چگونه وقت کافی برای بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی داشته باشیم؟

  • با لحاظ کردن تمامی موارد لازم برای حفظ و بر قرار نگاه داشتن یک کسب و کار، یافتن زمان کافی جهت اختصاص به بازاریابی در شبکه های اجتماعی، خود چالشی بزرگ و مهم می باشد. شما به خوبی بر ارزش این کار و تاثیر آن بر فعالیت های بازاریابی و فروش خود واقف هستید، اما پیدا کردن زمانی خالی در برنامه از قبل بسته شده شما همانند بالا رفتن از یک کوه پر شیب است.

    هر روز به یک زمان مشخص جهت رسیدگی به شبکه های اجتماعی متعهد باشید

    بدون در اختیار داشتن یک برنامه مدون برای دستیابی به اهداف، در ادامه به موفقیت دست پیدا نمی کنید. به همین دلیل است که اغلب افراد در اجرای کارهای خود، به قصد کسب نتایج بیشتر، با شکست مواجه می شوند. داشتن یک تعهد زمانی بصورت روزانه می تواند به شما در مسئول بودن بسیار کمک کند و از به تعویق انداختن کارها تا جایی که هرگز به صورت عملی به نتیجه ای دست پیدا نکنید، جلوگیری کند.

    در رابطه با تعیین مقدار زمان لازم برای اختصاص دادن به فعالیت در شبکه های اجتماعی برای هر روز، بخاطر داشته باشید که برای تعیین این زمان همواره نیاز به داشتن نگاهی منطقی و البته واقع گرایانه دارید. تعیین اهداف بسیار بزرگ اغلب موجب چیزی جز شکست نمی شود. در عوض تعهدی برای خود مبنی بر ارسال دو مورد توئیت در روز یا انتشار دو مورد محتوی بر روی شبکه فیسبوک تعیین نمائید. حتی یک سرمایه گذاری بسیار کوچک در بازاریابی از طریق شبکه های مجازی در هر روز چنان تاثیری بر برند شما می گذارد که در بلند مدت از تصور شما خارج است.

    سعی کنید برای این زمان بر روی تقویم روزانه کاری خود علامت و نشانی را تعیین کنید، تا همواره نسبت به آن تعهد داشته باشید. زنگ موبایل خود را روی آن تنظیم کنید و یا هر کار دیگری که تصور می کنید باعث می شود همواره در ذهن خود داشته باشید که در این فاصله زمانی کار دیگری غیر از فعالیت بازاریابی در شبکه های اجتماعی ندارید.

    وقت کافی برای بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی
    چگونه وقت کافی برای بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی داشته باشیم؟

    همواره از اصل سادگی استفاده کنید

    اغلب اوقات برند های مختلف در اختصاص دادن زمان برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی با شکست مواجه می شوند و دلیل این موضوع چیزی نیست جز اینکه بیش از حد آن را برای خود سخت جلوه می دهند. ساده کردن طرح و برنامه های شما در آغاز کار حداقل باعث می شود که در ابتدا از ابعاد آن ترس و واهمه ای نداشته باشید و از داشتن محتوای کافی برای ادامه کار مطمئن شوید. توجه داشته باشید که شما نیازی به تبدیل شدن به یک استاد بازاریابی در شبکه های اجتماعی در طی یک شبانه روز ندارید. بلکه کلید اصلی در تفکر به بازار هدف خودتان در بازاریابی و تمرکز بر تولید محتوایی است که بازار هدف شما از آن لذت می برد.

    از انجام دادن تمامی کارها به تنهایی دست بردارید

    فعالیت در شبکه های اجتماعی بسیار فراگیر و گسترده است. شما به تنهایی و سادگی قادر به انجام همه موارد آن نیستید، خصوصا اگر از زمان اندکی برای اختصاص دادن به آن برخوردار باشید. البته خبر خوب هم در این رابطه این است که در رابطه با هر بخش از فعالیت در این شبکه ها ابزارهایی وجود دارد که استفاده از آنها می تواند منجر به افزایش زمان موجود و در اختیار شما شود.

    بجای صرف ساعات متمادی برای پیدا کردن و بررسی مطالب جذاب و پر مخاطب برای منتشر کردن در این شبکه های با استفاده از ابزارهایی از قبیل  Swayy، Feedly یا  Nuzzel مطالب برتری را پیدا کنید که در سطح شبکه های مختلف در حال باز نشر شدن می باشند. از اینکه چه کسانی را در سطح این شبکه ها باید دنبال کنید، اطمینان ندارید؟ ابزاری بنام  TwitNerd این امکان را برای شما فراهم آورده است که با استفاده از کلید واژه های مشخصی که در اختیار آن قرار می دهید، بتوانید افراد و شخصیت های تاثیر گذار در سطح شبکه های اجتماعی را شناسایی کنید.

    اختصاص زمان آزاد برای فعالیت رد شبکه های اجتماعی همواره بصورت یک چالش برای فعالین بوده و از این به بعد نیز خواهد بود، اما هرگونه تلاش و سرمایه گذاری در این زمینه ارزش قابل توجهی دارد. بر اساس گزارشی که توسط مجموعه Nielson منتشر شده 33 درصد از مصرف کنندگان برقراری ارتباط با شرکت ها از طریق شبکه های اجتماعی را نسبت به استفاده از تلفن ترجیح می دهند. اگر فعلا در حال سرمایه گذاری در بازاریابی شبکه های اجتماعی نیستید بدانید که در آینده مشتریان زیادی را از دست خواهید داد. پس از همین حالا زمانی را برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی اختصاص دهید.

    نویسنده: برت رلاندر

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 57 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید