اهمیت تصاویر پس زمینه در شبکه های اجتماعی

  • تصاویر پس زمینه سایت های اجتماعیروش خوبی برای بیشتر نشان دادن شخصیت کسب و کار شما و یا حتی ترفیع و تبیلغ بیشتر آنست. فیسبوک، گوگل پلاس و لینکداین به کسب و کارها اجازه می دهند تا تصاویر پس زمینه ای برای صفحات خود داشته باشند. ولی هر یک از آنها الزامات و بایدهای خودشان هستند.

    فیسبوک

    فیسبوک اخیرا سیاست های خود را در رابطه با عوامل ترغیب کننده در تصاویر پس زمینه تغییر داده است. در حال حاضر، تصاویر پس زمینه می توانند شامل ترغیب کننده ها، اطلاعات خرید و اطلاعات تماس باشند – ارائه نکردن هیچ یک از این اطلاعات؛ اشتباه، فریبنده، گمراه کننده و متجاوز به دارایی های فکری دیگران در نطر گرفته می شود.

    اهمیت تصاویر پس زمینه در شبکه های اجتماعی
    تصویر پس زمینه خرده فروشی target که شامل یک ترغیب کننده می شود.

    الزامات و بایدها:قانون 20 درصد فیسبوک برای تصاویر تبلیغاتی شامل تصاویر پس زمینه که به صورت تبلیغات عمل می کنند، هنوز به قوت خودش باقی است. بر اساس این قانون استفاده کردن از متن بر روی عکس محدود شده و نباید بیش از 20 درصد سطح عکس را در بر بگیرد. فیسبوک در این زمینه ابزاری شامل یک شبکه از چهار ضلعی ها را ارائه کرده که برای مشخص کردن اینکه آیا عکس با قانون 20 درصد انطباق دارد یا خیر مفید می باشد. تصاویر پس زمینه که جنبه تبلیغاتی ندارد مشمول قانون 20 درصد نمی شوند، اما در این رابطه باز هم فیسبوک این حالت را به عنوان بهترین روش معرفی کرده است.

    تصویر پس زمینه خرده فروشی target که شامل یک ترغیب کننده می شود.
    ابزار فیسبوک برای تعیین اینکه یک تبلیغ از قانون 20 درصد تبعیت می کند یا خیر.

    ابعاد: تصاویر پس زمینه در یک اندازه حداقلی با پهنای 851 پیکسل و ارتفاع 315 پیکسل قابل نمایش هستند. هر تصویری کوچکتر از این ابعاد برای استفاده شدن از پهنا، ارتفاع و همچنین بصورت مورب کشیده شده و با فضای مورد نظر منطبق می شود، اما شما قادر به بارگذاری(آپلود) تصاویری با ابعاد کوچکتر از 399 * 150 نمی باشید.

    پیشنهادات: برای داشتن تصاویر پس زمینه زیبا و دلنشین، از تصاویری با ابعاد حداقل 851 * 315 استفاده کنید تا با کشیده شدن و نامزون بودن عکس مواجه نشوید. با استفاده از عکس های جذاب یا طراحی های رنگارنگ که بخوبی معرف کسب و کار شماست از فضای صفحه به نفع خود استفاده کنید. مثلا از این فضا برای یک ترفیع یا تبلیغ مناسب یا ترغیب کننده خوب برای پسندیدن صفحه خود توسط مخاطب استفاده کنید. شما در این زمینه حتی می توانید از تصویر پس زمینه خود برای اشاره کردن به لینک های مختلف موجود در صفحه خود استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که تصویر پروفایل شما بر روی تصویر پس زمینه شما قرار می گیرد، پس از قرار دادن اطلاعات مهم در جایی که توسط تصویر پروفایل پنهان می شود، خودداری کنید.

    ابزار فیسبوک برای تعیین اینکه یک تبلیغ از قانون 20 درصد تبعیت می کند یا خیر.
    تصویر پس زمینه Livestrong

    گوگل پلاس

    گوگل پلاس برای پوشش دادن تعداد تصاویر بیشتر از ماه مارس 2013 اندازه قابل قبول برای تصاویر پس زمینه خود را افزایش داده است. به طور پیش فرض، در هنگام بالا آمدن صفحه گوگل پلاس تنها بخش پایین تصویر توسط کاربر قابل مشاهده است و برای دیدن تصویر بطور کامل بازدید کنندگان باید صفحه را بصورت طومار جابجا کرده و قسمت بالای آن را ببینند. بر روی دستگاه های موبایل(قابل حمل)، نمونه تغییر اندازه داده شده از تصویر بصورت کامل نشان داده می شود در حالی که تصویر پروفایل نیز بصورت کامل در قسمت پایین و وسط صفحه دیده می شود.

    تصویر پس زمینه Livestrong
    گوگل پلاس تصاویر پس زمینه را در دستگاه های قابل حمل  بصورت کامل نشان می دهد، همانطور که در این نمونه از سایت mashable نمایان است.

    الزامات و بایدها: گوگل پلاس هرگز محدودیتی در رابطه با اطلاعات خرید، اطلاعات تماس، یا ویژگیهای ترغیب کننده در تصاویر پس زمینه خودش نداشته است. با این وجود، گوگل پلاس سیاستی را در رابطه با تمامی مطالبی که بر روی شبکه گوگل پلاس و از جمله تصاویر پس زمینه آن منتشر می شود، در نظر گرفته است. به علاوه، گوگل پلاس اجازه برگزاری مسابقه، قرعه کشی و ترویج و ترفیعاتی را که به طور مستقیم نیازمند ویژگیها یا قابلیت های گوگل پلاس می باشد را نمی دهد. به عنوان مثال، گوگل پلاس اجازه برگزاری مسابقاتی را که لازمه آن “+1” شدن یک پست گوگل پلاس توسط داوطب باشد را نمی دهد.

    ابعاد: با وجود اینکه گوگل پلاس استفاده از تصاویری که دارای ابعاد 2120 * 1192 باشند را توصیه می کند، اما برای تصاویر پس زمینه استفاده از ابعاد حداقلی 480 پیکسل در پهنا و 270 پیکسل در ارتفاع را نیاز دارد. گوگل پلاس همچنین تصاویری با نسبت ابعادی 16:9 را از کاربر تقاضا می کند.

    برای کاربرانی که خواهان تصویر پس زمینه کوچکتری هستند نیز یک راه حل در برابر نسبت ابعادی 16:9 وجود دارد. آنها می توانند با بارگذاری تصاویری با تفکیک پذیری کامل و استفاده از ابزار داخلی گوگل پلاس که به شما اجازه تغییر اندازه تصاویر را می دهد از این مشکل عبور کنند. برای این کار می توانید به این راهنما مراجعه کنید.

    از آنجاییکه گوگل پلاس خود بصورت خودکار اقدام به تغییر اندازه و تطابق تصاویر پس زمینه می کند، شما نباید از بارگذاری تصویری با اندازه و حجم زیاد نگرانی داشته باشید. استفاده از تصاویر بزرگتر باعث می شود تا بازدید کنند با تصاویر با کیفیت و تفکیک پذیری بهتری روبرو شوند.

    پیشنهادات: چه اینکه می خواهید تصویر مورد نظر خود را برای دست یافتن به اندازه مورد نظر کوچک کنید یا خیر – از یک تصویر پس زمینه بزرگ استفاده کنید و اجازه دهید تا گوگل پلاس خودش اقدام به تغییر اندازه آن کند.

    لحاظ کردن یک نکته مهم در زمان تهیه تصاویر پس زمینه این است که در هر حالت گوگل پلاس یک درجه سایه را در قسمت پایین تصویر شما در نظر می گیرد تا اطلاعات حساب کاربری مربوطه خوانا تر باشد. بنابراین، اگر وجود داشتن این درجه از سایه، خواندن اطلاعات شما را دشوار می سازد، از درج اطلاعات مهم خود در قسمت پایین تصویر پس زمینه خودداری کنید.

    گوگل پلاس یک درجه سایه را در پایین تصاویر پس زمینه اضافه می کند.

    اگر حساب های گوگل پلاس در کامپیوترهای رو میزی یا لپ تاپ بازدید شوند، از آنجایی در مرحله اول تنها قسمت پایین تصاویر پس زمینه قابل مشاهده هستند، استفاده از ترغیب کننده ها در این تصاویر ممکن است تاثیر کمتری داشته باشند. با این وجود، استفاده از ترغیب کننده های مختص دستگاه های قابل حمل را برای آن دسته از کاربرانی که تصاویر پس زمینه را بصورت کامل می بینند در نظر داشته باشید. مراقب باشید تا اطلاعات مهم را در قسمتهایی که توسط تصویر پروفایل پوشانده می شود، خودداری کنید.

    لینکداین

    سایت لینکداین صفحات شرکتی خود را در سال 2012 با اضافه کردن تصاویر پس زمینه یا “تصاویر صفحه اصلی” به روز کرد. کسب و کارها از این فضاها می توانند برای اضافه کردن یک تصویر پس زمینه استفاده کنند. بر خلاف فیسبوک یا گوگل پلاس این تصاویر پس زمینه به هیچ وجه توسط هیچ تصویر دیگری پوشانده یا پنهان نمی شود.

    صفحه اصلی شرکت Adobe در لینکداین هم معرف فرهنگ این شرکت بوده و هم نرم افزار خلاقانه ابری آن را ترویج می کند.

    الزامات و بایدها: لینکداین برای تصاویر صفحات اصلی هیچگونه الزامات و بایدی را در نظر نگرفته است. بجای قرار دادن الزامات و بایدها این سایت از کاربران انتظار دارد تا کسب و کارهای خود را بدرستی و صداقت معرفی و ترویج کنند.

    ابعاد: در سایت لینکداین تصاویر مربوط به صفحات اصلی باید حداقل ابعادی برابر 646 پیکسل در پهنا و 220 پیکسل در ارتفاع داشته باشند. قالب عکس ها می توانند بصورت PNG، JPEG، یا GIF ارائه شوند و حداکثر حجم تصاویر هم باید برابر با 2 مگابایت باشد.

    پیشنهادات: در هر دو زمان ایجاد یک صفحه سازمانی و نیز اضافه کردن یک تصویر برای صفحه اصلی مخاطب خود را در خاطر داشته باشید. مخاطب صفحه لینکداین شما، مخاطبی متفاوت از سایت های فیسبوک و گوگل پلاس می باشد. تصویر صفحه اصلی لینکداین خود را مطابق با مخاطب خود انتخاب و تنظیم کنید.

    فرشید رمضانی | مشاور سئو

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 271 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید