در رابطه با شکل و شمایل صفحات فیسبوک به دانستن چه مواردی نیاز دارید؟

  • آیا توجه کرده اید که فیسبوک در حال اعمال تغییرات جدید دیگری در ظاهر صفحات می باشد؟ هنوز تمامی صفحات شامل این تغییرات نشده و بصورت یک ستونی در نیامده اند، بنابراین ممکن است هنوز متوجه تغییرات اینچنینی نشده باشید. با این وجود فیسبوک اعلام کرده است که در طی هفته های آینده این طرح مراحل پایانی خودش را طی خواهد کرد تا از این طریق به کاربران در یافتن اطلاعات مورد نیاز خود کمک کند و از طرفی برای مدیران صفحات نیز به منظور پیدا کردن و استفاده از برخی ابزارهای پر کاربرد آنها مفید واقع شده باشد.

    ظاهر جدید فیسبوک

    ظاهر جدید فیسبوک

    در حالی که این تغییر ظاهر صفحات از اسفند 1392 اعلام شده بود، از تاریخ 14 خرداد 1393 استفاده از این ساختار جدید بصورت داوطلبانه در اختیار تمامی مدیران صفحات قرار گرفته است. البته تمامی صفحات فیسبوک – چه آنهایی که خواهان استفاده از این ساختار جدید هستند و یا آنهایی که نمی خواهند از این ساختار جدید استفاده کنند تا پایان روز 9 تیر 1393 بر اساس این ساختار و شکل ظاهری ج:.7<ید و بصورت خودکار بروز رسانی خواهند شد.

    شکی نیست که ظاهر جدید ساده تر بوده و با ساختار بخش خوراک خبری هماهنگ تر می باشد. همچنین دسترسی آسان تری برای استفاده از ابزار مدیریت صفحه و اعلانات صفحه قرار داده شده است که به معنای صرف زمان کمتری برای جابجا شدن بین بخش اطلاعات آماری و تحلیلی صفحه و بخش مربوط به ارسال های انجام شده در صفحه می باشد.

    در ادامه به مواردی در رابطه با اجزای مختلف شکل و ظاهر جدید صفحه و اینکه شما در کجا می توانید به اطلاعات معمول و مورد نیاز خود برای مدیریت صفحه دست پیدا کنید، پرداخته شده است.

    1- ارسال های انجام گرفته در صفحه شما از این به بعد بزرگتر بوده و در ستون سمت راست قرار دارد.

    پیش از این ارسال ها بصورت افقی و در سراسر صفحه شما قرار می گرفتند، با این وجود در ساختار جدید ارسال های شما در یک ستون مرتب و طولانی و در قسمت راست صفحه قرار دارند. این موضوع نگاه کردن به ارسال ها را برای شما و دیگر کاربران و طرفداران شما آسان تر کرده و به راحتی می توانید از ارسال های معروف تر و مرتبط تر با موضوع مورد جستجو اطلاع پیدا کنید.

    یک امتیاز ویژه دیگر اینست که ارسال های شما هم اکنون دارای فضای بیشتری برای گسترش   می باشد . . . به عبارتی بصورتی آشکارا و با احتمال بیشتر با پهنای 511 پیکسل (نسبت به قبل که پهنای ارسال های شما 403 پیکسل بود) نمایش داده می شود.

    همچنین، این تغییر باعث می شود تا شکل و ظاهر صفحه شما با طراحی بخش خوراک خبری سایت شما در تجانس بهتری قرار بگیرد: قرار گرفتن تمامی محتوای مهم و با اهمیت شما در یک ستون منفرد، باعث بهتر خوانده شدن آنها شده و آسان تر مورد بازبینی قرار می گیرد.

    2- تمامی اطلاعات مربوط به کسب و کار و صفحه اطلاعات شما در ستون سمت چپ صفحه شما قرار گرفته است.

