آیا داشتن یک شرکت مجازی بهترین گزینه برای کسب و کار شما می باشد؟

  • زیبایی رفت و آمد به محل کار خود را چنان تصور کنید که گویی از اتاق خواب خود به یکی دیگر از اتاق های محل زندگی خود می روید.

    به نظر جالب می آید، نه . . .

    کسب و کارهای مجازی در طی یک دهه گذشته با سرعت بالایی در حال گسترش پیدا کردن می باشند و هیچگونه نشانه ای مبنی بر کند شدن این سرعت هم مشاهده نمی شود. مدیران عامل در حال ایجاد راه و روشهای جدیدی هستند تا از آن طریق به تعامل بیشتر کارکنان با شرکت و کسب و کار کمک کنند و در حال به چالش کشیدن روش مرسوم ساعت زدن کارکنان و حضور آنها در محل کار از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر هستند. شرکت های که به سمت کسب و کار مجازی حرکت می کنند، چنین رویکردی را برای خود انتخاب می نمایند، چرا که در بسیاری از موارد کاملا منطقی به نظر می آید. حذف کردن هزینه های اضافی و دادن انعطاف به کارکنان خودشان یکی از بزرگترین مزایای ایجاد دفتر مجازی برای کسب و کار می باشد.

    برخی از مدیران فعال در صنعت بطور کلی از قطع ارتباط خود با مشتریان یا کارکنان خود ترس و واهمه دارند، اما با تکیه بر تجربه شخصی خودم با قطعیت کامل می گویم که چنین ترسی درست نبوده و حقیقت ندارد.

    روشهای بسیار زیادی برای اثبات این موضوع وجود دارد که به مراجعین یا اعضای تیم کارکنان خودمان اثبات کنیم که آنها برای ما ارزش دارند. برداشتن گوشی تلفن، ارسال یک کارت تشکر و قدردانی و یا پاسخگویی سریع به ایمیل های دریافت شده همه و همه جزء روش های معمولی هستند که میتوان از طریق آنها به مردم کمک کرد که متوجه شوند شما به آنها و نیازهای آنها اهمیت می دهید.

     داشتن یک شرکت مجازی بهترین گزینه برای کسب و کار شما

    در رابطه با شرکت خودم، من برنامه ای ترتیب داده ام که حداقل سالی یکبار تمامی کارکنان در رویدادی در کنار یکدیگر جمع شوند. ما این کار را برای تحکیم کار تیمی، صحبت کردن در رابطه با اهداف در سال پیش رو و بطور ساده برقراری ارتباط مجدد با یکدیگر انجام می دهیم. سعی می کنم بطور مرتبط با هر یک از کارکنان خودم در ارتباط باشم و از طرق مختلف ارزش آنها برای مجموعه خودمان را به آنها انتقال دهم.

    داشتن انعطاف در ساعات کاری و همچنین امکان جابجا شدن از نقطه ای به نقطه دیگر و همچنان عضویت داشتن در تیم کاری شما یکی از مزایای بسیار مهم هم برای شما و هم برای تیم کاری شما می باشد.

    این ویژگی خصوصا برای والدین کودکان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد، چرا که آنها قادر هستند در عین حفظ کردن برنامه کاری و فعالیت خودشان باز هم برنامه های بازی کودکان، بدرقه آنها برای رفتن به مدرسه و آوردن آنها از مدرسه و … را در کنار فعالیت های کاری خود حفظ کنند. با این وجود هدف محور بودن و اطمینان از انجام شدن کارها بر اساس بازه زمانی مشخص از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. شما خواهان جذب و همکاری با افرادی هستید که بخوبی درک کنند که تنها به این دلیل که در یک چهار دیواری محدود با حضور یک رئیس یا سرپرست کار می کنند، و آن هم سرپرستی که در هر بار استفاده آنها از سرویس بهداشتی اقدام به کنترل زمان دور بودن آنها از میز کار می کنند، باز هم دارای مسئولیتی هستند و باید بخوبی از پس آن بر بیایند.

    یک مزیت دیگر کار کردن بصورت مجازی برای صاحبان کارفرما دسترسی داشتن به مجموعه وسیعی از کارجویان می باشد.

    در صورت مجازی کار کردن شما قادر به استخدام و بکارگیری یک فرد از نیویورک، آلاباما، اورگان یا کنزاس هستید و این موضوع موجب داشتن برتری و مزیت رقابتی در برابر رقبای شما می شود و موجب می شود تا بهترین استعداد ها را برای نیاز های خاص خودتان در نظر بگیرید. افرادی که بصورت آزاد و از راه دور به کار و فعالیت می پردازند بسیار علاقمند به کار کردن با شرکت های مجازی هستند، چرا که بدون ترک خانه خود قادر به ایجاد تعادل بین خواسته های شما و دیگر مشتریان خودشان و با قیمتی رقابتی می باشند.

    سوال مهم در این رابطه  اینست که آیا یک شرکت مجازی برای سازمان و کسب و کار شما مناسب است؟

    خوب این سوالی است که شما خودتان باید به آن پاسخ دهید، شرکت های مختلف بارها و بارها مفید بودن این موضوع را اثبات کرده اند و همانطور که گفتم برای شرکت من این موضوع کارساز و مفید بوده است و کار به این صورت و سرکشی کردن هر از چند گاهی به امور شخصی همکاران در یک رویداد دوستانه را می پسندم. در اختیار داشتن گروهی از افراد که هر روز مایل به روشن کردن کامپیوتر های شخصی خود برای کار کردن با شما – بدون در نظر گرفتن فاصله زمانی – باشند، چیزی است که باعث شده است کار کردن بصورت مجازی یکی از بهترین تصمیم هایی باشد که تاکنون برای شرکت خودم اتخاذ کرده ام.

    نویسنده: چلسی برلر – 18 اردیبهشت 1394

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 58 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید