چگونه از رسانه های اجتماعی برای افزایش فروش در محیط فروشگاهی استفاده کنیم؟

  • اینترنت حجم زیادی از خریدهای فیزیکی درون فروشگاه ها را از بین برده است. سایتهایی از قبیل فیسبوک، توئیتر و پینترست در حال تولید و هدایت حجم بیشتری از خریدهای فروشگاهی نسبت به فروش های آنلاین هستند. بر اساس مطالعات انجام شده توسط شرکت تحقیقاتی ویژن کریتیکال، 41 درصد از مصرف کنندگان قبل از خرید کالا ها در محیط فروشگاه اقدام به بررسی و تحقیق در مورد آنها بصورت آنلاین می کنند، در حالیکه تنها 26 درصد از مشتریان بصورت آنلاین اقدام به خرید خود می کنند.

    1- اشتراک گذاری در فروشگاه موجب افزایش میزان فروش می شود.

    در مورد افزایش یافتن میزان فروش در فروش الکترونیک بواسطه استفاده از اشتراک گذاری در سایت اجتماعی پینترست زیاد شنیده ایم، اما چیزی که نه تنها کمتر بلکه شاید به همین میزان به نظر جالب می رسد این است که شهرت پینترست می تواند موجب افزایش میزان فروش بصورت فیزیکی در فروشگاه ها نیز بشود. جیگااُم اخیرا گزارشی تهیه کرده است که بر اساس آن فروشگاه بزرگ نورداستورم اقدام به برچسب زدن بر محصولات خود با لوگو سایت پینترست کرده است که این محصولات پیش از این در سایت پینترست به اشتراک گذاشته شده بودند. این فروشگاه این کار را با هدف نشان دادن مقبولیت این محصولات در بین کاربران انجام داده است. به طور کاملا واضح می توان دید که نورداستورم اشتراک گذاری در سایت اجتماعی پینترست را به عنوان نشانی از علاقه و اقبال در نظر گرفته است و امید دارد تا این روند در نظر و سلیقه مشتریان با تجربه و مد آشنا خوش بیاید.

    2- کدهای کیو آر می توانند تجربه مصرف کنندگان فروشگاهی را بهبود ببخشند.

    برخی از برندها تقریبا هنوز موفق به درک کامل چگونگی کابرد کدهای کیو آر نشده اند. این کدها روشی جذاب برای ارتباط دادن به اطلاعات گسترده در رابطه با محصول، صفحه فیسبوک شما، و یا حتی یک تجربه خوشایند از رسانه های مختلف از قبیل یک فایل صوتی یا تبلیغ یک فیلم سینمایی را ارائه می کنند.

    رسانه های اجتماعی برای افزایش فروش2

    به عنوان مثال خرید یک موتور می تواند به عنوان یک تجارت یا خرید گران قیمت در نظر گرفته شود، بنابراین شما قبل از خرید خود علاقمند به داشتن تمامی اطلاعات لازم و ضروری در برابر خود هستید. ایونز سایکلز بر روی برچسب تمامی محصولات خود از کدهای کیو آر استفاده می کنند که این کدها به یک سایت بیهنه سازی شده برای موبایل متصل هستند و در این سایت شما به تمامی اطلاعات لازم در رابطه با آن موتور دسترسی دارید و البته در این سایت قسمتی هم برای نوشتن نظرات و خواندن نظرات دیگر مصرف کنندگان در نظر گرفته شده است که به ایجاد یک مجموعه خدمات کاملا تعاملی کمک می کند. از آنجایی که بیش از 72 درصد مصرف کنندگان همانند پیشنهادات شخصی به نظرات درج شده بصورت آنلاین اعتماد دارند، تشویق مشتریان و مصرف کنندگان به داشتن یک مکالمه آنلاین می تواند منجر به افزایش فروش شود.

    اخیرا دیزل جینز از طریق یک کمپین برای مرتبط ساختن فروشگاه های فیزیکی خود به صفحه فیسوک خودشان جهت عرض اندام کردن در دنیای دیجیتال اقدام به نشان دادن توان بالقوه کدهای کیو آر کرده است. مشتریان می توانند جهت پسندیدن یک محصول در صفحه فیسبوک این فروشگاه اقدام به اسکن کردن کدهای کیو آر موجود بر این محصولات بکنند و از این طریق عادت خرده فروشی خود را برای دوستان خود برجسته کرده و در بین طرفداران، محصولات و . . .  روابطی را چه بصورت آنلاین و چه بصورت آفلاین ایجاد کنند.

    3- مشتریان را تبدیل به طرفداران فیسبوکی خود بکنید.

    تارگت سعی کرده از طریق پیشنهاد دادن تخفیف هایی به طرفداران فیسبوک خود موجی از مشتریان را که در حال جستجو در فضای مجازی برای یافتن محصولاتی ارزان تر هستند بسوی خود جلب کند. نکته جالب در این رابطه این است که این پیشنهادات خرید فقط در فروشگاه های فیزیکی این برند وجود دارد. مشتریان برای برخوردار شدن از این تخفیف ها می توانند بارکدی را در این رابطه بر روی گوشی های هوشمند خود یا بصورت پرینت گرفته در زمان حساب کردن خرید خود در محل صندوق فروشگاه ارائه نمایند. خریداران می توانند ببینند که دوستان آنها در فیسبوک چه پیشنهادهایی را انتخاب کرده اند و پیشنهادهای بیشتری را از طریق درخواست از دوستانشان برای مشترک شدن در این صفحات و سایت ها دریافت کنند. این طرح کارت ویل نام گرفته و اپلیکیشنی است که تمامی تخفیف های شما را بصورت مرتب و منظم سازماندهی می کند و بسیار زیباتر از استفاده از کلیپس برای نگهداری از کوپن های تخفیف می باشد. این اپلیکیشن همچنین به تارگت کمک می کند تا پایگاه طرفداران فیسبوک خود را تشکیل دهد و بصورت بالقوه به تعداد مشتریان بیشتری از طریق اطلاعات بازاریابی هدفمند دست یابد.

    4- از گوشی های هوشمند برای امور پرداخت خود استفاده کنید.

    این مثالها همگی اهمیت افزایش مالکیت گوشی های هوشمند را برای متصل ساختن دنیای آنلاین و آفلاین ما اثبات می کند. گزارش پییو در رابطه با مالیک گوشی های هوشمند در سال 2013 بیان می دارد که 56 درصد از بزرگسالان امریکایی همگی از گوشی های هوشمند استفاده می کنند. برخی از فروشگاه ها جدای از مسدود ساختن استفاده و کاربرد گوشی های هوشمند در محیط فروشگاهی خودشان از ترس راغب شدن مشتریان به خرید اینترنتی، اخیرا حتی رو به استفاده از این تکنولوژی آورده اند. به عنوان مثال فروشگاه زنجیره ای جان لوئیس از پایان سال 2011 به مشتریان خود دسترسی رایگان به اینترنت وای- فای را ارائه داده است و شاهد رشد 44 درصدی در میزان فروش خود در نتیجه ترکیب حضور آنلاین و آفلاین خود بوده است.

    اخیرا حرکت کلی و بزرگی در سطح تمامی فروشگاه ها در جهت استفاده از گوشی های هوشمند در ایجاد یک تجربه خرده فروشی مناسب برای مصرف کننده گان دیده شده است. از جمله این موارد می توان به برنامه های اجرا شده در فروشگاه های والمارت و . . .  اشاره کرد که به کاربران گوشی های هوشمند اجازه می دهد در هنگام خرید بارکدهایی را اسکن کنند و هزینه مربوط به اقلام خرید شده را در یک ایستگاه خود پرداخت به هنگام اتمام خرید خود پرداخت نمایند. این شیوه تاکنون موفق به گسترش در بیش از 130 فروشگاه شده و توانسته علاوه بر کاربران گوشی های آیفون به سراغ کاربران گوشی های اندروید هم برود. این نوع از فن آوری توانایی بالقوه در استفاده از تجربه آنلاین خرید را در محیط فروشگاه های مسقف نیز به ارمغان آورده است.

    موضوع مهم در این رابطه همکاری و تعامل هوشمند بین دنیای آفلاین و آنلاین می باشد. استراتژی بازاریابی شما باید با استراتژی رسانه های اجتماعی شما برای ارتقاء بخشیدن به شیوه های سنتی تر، شامل تجربه خرده فروشی فیزیکی و همچنین ایجاد یک پایگاه آنلاین از طرفداران فعال که منجر به فروش در دنیای واقعی می شود در تعامل قرار بگیرد.

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 55 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    • سئو سایت
      سپتامبر 1, 2015 در 5:49 ب.ظ

      عالی بود متشکرم .
      نظری

    • طراحی سایت
      جولای 9, 2016 در 7:49 ق.ظ

      بسیار مفید بود موفق باشید

    • zahraasgari
      آگوست 7, 2017 در 11:04 ب.ظ

      ممنون از وب سایت بسیار خوبتان

    یک نظر اضافه کنید