    در ساختار قدیمی صفحات فیسبوک، اطلاعاتی از قبیل “ارسال های اخیر توسط دیگران” و “پسند ها” در ستونی که در قسمت سمت راست صفحه و در بالای ارسال های شما قرار داشت، دیده می شد. با این وجود، اکنون، تمامی اطلاعات کسب و کار و صفحه شما در ستون سمت چپ قرار دارد که شامل موارد زیر می شود:

    • پسند
    • ساعات کاری (برای کسب و کارهای فیزیکی)
    • آدرس وبسایت
    • بخش درباره ما
    • اپلیکیشن ها
    • پیشنهادات
    • تصاویر
    • ویدئو ها
    • ارسال های انجام گرفته به صفحه (که با عبارت “ارسال های اخیر انجام گرفته توسط دیگران” جایگزین شده است)
    • پسند های انجام شده با این صفحه (که با عبارت “صفحاتی که صفحه شما پسندیده” جایگزین شده است)

    برای تغییر دادن ترتیب هر یک از این بخش ها، به سادگی می توانید بر روی علامت قلمی که در کنار هر بخش قرار دارد کلیک کنید و سپس “مدیریت بخش ها” را انتخاب کنید. حالا می توانید هر یک از بخش ها را بر حسب نیاز خود با کلیک کردن و نگاه داشتن دکمه موس خود بر روی آن بر حسب نیاز و تمایل شخصی خود جابجا کنید. همچنین می توانید محتوای کامل هر بخش را با کلیک کردن بر روی نشان پیکان در قسمت بالا و سمت راست هر بخش مشاهده کنید.

    نکته: اپلیکیشن ها و پسند های شما نیز در قسمت موارد بیشتر که در بالای صفحه شما قرار دارد، قابل دسترس می باشد:

    ظاهر جدید فیسبوک

    3- با کلیک کردن بر قسمت “فعالیت” می توانید به پیغام ها و دیگر اعلانات خود دسترسی داشته باشید.

    این موضوع بدان معناست که شما می توانید هر دو این موارد را از یک بخش بررسی کنید و در قسمت پیام ها می توانید بخش صندوق پستی، پرونده “دیگر”، پیغام های آرشیوی و هرزنامه را مراجعه کنید.

    ظاهر جدید فیسبوک
    ظاهر جدید فیسبوک

    4- شما حداکثر 2 مورد اپلیکیشن را می توانید برای نشان داده شدن در قسمت بالای صفحه انتخاب کنید.

    در حالیکه پیش از این می توانستید تمامی اپلیکیشن های مورد استفاده خود را برای نمایش داده شدن در بخش بالای صفحه انتخاب کنید، اکنون تنها امکان نمایش یک یا دو مورد از این اپلیکیشن ها و آن هم فقط بصورت متن برای شمت میسر می باشد. برای نشان دادن و معرفی کردن یک اپلیکیشن در این قسمت به سادگی بر روی قسمت “بیشتر” و سپس “مدیریت برگه ها” کلیک کنید. اکنون می توانید هر یک از اپلیکیشن های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

    به خاطر داشته باشید که بخش “گاه نما” و “درباره” بصورت پیش فرض تنظیم شده اند، و از قابلیت تغییر پیدا کردن یا جابجا شدن برخوردار نمی باشند. همچنین توجه به این نکته حائز اهمیت است که تصاویر و ویدئو های شما نیز به عنوان یک اپلیکیشن در نظر گرفته می شوند، بنابراین اگر خواهان قرار دادن یکی از آنها در این بخش هستید، تنها می توانید یک اپلیکیشن دیگر را در این بخش معرفی کنید.

    ظاهر جدید فیسبوک

    اگر از حذف برگه های زیبا و شخصی سازی شده شما که معرف اپلیکیشن های مورد استفاده شما بود، محزون و مغموم هستید، ترس به خودتان راه ندهید: آنها همچنان در کنار دست شما قرار دارند، و فقط جای آنها از بالای صفحه تغییر پیدا کرده است! برگه های شخصی سازی شده شما بصورت خودکار به قسمت اپلیکیشن ها در نوار کناری انتقال پیدا کرده اند ( و البته اندازه آنها نیز نسبت به گذشته تغییری پیدا نکرده است و در اندازه 111 * 74 قابل مشاهده می باشد).

    5- اطلاعات مربوط به مدیر را می توانید از هر قسمتی در داخل صفحه ملاحظه کنید.

    ظاهر جدید فیسبوک

    بجای اینکه تنها راه دستیابی شما به تحلیلات آماری فیسبوک از طریق بخش آمار باشد، اکنون شما می توانید در قسمت راست صفحه خود به تصویری جاری و در لحظه از این اطلاعات دسترسی داشته باشید. بخشی تحت عنوان “این هفته” نیز وجود دارد که اطلاعاتی را در رابطه با تبلیغات حال حاضر شما در محیط فیسبوک، تعداد دفعاتی که صفحه شما مورد پسند مخاطبان جدید قرار گرفته، رسائی صفحه و ارسال های شما و هرگونه پیغام های خوانده نشده یا اعلانات شما را شامل می شود.

    شما همچنین شاهد یک نوار پیمایش جدید در قسمت بالا و سمت چپ صفحه خود هستید که دسترسی کاملی را به فعالیت صفحه، آمار و تنظیمات صفحه به شما می دهد.

    6- به تمامی تنطیمات صفحه خود از یک بخش دسترسی داشته باشید.

    با کلید کردن بر روی برگه “تنظیمات” در بالای صفحه، شما می توانید شاهد تمامی تنظیمات صفحه خود در یک بخش باشید و حتی اقدام به ویرایش این تنظیمات بکنید. این بدان معناست که دیگر هیچ موردی برای حدس زدن مجدد اینکه آیا باید بر روی “عمومی”، “اطلاعات صفحه”، “اعلانات” و . . . کلیک کنم یا خیر وجود ندارد. هر چیزی که دسترسی داشتن به آن احساس می شود به طور واضح از طریق بخش تنظیمات قابل مشاهده می باشد.

    ظاهر جدید فیسبوک

    7- به دیگر صفحات مشابه نیز توجه داشته باشید.

    ظاهر جدید فیسبوک

    آیا هرگز توجه کرده اید که صفحه شما در برابر دیگر صفحات مشابه در صنعت و بازار هدف شما به چه صورتی فعالیت می کند؟ ویژگی جدید فیسبوک تحت عنوان “صفحات منتخب جهت نظارت” به شما اجازه می دهد تا این کار را به راحتی انجام دهید. برای اضافه کردن صفحات مختلف به این بخش، به سادگی می توانید به برگه آمار، سپس برگه نمای کل مراجعه کنید و سپس بر گزینه افزودن صفحات کلیک کنید.

    این ویژگی به شما امکان دسترسی به اطلاعات مهم رقابتی از قبیل مجموع دفعات پسندیده شدن یک صفحه، دفعات پسندیده شدن جدید، #ارسال های هفتگی و مجموع تعامل این صفحات را به شما می دهد. این اطلاعات به شدت برای دارندگان صفحات فیسبوک قابل استفاده می باشد؛ اگر شما متوجه روند رو به رشد مستمری در بین رقبای خود شوید، می دانید که زمان آن فرا رسیده تا پس بررسی ببینید آنها چه کاری را بهتر از شما انجام داده اند که منجر به این رشد مستمر برای آنها شده است.

    به خاطر داشته باشید با استفاده از این ویژگی اعلانی برای مدیر صفحات دیگر ارسال می شود که آنها به چنین لیستی اضافه شده اند، اما آنها دسترسی به نام صفحه ای که آنها را به این لیست اضافه کرده است نخواهند داشت.

    8- پستهای برجسته و مهم و یا پست هایی که بازگو کننده مرحله زمانی مهمی باشند از اهمیت کمتری برخوردار خواهند بود.

    در حالیکه رویدادهای مهم زمانی و محتوای برجسته پیش از این از توجه بیشتری برخورد می ش:.7< (در اندازه ای بزرگتر نمایش داده می شدند و در نتیجه بیشتر از دیگر ارسال ها در دید مخاطب و بازدید کننده بودند)، اکنون به اندازه دیگر ارسال های انجام گرفته در صفحه دیده می شوند.

    ظاهر جدید فیسبوک

    9- آدرس وبسایت اکنون تبدیل به یک لینک شده است.

    از این به بعد دیگر نیازی ندارید که آدرس سایت خود را در بین متن معرفی صفحه خود بگنجانید . . . از این به بعد بصورت خودکار به عنوان یک لینک در ذیل قسمت “درباره” اضافه می شود. و البته این لینک، یک لینک حقیقی واقعی است که به صورت یک بک لینک به سایت شما عمل می کند.

    ظاهر جدید فیسبوک

    10- بخش نظرات مشتری به بخشی در سمت راست صفحه انتقال پیدا خواهد کرد.

    برای کسب و کارهایی که دارای مکان مشخصی هستند، رتبه بندی مشتری در قسمت بالا و راست صفحه و دقیقا در زیر بخشی تحت عنوان “مردم” قرار می گیرد. پیش از این رتبه بندی بصورت درج ستاره و دقیقا در بخش زیرین نام کسب و کار قرار داشت.

    11- برگه کاربران منع شده از صفحه برخی از اطلاعات جالب را مخفی کرده و . . .

    از بخش زیرین تنظیمات، سعی کنید به برگه کاربران منع شده صفحه وارد شوید. مطمئنا شما انتظار دارید تا در این بخش فهرستی از کاربران منع شده را مشاهده کنید، با این وجود با مواردی بیشتر از آن مواجه خواهید شد! شما در این بخش می توانید به لیست افراد و صفحاتی که صفحه شما را پسندیده، اعضاء، مدیران صفحه و . . . دسترسی داشته باشید.

    ظاهر جدید فیسبوک

    12- برخی از تنظیمات پیش فرض ممکن است در طی این تغییر به شکل و ساختار جدید تغییر پیدا کنند.

    به گزارش Steem Feed برخی از تنظیمات صفحه ها ممکن است در طی این تغییر به قالب جدید از نو و مجددا تنظیم شوند. برای آنکه مطمئن شوید صفحه شما به همان صورتی که می خواهید عمل می کند، از بخش تنظیمات صفحه یک بررسی اجمالی داشته باشید تا از صحت آن مطمئن شوید!

    13- گزینه پسندیدن در حین بازدید از صفحاتی که تاکنون آنها را نپسندیده اید بصورت شناور ظاهر می شود.

    با وجود آنکه هنوز موفق به دیدن این ویژگی نشده ام، برخی از کاربران دیدن گزینه سفید رنگ “ما را بپسندید” را در بالای صفحاتی که پیش از این نپسندیده اند، گزارش کرده اند.

    بله درست است . . . یک گزینه ترغیب کننده داخلی برای صفحه فیسبوک شما!

    آیا این ویژگی برای شما تاکنون فعال شده است؟ خوشحال می شوم در صورتی که آن را دیده اید به ما هم اطلاع دهید!

    به هر حال من به شخصه با مجموعه بروز رسانی هایی که اخیرا در محیط فیسبوک ایجاد شده کاملا موافق و راضی هستم. این شکل و ظاهر جدید به مدیران صفحات کمک می کند تا تصویری در لحظه از مجموعه آمار و اطلاعات صفحات خود را در اختیار داشته باشند و البته شکل و ساختار جدید ارسال ها حرکت کردن و مرور ارسال ها را هم برای مدیران صفحه و هم برای طرفداران و دنبال کنندگان بسیار آسان تر می کند.

    احساس شما در رابطه با این طراحی مجدد صفحات فیسبوک چیست؟ آن را دوست دارید یا از آن متنفرید؟ نظرات خود را در بخش زیرین با ما در میان بگذارید!

    نویسنده کیم کارست – 2 تیر 1393

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 85 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید