نه راز برای طراحی یک وبسایت حرفه ای

  • وبسایت شما به نوعی در حکم مامور مخفی کسب و کار شما تلقی می شود و در بین کاربران شما تصویر برند شما را می سازد. یک وبسایت خوب می تواند باعث شود تا شما در بین رقبا بهتر از بقیه بدرخشید و در طی یک بازه زمانی کوتاه منجر به ارتقاء سودآوری شما شود.

    زمانی که کاربران اینترنت از یک وبسایت بازدید می کنند، بیشترین اهمیت را به ظاهر و احساس انتقال یافته از آن معطوف می کنند. اگر وبسایت شما حرفه ای به نظر نرسد، به ندرت زمانی را در آنجا سپری می کنند. بنابراین راز نهفته برای طراحی و توسعه و یک وبسایت حرفه ای چیست؟ اینها مجموعه ای از پیشنهادهای مناسب برای شما می باشد.

    1- همیشه اولین برخورد از بالاترین تاثیر برخوردار می باشد.

    کاربران اینترنت به ندرت 20 تا 30 ثانیه را برای قضاوت در رابطه با ارزش یک وبسایت صرف می کنند، آنها اغلب در اولین برخورد و با نگاه کردن به صفحه اصلی یا خانگی یک وبسایت در مورد آن به قضاوت می پردازند. بنابراین، همیشه این صفحه از سایت خودتان را با بالاترین دقت تهیه و انتخاب کنید. سایت شما باید بازدید کننده را در لحظه ورود به سایت کاملا تحت تاثیر قرار دهد.

    2- کاهش زمان بالا آمدن(بارگزاری) سایت

    بازدید کنندگان از وبسایت هایی که زمان بارگزاری آنها زیاد است استقبال نمی کنند. اگر این زمان برای وبسایت شما زیاد باشد، بازدید کنندگان ممکن است سایت شما را ترک کرده و دیگر به آن باز نگردند. بنابراین، با استفاده از تصاویر بهینه سازی شده و حداقل نگاه داشتن اندازه هر یک از صفحات وبسایت زمان بالا آمدن وبسایت خود را بهینه کنید تا در نهایت مرورگر اینترنت شما هم امکان فعالیت بهتر را داشته باشد.

    طراحی یک وبسایت حرفه ای
    نه راز برای طراحی یک وبسایت حرفه ای

    3- هدایت ساده کاربر در وبسایت

    هدایت کاربر در محیط وبسایت همانند وجود خطوط راه آهن در داخل سایت می باشد. هر مسیری باید به مسیرهای دیگر ارتباط داشته باشد و مقصد نهایی هر یک از مسیر ها نیز بخوبی مشخص و برجسته شده باشد. فرض کنید که شما در حال ساخت یک وبسایت تجارت الکترونیک بوده و اقدام به فروش محصولات مختلف بر روی آن می کنید. در اینصورت، شما باید دسته بندی هایی را ایجاد کنید و در زیر آنها هم اقدام به ایجاد دسته بندی های فرعی بکنید تا بدین طریق به بازدید کننده خود برای پیدا کردن محصولات مختلف کمک کرده باشید.

    4- به ترکیب مناسب رنگ ها توجه داشته باشید.

    انتخاب رنگ ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد، چرا که نه تنها بر قابلیت خوانده شدن آن تاثیر می گذارد، بلکه به شما اجازه می دهد تا بخوبی شخصیت برند خود را به بازدید کننده نشان دهید. به عنوان مثال، سایه های مختلف از رنگ صورتی می تواند در وبسایت یک شرکت فروشنده محصولات آرایشی که بخش عمده مشتریان آن خانمها هستند مورد استفاده قرار بگیرد. در نقطه مقابل، یک شرکت عرضه کننده محصولات غذای فوری می تواند از رنگ های قرمز و زرد استفاده کند، چرا که این رنگ ها می تواند منجر به افزایش میزان گرسنگی فرد شود.

    5- به سازگاری مرورگر وب با سایت خود توجه داشته باشید.

    امروزه مردم از طریق دستگاه های مختلف از جمله کامپیوتر رو میزی، تبلت و گوشی های هوشمند به وبسایت ها دسترسی پیدا می کنند. این دستگاه شامل مرورگر های مختلف موبایل و . . . می شوند. بنابراین، شما باید همواره سازگاری وبسایت خود با آن مرورگر ها را در نظر داشته باشید. اگر کسی برای باز کردن وبسایت شما بر روی مرورگر یک دستگاه موبایل تلاش کند و وبسایت شما بخوبی جواب ندهد، اعتبار برند شما خدشه دار می شود.

    6- از فونت های مناسب استفاده کنید.

    همیشه از فونت هایی برای صفحات سایت خود استفاده کنید، که مرورگرها با خواندن آنها مشکلی نداشته باشند. از فونت های تزئینی در وبسایت شرکت خود استفاده نکنید، چرا که در خنده دار یا با مزه نشان داده شدن مطالب، بازدید کننده گان ممکن است شرکت و برند شما را جدی نگیرند. از فونت های بدون گوشه یا لبه در انتهای حروف استفاده کنید که مناسب شخصیت برند شما بوده و بهتر قادر به تاثیر گذاری بر بازدید کننده گان شما می باشد.

    7- استفاده از تصاویر حرفه ای یک باید غیر قابل اجتناب است.

    تصاویر محصولات و کارکنان شما یکی از مواردی است که بازدید کنندگان به منظور ارزیابی کیفیت کسب و کار شما، مورد بررسی قرار می دهند. بنابراین، همیشه از تصاویر با شفافیت بالا و گرافیک های مناسب وبسایت استفاده کنید. حتی اگر بازدید کننده ای محتوای درج شده بر روی وبسایت را نخواند، تصاویر استفاده شده بر روی وبسایت شما باید درکی کلی از نوع و کیفیت کسب و کار شما در اختیار وی قرار دهد.

    8- از نرم افزار فلش استفاده نکنید.

    اگر تصور می کنید که انیمیشن های ایجاد شده با استفاده از نرم افزار فلش کاری بسیار عالی و فوق العاده هستند، بهتر است دوباره به این موضوع با دقت بیشتری بیندیشید. فلش یک فن آوری قدیمی است و استفاده از آن می تواند منجر به کاهش رتبه شما در نتایج موتورهای جستجو شود. دستگاه های موبایل پشتیبانی از فن آوری فلش را متوقف کرده و این موضوع که موتورهای جستجو قادر به خواندن محتوای تولید شده با استفاده از آن نیستند، بر همگان روشن است. اگر استفاده از انیمیشن برای طراحی سایت شما یک باید محسوب می شود، برای تهیه و توسعه یک وبسایت حرفه ای از HTML5 استفاده کنید.

    9- آن را متمایز کنید.

    نما و ظاهر کلی سایت شما باید از دیگر رقبای شما متفاوت باشد. هرگز ظاهر وبسایت شرکت دیگری را کپی نکنید و با استفاده از شیوه های طراحی سایت سعی کنید متمایز بودن و منحصر به فرد بودن خودتان را اثبات کنید.

    تهیه و توسعه یک وبسایت حرفه ای و متمایز نیازمند ایده های بازاریابی هوشمندانه و خلاقیت بسیاری زیادی است. از راهکارهای گفته شده در بالا پیروی کنید و اطمینان داشته باشید که با تلاش فراوان قادر به تهیه و توسعه یک وبسایت حرفه ای و البته متمایز می باشید.

    نویسنده: جاناتان پترسون – 30 شهریور 1393

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 122 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    • قیمت روز سکه
      آوریل 19, 2015 در 9:54 ق.ظ

      چند ماهی هست که دنبال همین قضیه هستم

    یک نظر اضافه کنید