20 راهکار به منظور صرفه جویی در زمان اختصاص یافته برای شبکه های اجتماعی

  • زمانی که نوبت به مدیریت حضور در صفحات اجتماعی همراه با مدیریت مسائل خاص کسب و کار می رسد، چه کسی است که در پی تلاش برای مدیریت صحیح و داشتن زمان کافی برای رسیدگی به امور مختلف نباشد؟

    اِیفت (IFTTT) یک ابزار اتوماسیون بسیار کاربر پسند است که به شما اجازه می دهد تا دستور العمل هایی را برای وظایف مختلف خود در محیط شبکه های اجتماعی ایجاد یا انتخاب کنید که موجب ذخیره سازی ساعات طولانی برای شما می شود. ایفت (IFTTT) که حالت خلاصه شده (اگر این آنگاه آن – If this then That) است، ساختاری رایگان می باشد که به شما اجازه می دهد تا مشخص کنید که هر زمانی که در شبکه های اجتماعی موضوع خاصی اتفاق افتاد شما می خواهید در پاسخ به آن حالت چه عملی روی دهد. به عنوان مثال، “اگر من یک لینک را در شبکه فیسبوک ارسال کردم، آنگاه آن را در شبکه توئیتر باز نشر کن”.

    اینها نمونه هایی از دستورالعمل های معروف و شناخته شده است که شما می توانید از آنها استفاده کنید:

    • “زمانی که دفترم را ترک کردم، پیامی برای همسرم ارسال کن.”
    • “زمان خواب صدای زنگ تلفن من را قطع کن.”
    • “تصاویر ارسال شده در شبکه اینستاگرام را در توئیتر هم ارسال کن.”
    • “ایمیل های دریافت شده در جی میل که با علامت ستاره نشانه گذاری شده است را در Evernote ذخیره کن.”

    همچنان که می توانید تصور کنید، موارد ممکن تقریبا بی پایان هستند. با وجود اینکه مطمئنا می توان از این ابزار برای خودکار سازی وظایف شخصی استفاده کرد، این مطلب بر دستورالعمل هایی تاکید دارد که موجب ذخیره زمان و انرژی شما در زمان استفاده و انجام کارهای عادی و روزمره شما در شبکه های اجتماعی می شود.

    یک نکته احتیاطی . . . تمامی این نکات و دستورالعمل های ارائه شده برای هر صاحب کسب و کاری مناسب و کارآمد نمی باشد.

    “اتوماسیون همیشه به مانند یک شمشیر دو لبه عمل می کند، پس فقط و فقط به اجرای فرایند های اتوماسیون در اموری بپردازید که در هماهنگی کامل با فرهنگ شرکت شما باشند.”

    خوشحال می شوم برخی از دستورالعمل های مناسبی را که از آنها در کسب و کار خود استفاده می کنید را در بخش نظرات با ما شریک شوید.

    برخی از دستورالعمل های مورد استفاده در محیط فیسبوک:

    1- تمامی تصاویر تگ شده را در یک آلبوم مجزا ذخیره کن: این دستورالعمل تمامی تصاویر فیسبوک را که شما در آنها تگ شده اید در یک آلبوم خصوصی مجزا با عنوان “تگ شده ها” ذخیره می کند که تنها شما آن را می بینید و به آن دسترسی خواهید دارید. به نوبه خود دستور العملی فوق العاده برای ذخیره سازی تصاویر مختلف جهت استفاده در آینده است.

    2- هر ارسال جدیدی که بر روی وبلاگ وردپرس خودم قرار می دهم را بطور خودکار در فیسبوک منتشر کن: به طور خودکار موجب می شود تا محتوای ارسال شده بر روی سایت یا وبلاگ شما را بر روی فیسبوک منتشر کند.

    3- هر پست من در فیسبوک را در قالب یک توئیت منتشر کن: هر زمانی که شما یک مطلب جدید را ارسال می کنید، لینکی از این مطلب بر روی فیسبوک شما ارسال می شود.

    4- پیام های صفحه فیسبوک من را بر روی صفحه لینکداین منتشر کن: بروز رسانی های جدید صفحه فیسبوک را بصورت خودکار بر روی لینکداین منتشر می کند.

    5- بروز رسانی های فیسبوک من را توئیت کن: هر حالت یا مطلب جدیدی که در فیسبوک ارسال شود بصورت خودکار توئیت می کند.

    6- به افراد جدید و تازه وارد در گروه فیسبوکی من “خوش آمد” بگو: پیغام های شخصی سازی شده ای را همراه با نام اعضای جدید ارسال می کند که برای گروههای با تعداد اعضای کم بسیار کاربرد داشته و مهم است.

    برخی از دستورالعمل های اینستاگرام:

    7- تصاویر ارسال شده در اینستاگرام من را به عنوان محتوایی مستقل در توئیتر ارسال کن: تصاویر جدید در اینستاگرام به عنوان توئیت هایی همراه با تصویر در شبکه توئیتر ارسال خواهد شد.

    8- تصاویر اینستاگرام من را در دراپ باکس ذخیره کن: سابقه ای از تصاویر ارسالی شما در اینستاگرام را در دراپ باکس شما ذخیره می کند.

    9- ارسال اینستاگرام به فیسبوک: تمامی تصاویر حساب اینستاگرام شما در قالب یک آلبوم در فیسبوک ذخیره می شود.

    بهترین دستور العمل های توییتر:

    10- تمام توئیت های ارسال شده را در یک صفحه گسترده یا اسپرید شیت (spreadsheet) گوگل قرار بده: به شما اجازه می دهد تا یک نسخه دائمی از تمامی توئیت های ارسال شده خود را ذخیره کنید.

    11- از آر اس اس به توئیتر: هر زمانی که محتوایی را منتشر کنید، این محتوا شما در شبکه توئیتر منتشر می شود.

    12- توئیت شدن خودکار لینک های فیسبوک: تقریبا توضیح آن مشخص است!

    13- ارسال شدن مطالب قرار گرفته شده در صفحه فیسبوک شما به عنوان یک پست جدید در توئیتر: همچنین به شما اجازه می دهد تا این توئیت منتشر شده بصورت یک بک لینک به صفحه فیسبوک شما عمل کند یا خیر.

    برخی از دستورالعمل های لینکداین:

    14- دعوت از ارتباطات جدید ایجاد شده در گوشی آیفون شما برای پیوستن به شما در لینکداین: هر مخاطب جدید بصورت خودکار دعوت می شود!

    15- پیام های شما در صفحه فیسبوک بر روی لینکداین به اشتراک گذاشته می شود: هر بروز رسانی جدید در محیط فیسبوک شما بصورت خودکار بر روی لینکداین باز نشر می شود.

    16- ارسال محتوا از توئیتر به لینکداین همراه با هشتگ #in: هر توئیتی که در آن از هشتگ #in استفاده کنید، بصورت خودکار در لینکداین منتشر می شود.

    برخی از دستورالعمل های شبکه یوتیوپ:

    17- ارسال آپلود انجام گرفته در شبکه یوتیوپ به صفحه فیسبوک: هر زمانی که یک فایل ویدئویی را در کانال یوتیوپ خود منتشر کنید، لینکی از آن در صفحه فیسبوک شما منتشر می شود.

    18- ارسال ویدئو های مورد علاقه شما در شبکه یوتیوپ بر روی وبلاگ وردپرس شما: این دستور العمل هر گاه که ویدئویی را در شبکه یوتیوپ ببینید و آن را بپسندید ، بلافاصله اقدام به انتشار آن در وبلاگ شما می کند.

    برخی از دستور العمل ها در ارتباط با تصویر پروفایل:

    19- تغییر تصویر پروفایل توئیتر همزمان با تغییر یافتن تصویر پروفایل فیسبوک: این دستور بصورت خودکار اقدام به همسان سازی تصویر قرار گرفته بر روی پروفایل شما در فیسبوک و توئیتر می کند.

    20- استفاده از آلبوم های اینستاگرام برای بروز رسانی تصویر پروفایل توئیتر: یک تصویر بر روی اینستاگرام خود را تگ کنید و سپس تصویر پروفایل شما در توئیتر با آن تصویر بروز رسانی می شود.

    توجه:

    قبل از اینکه بتوانید موجب عمل کردن هر یک از این دستورالعمل ها شوید، ابتدا باید اقدام به فعال کردن تمامی حساب های کاربری مورد نیاز خود در شبکه های مبداء و مقصد بکنید. انجام دادن این کار ساده می باشد: زمانی که بر روی یکی از این دستورالعمل ها کلیک می کنید، خیلی راحت می توانید بر روی گزینه فعال ساختن آن حساب کاربری که دخیل در آن دستورالعمل است و در پایین صفحه باز شده قرار دارد، کلیک کنید.

    زمان اختصاص یافته برای شبکه های اجتماعی

    البته فقط به منظور نوعی سرگرمی چند دستور العمل دیگر را هم در اینجا به شما معرفی می کنم که هیچ ارتباطی به شبکه های اجتماعی ندارد، اما برای برخی از کاربران هم کاربردی است و هم جنبه سرگرمی دارد:

    فردا باران می آید؟ یک اعلان از طرف اندروید دریافت کنم: در صورتی که طبق اعلام هواشناسی فردا بارانی در راه باشد، اعلانی از طریق اپلیکیشن اندروید برای شما ارسال می شود (و این کد هم نمونه ای از همین کاربری برای سیستم عامل iOS می باشد).

    در زمان ورود من به دفتر کارم، صدای تلفن من را در حالت سایلنت قرار داده و لرزاننده گوشی را فعال کن: یا منزل، یا کافی شاپ، کلیسا و …. .

    دریافت ایمیل در پی هر یک مورد محتوای جدید درج شده در هریک از سایت های کریگزلیست: بجای اینکه پیوسته به چک کردن سایت های کریگزلیست بپردازید، پیوسته ایمیل خود را آپدیت کرده و چک کنید!

    آیا تاکنون از ایفت استفاده کرده اید؟ اگر استفاده کرده اید، خوشحال می شوم که بدانم استفاده از کدامیک از دستور العمل ها باعث صرفه جویی در وقت و زمان شما شده است.

    نویسنده کیم گارست – 5 تیر 1393

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 188 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    • کاتالوگ
      اکتبر 15, 2019 در 5:18 ق.ظ

      اقا لینک مطلبو من پیدا نکردم.میشه راهنماییم کنید؟

    • شیمی کنکور
      دسامبر 3, 2019 در 6:33 ق.ظ

      خسته نباشید مرسی به خاطر این مطالب
      مفید

    یک نظر اضافه کنید