بازاریابان چه سوالهایی در مورد بازاریابی در شبکه های اجتماعی دارند؟ – بخش دوم و پایانی

  • هر آنچه که بازاریابان می خواهند در مورد بازاریابی در شبکه های اجتماعی بدانند، اما از پرسیدن آن می ترسند!

    در بخش اول از این مطلب به برخی از این سوالات پاسخ گفته شد که برای مطالعه آنها می توانید اینجا را کلیک کنید.

    س: چند بار انتشار محتوا بیش از حد در نظر گرفته می شود؟ و چه ساعات و چه روزهایی در طی هفته بهترین زمان برای انتشار محتوا می باشد؟

    پ: این موضوع بستگی به نوع محتوا شما دارد و نوع کانال ارتباطی شما دارد. ما معمولا چند بار در طی روز اقدام به انتشار محتوا می کنیم، ولی محتوا ما اغلب مطالبی است که مخاطبان مواردی را از آنها یاد گرفته یا به موجب کمک به آنها می شود.

    اگر در حال انتشار محتوای تبلیغاتی هستید، من پیشنهاد می کنم تعداد دفعات آن کمتر دیگر مطالب باشد.

     سوالهایی در مورد بازاریابی
    بازاریابان چه سوالهایی در مورد بازاریابی در شبکه های اجتماعی دارند؟

    س: چه نوع محتوایی بازخورد بهتری دارد؟ قبلا به من گفته اند که استفاده از یک عکس همراه با قدری نوشته بر روی آن از یک عکس عادی تاثیر گذاری بیشتری دارد.

    پ: چیزی که من می توانم به شما بگویم انواع محتوایی است که تاثیر گذاری خوبی ندارند: معمولا تصاویر اتفاقی و آرشیوی و تصاویر لوگو شما از بازخورد خوبی برخوردار نیست.

    سعی کنید بر روی محتوایی تمرکز داشته باشید که ایجاد تعامل کند، از حداقل متن بر روی آن برخوردار باشد و نشان دهنده ارزشی باشد که آنها از محصول/خدمت و یا محتوای شما دریافت می کنند. در زیر نمونه هایی از این دست را می بینید.

     سوالهایی در مورد بازاریابی
    بازاریابان چه سوالهایی در مورد بازاریابی در شبکه های اجتماعی دارند؟

    س: من در جایی خوانده ام که محتوا در حدود 20% باید مرتبط با محصول و تا حدود 80% مرتبط با مخاطب باشد – شما با این موضوع موافقید؟

    پ: من موافقم – ضمن اینکه پیشنهاد می کنم محتوای شما تا جای ممکن با مخاطب شما مرتبط باشد. منظورم از این موضوع اینست که محتوای شما بیشتر باید با مخاطب و نیازهای وی مرتبط باشد تا اینکه قصد معرفی محصول یا خدمت شما را داشته باشد.

    به مخاطبین خود کمک کنید تا در حوزه خود بهتر شوند و ارزش بیشتری دریافت کنند، آنگاه به برندی که این محتوا را فراهم آورده است، احترام می گذارند.

    س: اگر از صفحه فیسبوک برای ارائه پیشنهادات خودم استفاده کنم، می خواهم بدانم که پس از آن مرحله برای گرفتن بهترین نتیجه چه کاری باید انجام دهم؟

    پ: فیسبوک بخشی برای ارائه پیشنهادات تحت عنوان “Offer Ads” دارد که پیشنهاد می کنم برای اطلاعات بیشتر آن را مورد بررسی قرار دهید. از این طریق شما قادر به ارائه پیشنهادات خود به کسانی خواهید بود که لزوما دنبال کننده محتوا منتشر شده در صفحه شما هم نیستند.

    دلیل پیشنهاد استفاده از این بخش هم اینست که در بعضی مواقع ممکن است میزان رسایی ارگانیک در صفحه شما به حداکثر تعداد خود رسیده باشد که بیشتر از آن دیگر امکان پذیر نیست، ولی اگر از این ویژگی استفاده کنید باز هم قادر به نشان دادن محتوا خود به افراد جدید تری را خواهید داشت.

    س: آیا شبکه های اجتماعی می توانند بجای یک ابزار انتشار پرسشنامه به عنوان ابزاری جهت دریافت بازخورد مورد استفاده قرار بگیرند؟

    پ: 100 درصد – – برخی از صفحات برند ها اقدام به انتشار پرسشنامه بصورت مجزا یا همراه با یک محتوا خاص تنها به منظور حمایت و به اصطلاح داغ کردن آن محتوا مورد نظر می کنند.

    مواردی از این دست را بیشتر می توانید در شبکه توئیتر ببینید که برخی از برند ها حتی اقدام به تبلیغ برای این نوع از محتوای خود می کنند تا مخاطبین ضمن پاسخ دادن به سوال مربوطه تعامل بیشتری با برند مورد نظر داشته باشند.

    س: چگونه می توانم کاری کنم که مردم با محتوایی که حال و هوای “جنسی” ندارد ارتباط و تعامل مناسبی برقرار کنند؟

    پ: استفاده ار تصاویر تاثیر بسیار زیادی دارند و همواره این اولین چیزی است که به ذهن می رسد.

    همچنین مردم اغلب نسبت به دریافت اطلاعات عکس العمل خوبی نشان می دهند. چرا اقدام به انتشار محتوایی نکنیم که پرده از روی علم، فرایند های مختلف و تکنیک های درست انجام کاری و مواردی از این قبیل بردارد؟

    س: برای یک محتوای منتشر شده “موفق” چه معیارهایی را باید مد نظر قرار بدهم؟ آیا تعداد لایک های دریافت شما اهمیت دارند؟

    پ: پاسخ به این سوال بطور کامل بستگی به اهداف شما دارد. من فکر نمی کنم که سیاست های فیسبوک لزوما چنین مواردی (تعداد لایک، درج نظر و …) را پیشنهاد بدهند. محتوای منتشر شده شما باید یک هدف اساسی و کلی را دنبال کند.

    برخی از دیگر معیارهایی که می تواند مورد نظر قرار بگیرد نرخ تبدیل مشتری، زمان صرف شده بر روی یک مقاله، تعداد اشتراک ها، ایمیل های دریافت شده و خرید ها می باشد. یک محتوای موفق، محتوایی است که در نهایت منجر به دستیابی به هدفی شود که کسب و کار شما آن را دنبال می کند.

    س: حداکثر و حداقل تعداد مخاطبی که برای هر تبلیغ باید در نظر بگیریم چه تعداد است؟

    پ: هدف شما باید حداکثر ساختن تعداد مخاطبین شما باشد. البته در زمان شروع نباید تعداد مخاطبین خود را آنقدر زیاد در نظر بگیرید که ناخواسته از دامنه مخاطبین هدف شما خارج شود.

    س: چگونه می توانم افراد حاضر در پایگاه اطلاعاتی خودم را سطح شبکه های اجتماعی به عنوان مخاطب خودم قرار دهم؟

    پ: اگر از افراد حاضر در پایگاه اطلاعاتی خود اطلاعاتی از قبیل آدرس ایمیل، شماره تلفن و یا شناسه کاربری فیسبوک یا توئیتر دارید، آنگاه می توانید از مخاطبان سفارشی فیس بوک و توئیتر (Facebook Custom Audiences) یا (Twitter Tailored Audiences) برای هدف قرار دادن این دسته از کاربران استفاده کنید.

    این راهنمایی است برای چگونگی بازاریابی مجدد به اینگونه افراد در محیط فیسبوک، البته توئیتر هم ابزاری مشابه به نام Tailored Audiences دارد و از یک تگ وبسایت یا شناسه شناسایی توئیتر استفاده می کند.

    س: چه زمانی باید اقدام به بازاریابی مجدد بکنیم؟

    پ: ما به شدت توصیه می کنیم که همیشه در کنار کمپین های تبلیغات کلیکی خودتان از کمپین های هدف گیری مجدد استفاده کنید.

    هدف گیری مجدد تنها از این نظر دارای محدودیت است که بر روی بازدید کنندگان یا کاربران قبلی وبسایت یا اپلیکیشن شما انجام می پذیرد.

    برای جذب بازدید کنندگان جدید از روش های تبلیغات کلیکی استفاده کنید و پس از وارد کردن آنها به قیف فروش آنگاه می توانید آنها را مورد هدف گیری مجدد قرار دهید. تبلیغات کلیکی بر روی فیسبوک، لینکداین، گوگل و … باید در سطحی ابتدایی مورد استفاده قرار بگیرد تا قادر به پر کردن قیف فروش باشد و سپس برای پرورش و وارد کردن آنها به یک مرحله دیگر می توان از تکنیک های هدف گذاری مجدد استفاده کرد.

    س: زیر ساخت بزرگ و قابل اتکا شما در حوزه شبکه های اجتماعی که پس از این ظهور می کند، از نظر شما کدام است؟ چه چیزی را بصورت متفاوت از بقیه نشان انجام می دهد؟

    پ: ما هنوز اطمینان نداریم که پس از این مرحله چه شبکه اجتماعی خاصی برای استفاده عموم مردم ظهور می کند. برخی از علما این حوزه اشاره به شبکه پینترست دارند و می گویند جای تمامی شبکه ها را می گیرد، برخی دیگر هم نگاهی تخصصی دارند و اسنپ چت را لایق این موقعیت می دانند. من تصور می کنم شبکه های هیجان انگیز برای آینده که همواره باید چشم به آنها بدوزیم شبکه های Pinterest، Amazon و Apple هستند.

    نویسنده: ساهیل جاین – 10 اردیبهشت 1394

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 42 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید