ده ایده کسب و کار برای خانمها

  • آیا به راه اندازی یک کسب و کار جدید می اندیشید؟ بر اساس اطلاعات بدست آمده تعداد کسب و کارهای راه اندازی شده و تحت مدیریت خانمها نسبت به قبل افزایش پیدا کرده و با نرخی بالاتر نسبت به قبل در حال افزایش می باشد.

    خواه شما یک مادر خانه دار و خواهان راه اندازی یک کسب و کار برای خودتان باشید، در حال تغییر شغل از یک حوزه به حوزه دیگر و خواهان ورود به حوزه کارآفرینی باشید یا حتی خانمی باشید که در طی ساعات روز در یک مجموعه دفتری مشغول به کار بوده و خواهان راه اندازی یک کسب و کار جدید و افزودن به درآمد به خود باشید، اینها ایده هایی هستند که به شما برای آغاز کار کمک می کنند.

    1- محصولات مرتبط با کودکان

    صنعت این نوع از کالا ها در حال رشد و تحول بسیار زیادی می باشد و بر اساس تحقیقی که اخیرا منتشر شده، فروش و عرضه این نوع از محصولات خصوصا بصورت آنلاین در مرحله بلوغ و به عبارتی در حال اوج گرفتن است.

    برای صنعت غذای کودک نیز رشدی معادل 5.4 درصد بین سالهای 2013 تا 2017 پیش بینی شده است. خواه شما خواهان تولید و عرضه محصولات جدید، دوستدار محیط زیست و مقرون به صرفه برای کودکان باشید، غذاهای ارگانیک برای کودکان تولید کنید یا اقدام به تزئین لباس های بسیار زیبا برای نوزادان بکنید، می توانید از حس و غریزه مادرانه خود کمک بگیرید و یک کسب و کار موفقی را راه اندازی کنید که نوزادان را سلامت و خوشحال نماید.

    2- ایجاد یک وبلاگ، وبسایت یا یک انجمن فرزند داری

    اگر شما خودتان مادر هستید، پس بخوبی با مسائل مرتبط با این حوزه آشنایی دارید. پس چرا نباید یک وبسایت، وبلاگ یا انجمن آنلاین برای کمک به دیگران در رابطه با مشکلات مرتبط با این حوزه راه اندازی کنید؟ سپس می توانید از طریق جذب تبلیغات، بازاریابی و فروش رابطه ای، محتوای حمایتی (درج مطلب در تبلیغ و معرفی محصولات و خدمات دیگران) و … اقدام به درآمد زایی برای آن نمائید. می توانید این سایت را به عنوان منبعی برای مادران معرفی کنید یا حتی آن را به یک سن یا گروه خاص از کودکان مثلا دو قلو ها اختصاص دهید.

    ده ایده کسب و کار برای خانمها

    3- آموزش و تدریس خصوصی

    تدریس خصوصی یکی از منعطف ترین فرصت های کسب و کار موجود در بازار کار می باشد، خصوصا برای کسانی که از صبر و حوصله کافی برای کمک به رشد کودکان برخوردار می باشند. برای خانمهایی که دارای محدودیت زمانی یا تعهدی در خانه هستند، این کار را می توانند از طریق برنامه ریزی در هر ساعتی از روز یا حتی بصورت آنلاین از طریق برنامه اسکایپ و … انجام دهند. خانمهایی هم که شاغل هستند نیز می توانند بعد از ساعت کاری که اغلب بعد از اتمام ساعت کاری خودشان است برای انجام این کار برنامه ریزی کنند.

    4- برنامه ریزی و مدیریت رویداد

    آیا از برنامه ریزی برای جشن های تولد، جلسات و دیگر دور هم بودن ها لذت می برید؟ پیدا کردن مکان های مناسب برای این کار، کار کردن با فروشندگان، برنامه ریزی برای رویدادها و سر و کار داشتن با تغییرات لحظه آخری برای شما همانند آب خوردن است؟ اگر چشم تیزبینی دارید و چیزی را از قلم نمی اندازید و می توانید از ابتدا تا انتهای یک رویداد را از پیش ببینید و برای آن برنامه ریزی کنید، بدانید که پیش بینی اداره آمار جهانی 43.7 درصد رشد در تقاضا برای چنین مشاغلی را در طی سالهای 2010 تا 2020 پیش بینی کرده است، که این فرصت را برای خانمهایی که علاقمند به این گونه فعالیت ها باشند جذاب تر از پیش نشان می دهد.

    5- خدمات مربی گری

    عاشق کمک کردن به دیگران هستید؟ راه اندازی یک مجموعه خدمات مربی گری چه از نظر شخصی و چه از نظر اقتصادی فرصتی مناسبی است که همواره در انتظار آن بوده اید. در هر زمینه ای که اقدام به مربی گری نمائید، فرصتی برای شما جهت کمک به دیگران در اتخاذ تصمیم درست و رسیدن به نقطه ای است که بطور بالقوه توانایی آن را دارند. اگر از قدرت مناسب برای برقراری ارتباط و گوش دادن و عدم قضاوت زود هنگام برخوردار هستید، مربی و مشاور شخصی بودن فرصتی مناسب برای شما جهت ایجاد تفاوت در زندگی خود و دیگران می باشد.

    6- مشاوره کسب و کار

    تصور نکنید که سابقه حرفه ای شما تنها می تواند شانسی برای یافتن یک شغل پر درآمد برای شما باشد، بلکه از آن می توانید برای راه اندازی یک کسب و کار هم بهره ببرید. اگر از تجربه زیادی در یک حوزه بخصوص برخوردار می باشید، خود را به عنوان یک کارشناس معرفی کنید و شروع به دادن مشاوره به دیگر کسب و کارها، کارآفرین ها، موسسات غیر انتفاعی و دیگر سازمان ها نمائید. به عنوان یک مشاور کسب و کار وظیفه شما حل مسائل، تشخیص مشکلات قبل از رخ نمودن آنها و ارائه نکات حساس جهت کمک به تصمیم گیری مدیران ارشد و کمک گرفتن از موفقیت های خودتان برای رساندن دیگران به موفقیت می باشد.

    7- مشاوره فن آوری اطلاعات

    مشاوره در حوزه فن آوری اطلاعات دیگر محدود به کار و فعالیت در یک شرکت فن آوری اطلاعات نیست. هر کسی در مرحله ای نیاز به کمک در این حوزه را دارد، اما هر کسی از بودجه کافی برای در اختیار گرفتن خدمات یک شرکت بزرگ برخوردار نیست. اگر سابقه فنی دارید و قادر به کمک به دیگران برای راه اندازی یک شبکه، حل مشکلات و انجام کارهای دیگر در این حوزه هستید، می توانید اقدام به راه اندازی چنین کسب و کاری از داخل خانه و حتی به کارگیری تعدادی برای اعزام به محل مورد نظر هستید. این نوع فعالیت همچنین شامل کمک به دیگر شرکت ها و سازمان ها برای راه اندازی و آموزش نرم افزار های جدید هم می شود که برای شما می تواند فرصت خوبی باشد.

    8- طراحی اپلیکیشن

    بر اساس اطلاعات موجود از انجمن توسعه دهندگان اپلیکیشن تنها 6% از این افراد را خانمها تشکیل می دهند. بنابراین شما می توانید اقدام به راه اندازی یک استارت آپ بر مبنای یک اپلیکیشن نمائید یا حتی اپلیکیشن مورد نظر و درخواستی دیگران را طراحی و عرضه کنید. سابقه خاصی در این زمینه ندارید؟ چرا از دوره های آنلاین و آفلاین رایگان یا غیر رایگانی که توسط شرکت های مختلف از قبیل گوگل، اپل و دیگر توسعه دهندگان اپلیکیشن ارائه می شود استفاده نمی کنید؟

    9- کارشناس رنگ

    مطالعات بسیار زیادی نشان داده است که استفاده صحیح از رنگ تقریبا در هر محتوایی می تواند بر مغز انسان و چگونگی رفتار وی از تصمیمات مصرفی گرفته تا تغییر حال و هوای فرد و ایجاد اعتماد تاثیر گذار باشد. اگر شما بخوبی از روانشناسی رنگ اطلاع دارید و چشم تیز بینی در تشخیص رنگ ها دارید، که البته تبحر خانمها در این حوزه ثابت شده است، یک کسب و کار در حوزه مشاوره رنگ می تواند برای شما مناسب باشد. در این رابطه می توانید به کسب و کارهای مختلف در حوزه هایی از قبیل برندینگ، طراحی داخلی و بیرونی و … کمک و مشاوره بدهید.

    10- خدمات ویرایشگری

    آیا میل و علاقه کافی به متون نوشتاری دارید؟ آیا از توانایی داستان گویی برخوردار هستید؟ یک کسب و کار در حوزه ویرایشگری شامل فعالیت هایی از قبیل نویسندگی، ویرایش و انتشار می شود و افراد فعال در این حوزه از فرصتهای بیشماری از قبیل تامین محتوا برای سازمان ها، سایت های اینترنت و حتی نویسندگی برای مجلات برخوردار هستند. آیا در تشخیص خطاهای نگارشی و تایپی مهارت دارید؟ آیا به انتشار محتوا علاقمند هستید؟ پس مسیرهای مختلفی از انتشار محتوا در رسانه ها یا کتب الکترونیک گرفته تا راه اندازی یک دفتر انتشارات مجازی برای معرفی نویسندگان ناشناخته در برابر شما موجود می باشد.

    نویسنده: سارا اینجیلز

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 363 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    • Mohammad
      جولای 31, 2018 در 6:02 ب.ظ

      سلام مطلب درباره ایده کسب و کار بسیار مفید بود

    یک نظر اضافه کنید