد شده نیز در بین 36 درصد از پاسخ دهندگان دارای اعتبار می باشد.

    تبلیغات نمایشی (بصورت ویدئو یا بنر تبلیغاتی) بر روی دستگاه های همراه و قابل حمل از قبیل تبلت و گوشیهای هوشمند مورد اعتماد یک سوم پاسخ دهندگان بوده که قدری بالاتر از سطح اطمینان گزارش شده مصرف کنندگان نسبت به تبلیغات بر روی گوشیهای موبایل می باشد که برابر با 29 درصد است. در حالیکه سطح گزارش شده اعتماد مصرف کننده در تبلیغات گوشیهای موبایل هنوز پایین است، نسبت به سال 2007، 61 درصد و از سال 2009، 21 درصد افزایش یافته است.

    زمانیکه نوبت به رسانه های قدیمی تر و البته هزینه بر تر می رسد، در حالیکه تقریبا نیمی از پاسخ دهندگان در سراسر جهان اعلام می کنند که به تبلیغات تلویزیون اعتماد دارند (47%)، مجلات (47%)، و تبلیغات روزنامه ها (46%)، این اعتماد با نرخی معادل 24 درصد، 20 درصد و 25 درصد، به ترتیب بین سال های 2009 تا 2011 کاهش یافته است. اما با این وجود در سال 2011، مبلغ هزینه شده برای تبلیغات در سراسر جهان بر اساس جدیدترین گزارش تبلیغاتی نیلسون رشدی معادل 7 درصد را تجربه کرده است. این رشد در هزینه ها با 10 درصد رشد در تبلیغات تلویزیونی نیز همزمان بوده است.

    مشاور تبلیغات     مشاور سئو      تبلیغات در شبکه های اجتماعی    فرشید رمضانی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 110 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید