آیا محصول شما برای عرضه شدن واقعاً نیاز به یک فروشگاه دارد؟

  • اگر در شهر و اطراف محل زندگی یا کسب و کار خود با پای پیاده قدم بزنید، به راحتی می توانید با انبوهی از مغازه های مختلف روبرو شوید که اخیرا خالی شده اند، تغییر شغل داده اند یا اینکه به فرد دیگری فروخته شده یا اجاره داده شده اند. در این رابطه اولین نکته ای که به ذهن آدم می رسد این است که دلیل آن زیاد بود هزینه ثابت نگهداری یک فروشگاه خشت و گلی است.

    نه تنها هزینه های مرتبط با نگهداری یک فروشگاه موجب خاموش شدن یک فروشگاه نوپا و در حال رشد می شود، بلکه فروشگاه های زنجیره ای بزرگ نیز زمانی که دارای تعداد زیادی شعبه و فروشگاه می شوند، در عمل برای نگهداری آنها شروع به دست و پا زدن و تقلا کردن می کنند. یکی از نمونه های بارز این مورد مجموعه ای زنجیره ای Blockbuster است که 4 سال پیش با اعلام ورشکستگی فصل 11 و تعطیل کردن 1000 شعبه خود نهایتا به قیمت بسیار نازل 320 میلیون دلار فروخته شد. آثار به جا مانده از این بزرگی بیش از حد موجب عقب افتادن این مجموعه کرایه فیلم از موج دانلود های دیجیتالی فیلم کرده بود.

    خواه پیش از این دارای یک فروشگاه خشت و گلی باشید یا اخیرا به باز کردن چنین فروشگاهی می اندیشید، اینها سوالاتی است که باید از خودتان بپرسید:

    • آیا از پس اجاره این مکان بر می آیید؟

    اغلب قرارداد های اجاره بر اساس رقمی ثابت تنظیم می شوند و هیچ ربطی به میزان فروش و رونق کسب و کار شما ندارند. اگر از میزان کافی نقدینگی برای پوشش دادن این هزینه در ابتدای شروع به کار برخوردار نیستید، پس بهتر است مجددا به این موضوع فکر کنید. سعی کنید پیش از هر چیزی در طی مذاکرات خودتان صاحب فروشگاه را قانع کنید برای پرداخت اجاره در ماه های اول و پیش از جا افتادن شما تخفیف قابل توجهی برای شما در نظر بگیرید.

    • آیا درکی از هزینه های جانبی ساخت و توسعه این مکان دارید؟

    پیدا کردن مکانی که به نسبت دارای اجاره اندکی باشد، ممکن است موجب ترغیب بسیاری از خرده فروشان شود، اما هرگز فراموش نکنید که هزینه های مربوط به تغییر دادن آن مکان خالی و متروکه به فروشگاه رویایی که مد نظر دارید را در نظر بگیرید.

    آیا محصول شما برای عرضه شدن واقعاً نیاز به یک فروشگاه دارد؟
    آیا محصول شما برای عرضه شدن واقعاً نیاز به یک فروشگاه دارد؟
    • چه احساسی نسبت به 10 ساعت ایستادن بر روی پاهای خود در طی یک روز کاری دارید؟

    زمانی که دارای یک فروشگاه هستید، همواره یک شخص باید در این فروشگاه آماده پاسخ گویی به سوالات و درخواست های مراجعه کننده گان باشد و البته زمانی که تازه در حال شروع و راه اندازی چنین مکانی هستید، آن یک نفر اغلب خود شما هستید. به منظور درک بهتر شرایط کار در یک فروشگاه خرده فروشی، سعی کنید در یکی از فروشگاه های مشابه به وضعیت ایده آل خودتان یک روز به عنوان فروشنده داوطلب کار کنید.

    • آیا موقعیت مد نظر شما مراجعه کننده حضوری برای شما ایجاد می کند؟

    بارها و بارها دیده ام که خرده فروشان متعددی اقدام به بازگشایی یک فروشگاه در نقطه ای خلوت کرده اند، تنها و تنها به دلیل اینکه از ترافیک کمتری در آن منطقه آسیب ببینند. در حالیکه شما باید بیشتر از ترافیک باید به موضوع در دید واقع شدن فروشگاه خود توجه داشته باشید.

    • چه مقدار از کسب و کار شما بصورت آنلاین می پذیرد؟

    اگر کسب و کار شما بصورت آنلاین موفق بوده و نتایج خوبی را کسب کرده است، شاید بهتر باشد از یک هزینه سربار خودداری کرده و همچنان بصورت آنلاین فعالیت کنید. کالاهایی که نیازمند هزینه زیادی برای نقل و انتقال و رسیدن به دست مشتری نیستند، ممکن است در شرایط آنلاین موفق تر باشند و هرگز نیاز به یک خرده فروشی فیزیکی نداشته باشند.

    • آیا بدون داشتن یک مغازه در ابعاد کوچک قادر به راه اندازی کسب و کار خود هستید؟

    اگر بله، پس درنگ نکنید. پیش از باز کردن یک رستوران بزرگ، اجارع کردن یک آشپزخانه کوچک را حتی بصورت نیمه وقت اجاره کنید و در ابتدا اقدام به ارائه خدمات کترینگ کنید. توجه کنید که با چنین تغییری چقدر بر درآمد گذشته شما افزوده شده است و سپس اقدام به گسترش آن کنید.

    • می توانید با چند نفر دیگر شریک شده و با هم فعالیت کنید؟

    بجای اینکه به تنهایی در این عمق شیرجه بزنید، توجه کنید و ببینید آیا قادر به قانع کردن تجار دیگری در این زمینه و اجاره کردن یک فضا بصورت اشتراکی هستید؟ با حتی اقدام به استفاده از فضای یک فروشگاه دیگر برای فروش محصولات خود بکنید. یا حتی ممکن است بتوانید در یک فروشگاه بزرگتر اقدام به اجاره یک غرفه یا کیوسک نمائید.

    • آیا این تنها خواسته دلتان است؟

    سعی کنید احساسات شخصی خود را از واقعیات کسب و کار به دور نگاه دارید و بطور جدی اقدام به بررسی و ارزیابی این موضوع بکنید که آیا واقعاً باز کردن یک فروشگاه در چنین شرایطی برای شما صرفه اقتصادی به دنبال دارد؟

    آیا خرده فروشی در دنیای واقعی مناسب شما است؟ در بخش نظرات به ما بگوئید که چرا یک فروشگاه خرده فروشی خشت و گلی برای شما مناسب است – و یا مناسب نیست؟

    نویسنده: کارول تایس

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 50 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید