10 نکته برندینگ برای استفاده در اینستاگرام

  • تنها 123 مورد از 500 شرکت برتر از نظر فورچون دارای حساب کاربری در شبکه اینستاگرام هستند. در این بین، 387 مورد از این 500 شرکت دارای حساب توئیتر هستند و 348 مورد از آنها هم دارای صفحات فیسبوک می باشند.

    در حالیکه تعداد شرکتها و برندهایی که به این شبکه اجتماعی می پیوندند در حال افزایش است، اما نرخ درج تصویر توسط آنها همچنان پایین است. بر اساس این تحقیق تنها 17% از این 123 شرکت اقدام به ارسال یک تصویر یا ویدئو در طی 30 روز گذشته کرده اند.

    این مطالعه از بازاریابان می خواهد تا دید خود را نسبت به این زیرساخت تغییر داده، آن را به عنوان وسیله ای برای فعالیت اجتماعی بیشتر و نه تنها به عنوان مکانیزمی ارتباطی در نظر بگیرند.

    در این تحقیق بصورت کوتاه اشاره شده است، از آنجایی که کاربران در جستجوی محتوا هستند و این محتوا جدید را از طریق دیگر کاربرانی پیدا می کنند که در حال حاضر فعالیتی در این شبکه ندارند، برندها باید تامین محتوای خود در این شبکه را بگونه ای برنامه ریزی کنند تا فعالیت دیگر کاربران قدیمی تر را نیز ترغیب کند.

    ویدئو و عکس:

    اینستاگرام ویژگی ارسال ویدئو خود را در ماه ژوئن سال 2013 معرفی کرد و آن را با عنوان “هر آنچیزی که شما به آن در رابطه با اینستاگرام عشق می ورزید – و این متحرک است” معرفی کرد.

    با این وجود در حال حاضر، 26% از برندها در این شبکه فعالیت و تعامل بیشتری را با استفاده از عکس به نسبت استفاده از ویدئو از طرف کاربران و دنبال کنندگان خود دریافت می کنند. ویدئو های اینستاگرام تنها شامل 6% از تمامی پستهای ارسال شده توسط برندها در این شبکه می باشد و تنها توسط 43 برند از 65 برند فعال در این شبکه اجتماعی مورد استفاد قرار گرفته است.

    برتری به نسبت بزرگی بین تعداد دفعات مورد پسند واقع شدن نسبت به تعداد نظرات درج شده بین ارتباطات مختلف میان کاربران و 500 شرکت برتر فورچون در شبکه اینستاگرام وجود دارد و یکی از دلایل عمده این برتری به خاطر این است که کاربران در این شبکه اجتماعی به راحتی اقدام به پسندیدن یه تصویر با دوباره کلیک کردن بر روی آن توسط انگشت اشاره خود می کنند. بنابراین تعداد متوسط دفعات پسندیده شدن تصاویر در شبکه اینستاگرام برابر با 2164.63 مورد می باشد در حالیکه تعداد نظرات درج شده در زیر تصاویر به طور متوسط تنها برابر با 35.07 مورد است.

    در نهایت این مطالعه اقدام به پیشنهاد 10 راهکار برای افزایش تعامل کاربران در این رسانه می کند:

    راهکار #1 – بطور پیوسته ارسال محتوا داشته باشید:

    ارسال پیوسته محتوا در رسانه اجتماعی باعث می شود تا مخاطبان شما بیشتر با شما در ارتباط قرار بگیرند، چرا که همیشه جریانی از محتوا برای آنها وجود دارد. این موضوع همچنین باعث می شود تا مخاطب با برند شما بیشتر آشنا شود، چرا که بیشتر و بیشتر شاهد محتوایی است که از طرف شما برای آنها فرستاده می شود.

    در حال حاضر تنها 4% از 100 برند برتر جهان اقدام به تولید و ارسال بیش از 50 مورد محتوا در ماه می کنند. ارسال پیوسته محتوا موجب می شود تا برند شما بیشتر در معرض دید قرار بگیرد. هرچند گاهی اوقات امکان اشباع بیش از حد نیز در صورت ارسال بیش از یک مورد محتوا در طول روز نیز وجود دارد.

    راهکار #دوم – از هشتگ استفاده کنید

    بر اساس نتایج بدست آمده استفاده از هشتگ یکی از ویژگی های اینستاگرام است که کمتر مورد استفاده قرار گرفته است. اما استفاده از هشتگ ها تاثیر بسزایی بر موفقیت محتوای ارسالی در شبکه اینستاگرام دارد.

    این موضوع همچنین برای آن دسته از برندهایی که می خواهند تا حضور خود را در رسانه اینستاگرام اعلام کنند بسیار حیاتی است. این تحقیق همچنین اعلام می کند که “هشتگ ها می توانند باعث شوند تا مجتوای شما در جلوی دید آن دسته از کاربرانی قرار بگیرد که در اینستاگرام اقدام به جستجوی موضوعی می کنند. اما به خاطر داشته باشید که در این امر زیاده روی نکنید که در غیر اینصورت محتوای شما بعنوان مطلب هرز و مزاحم شناخته می شود. جستجو خود را انجام دهید. ببینید که کاربران و دیگر برندها از کدام هشتگ ها استفاده می کنند که مرتبط با محتوای ارسالی از طرف شماست.

    تقریبا 83% از محتوای ارسالی در شبکه اینستاگرام توسط برندهای برتر شامل هشتگ می شود و 97% از برندهای فعال از هشتگ استفاده می کنند.

    اما، 10 برند برتر و ترغیب کننده کاربران در این شبکه کمتر از هشتگ استفاده می کنند. تنها 77% از محتوای تولید شده توسط این دسته از برندها شامل یک یا چند مورد هشتگ می شود. تنها 10% از ارسال ها شامل 5 مورد یا تعداد بیشتری از هشتگ می شود.

    راهکار #3 – از فیلتر در پست های خود استفاده کنید

    کاربران عموما به سمت محتوای جالب جذب می شوند. شبکه اینستاگرام بطور کلی دارای 20 نوع فیلتر برای تصاویر و 14 نوع فیلتر برای ویدئو ها هست. عناصری ار قبیل نور به کار رفته، محل قرار گیری، رنگها و فیلترها در این زمینه تاثیر بسیار زیادی می گذارند. برای اینکه نقطه یا موضوع تمرکز شما برای کاربر بخوبی مشخص شود سعی کنید تصاویر تیره تر را با پس زمینه روشن و تصاویر روشن تر را همراه با پس زمینه تیره به کار ببرید.

    سه نمونه از فیلترهای برتر در این زمینه به ترتیب عبارتند از:

    Normal/#nofilter, Lo-fi, and X-Pro II. در این بین Normal/#nofilter تاکنون از معروفیت بیشتری نسبت به بقیه موارد برخوردار بوده است، اما کاملا مشخص نیست که این معروفیت بخاطر این است که برندها قبل از استفاده تصاویر در آنها تغییری ایجاد می کنند و سپس در اینستاگرام قرار می دهند یا خیر.

    اما سه فیلتر پر کاربرد و موثر برای تصاویر به ترتیب عبارتند از:

    Mayfair, Normal/#nofilter, and Inkwell. در این بین Mayfair بطور متوسط باعث ایجاد 23.044 مورد از تعامل بین دنبال کنندگان از بین 1000دنبال کننده می شود. Normal/#nofilter نیز باعث تعامل 18.009 مورد و Inkwell هم موجب 16.407 مورد از این تعامل ها می شود.

    راهکار #4 – محتوای تبلیغاتی و بازاریابی خود را مجددا هدف گذاری کنید:

    شما می توانید در محیط اینستاگرام بصورت موازی و همزمان فعالیت تبلیغاتی و بازاریابی داشته باشید. این روشی موثر از نظر میزان هزینه بوده و می تواند بعنوان یک رسانه یا خروجی دیگر برای به اشتراک گذاری بهترین تبلیغات کمپین شما مورد استفاده قرار گیرد. برندهای برتر از این روش استفاده می کنند و عموما هم موجب تعامل و فعالیت زیادی بین دنبال کنندگان خودشان می شوند.

    برند سازی با اینستاگرام

    راهکار #5 – محتوای مناسبتی منتشر کنید:

    از روندهای فصلی یا رویدادهای حال حاضر استفاده کنید تا بتوانید موفق به تولید محتوای مرتبط شوید. مخاطب شما پیش از این به آنها اندیشیده است، بنابراین شما با این کار می توانید دقیقا در زمان مناسب به هدف بزنید.

    راهکار #6 – اولین قدم را بردارید:

    از عنوان تصاویر یا ویدئو های خود برای پرسیدن سوالاتی استفاده کنید که پاسخ از طرف کاربران و درج نظر از طرف آنها را تشویق کند.

    راهکار #7 – افرادی که در صفحه شما و با محتوای ارسالی شما ارتباط و تعامل دارند را فراموش نکنید:

    زمانی که نظری را از طرف یکی از کاربران دریافت می کنید، از وی با قرار دادن یک جمله مرتبط دیگر قدردانی کنید تا این مکالمه و ارتباط بصورت دو طرف ادامه پیدا کند. کلید اصلی در این مسئله پرسیدن پرسشهایی است که موجب پاسخ دادن از طرف آنها شود تا این جریان ادامه پیدا کند.

    راهکار #8 – مسابقات و رویدادهایی را برگزار کنید و در آنها به طرفداران خود جوایزی هر چند کوچک بدهید:

    اینها روشهای ساده ای هستند برای اینکه در محیط اینستاگرام مخاطب پیدا کنید، و تعامل آنها با خودتان را افزایش دهید یا حتی برای هر هدف دیگری هم در محیط اینستاگرام کاربرد دارد. شما می توانید ترغیب کننده خود را به هر شکلی که می خواهید انتخاب کنید. شما حتی می توانید از کاربران خود بخواهید که برای شما تولید محتوا بکنند و این موضوع را از طریق درخواست در قرار دادن تصاویر با استفاده از یک هشتگ بخصوص انجام دهند.

    راهکار #9 – خوراک محتوایی خود را مرتبط با حساب کاربری خود در فیسبوک و توئیتر قرار دهید:

    اشتراک گذاشتن مطلب بر روی این شبکه ها موجب هدایت کاربران از این کانالها به صفحه شما در اینستاگرام می شود و این پیام را برای آنها دارد که شما در این شبکه هم فعالیت دارید.

    راهکار #10 – از دیگر رسانه های اجتماعی نیز استفاده کنید:

    برای هدایت ترافیک به صفحه اینستاگرام خود از کانال های ارتباطی تحت مالکیت خود مثل وبسایت شخصی و دیگر شبکه ها مثل فیسبوک و توئیتر استفاده کنید. در وبسایت خود قسمتی را جهت ارتباط با شبکه اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی قرار دهید. زمانی که یک محتوای مرتبط با وبلاگ، کتاب الکترونیک و یا محتوای بازاریابی و . . .  را منتشر می کنید محتوای مرتبط با آن از اینستاگرام را هم در آن به عنوان مرجع معرفی نمایید.

    نیک پَن، مدیر برنامه ریزی منطقه ای در موسسه وی اِم اِل کِی می گوید “برای اولین بار ما در جایگاهی قرار گرفته ایم که می توانیم از شواهد آماری در رابطه با اینکه در زمان ارسال تصویر توسط شرکت ها واقعا چه چیزی کاربردی تر است، استفاده کنیم.”

    او همچنین می افزاید: “تنها استفاده از راهکارهای مطرح شده در این تحقیق است که می تواند نرخ موفقیت بالاتری را موجب شود. اما برای ما آن تنها آغاز کار است. ما منتظر دور بعدی از دست یافته های کاربردی هستیم، در زمانی که بازاریابان بر این راهکارهای ابتدایی مسلط شده و آن را بطور کامل بکار بگیرند.”

    برای دیدن گزارش کاملی درباره برندهای فعال در محیط اینستاگرام می توانید به این صفحه مراجعه مراجعه کنید.

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 140 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید