گوگل پلاس در برابر فیسبوک در سال 2014

  • آیا همچنان در تلاش و تکاپو برای فهمیدن زیرساخت مناسب با شرایط خود برای سرمایه گذاری در سال جاری هستید؟

    اخیرا بحث های زیادی در شبکه های اجتماعی در رابطه با بهتر بودن فیسبوک نسبت به گوگل پلاس برای صرف وقت با ارزش ما در جریان بوده است، بنابراین این مطلب در رابطه با مرتب و منظم کردن و نتیجه گیری کردن از این مطالب و بحث ها می باشد.

    گوگل پلاس در برابر فیسبوک

    هر یک از شبکه ها مزایای ویژه ای را در کنار نکات منفی خود برای ما دارند، و زمانی که نوبت به تصمیم گیری می رسد، تصمیم نهایی بر عهده ماست و ما باید بر اساس ترجیح خودمان و اینکه بازار هدف ما بیشتر در کدام یک از آنها فعالیت دارند به اتخاذ تصمیم بپردازیم.

    مزایا و مقایسه

    پس اجازه دهید شروع کنیم و نگاهی داشته باشیم به مزایای ویژه هر یک از این دو شبکه اجتماعی فیسبوک و گوگل پلاس: مزایای منحصر به فرد فیسبوک پایگاهی بزرگتر از کاربران

    با حضور تقریبا 1.19 میلیارد نفر کاربر فعال در طی ماه، فیسبوک همچنان پر استفاده کننده ترین شبکه اجتماعی (به نسبت 300 میلیون کاربر فعال گوگل پلاس) می باشد.

    این موضوع خود به تنهایی بدون توجه به اینکه شما چقدر گوگل پلاس را دوست داشته یا می پسندید، حضور داشتن در محیط فیسبوک را به یک الزام تبدیل می کند. می دانم، می دانم  . . . خیلی ها از تغییراتی که اخیرا در فیسبوک ایجاد شده بسیار ناراحت هستند، اما با این وجود من فکر می کنم که فیسبوک هنوز برای یک بازار خیلی بزرگتر از آن است که بخواهیم آن را نادیده بگیریم.

    تبلیغات فیسبوک و ارسال های ترفیع یافته

    اگر بدنبال رسایی بیشتر از طریق پرداخت وجه در رسانه های اجتماعی هستید، در این رویکرد فیسبوک به راحتی در برابر گوگل پلاس برنده است (و این بدلیل آنست که گوگل پلاس هنوز طرحی را برای تبلیغات در قبال پرداخت وجه معرفی نکرده است – در این باره در ادامه بیشتر خواهیم داشت.)

    اگر پیش از این از طریق تبلیغ و ترفیع ارسال های خود به کمک تبلیغات پولی بر روی فیسبوک به موفقیت دست یافته اید، مطمئنا همچنان خواهان استفاده از فیسبوک بدین صورت خواهید بود. هنوز مشخص نیست که در آینده گوگل پلاس هم گزینه های مشابه و قابل مقایسه ای را ارائه می کند یا خیر، با این وجود با قرار داشتن گوگل پلاس در زمره بخش کوچکی از پورتفولیو (سبد سهام) گوگل، دلیل آنچنانی برای اینکه گوگل نیاز به معرفی شیوه تبلیغات بر اساس پرداخت وجه داشته باشد وجود ندارد. این بدان معنا نیست که آنها دست به چنین کاری نخواهند زد. در حقیقت، شایعه هایی در جریان است که آنها در حال تست کردن نسخه های بتا برنامه تبلیغاتی خودشان هستند.

    ابزاری عالی برای ساخت و توسعه روابط شخصی

    فیسبوک همچنان شیوه #1 برای نگاه داری و حفظ ارتباطات شخصی آنلاین می باشد. در حالیکه گوگل پلاس هم دقیقا همان ویژگیها را ارائه می دهد، هنوز به نظر می رسد که تعداد بسیاری از مردم همچنان ترجیح می دهند تا برای ارتباطات شخصی خود از فیسبوک استفاده کنند و از گوگل پلاس برای ساخت و توسعه کسب و کارها و روابط حرفه ای جدید استفاده کنند.

    مزایای منحصر به فرد گوگل پلاس

    در حالیکه پایگاه کاربران گوگل پلاس در حال حاضر بطور کاملا روشن و واضح به وسعت فیسبوک نیست، دلایلی وجود دارد که بر اساس آنها شما راغب خواهید بود تا امسال به این شبکه بپیوندید و از منافع آن در راه کسب و کار خود بخوبی بهره ببرید، البته اگر تاکنون به این شبکه نپیوسته اید.

    مزایای گوگل پلاس برای بهینه سازی نتایج موتور جستجو

    در حالیکه گوگل اذعان کرده است که لینک های به اشتراک گذاشته شده بر روی گوگل پلاس تاثیری بر رتبه بندی نتایج موتور جستجو ندارد، روشهای دیگری وجود دارد که بر اساس آنها فعال بودن در شبکه های اجتماعی بر رتبه بندی نتایج ارگانیک تاثیر می گذارد.

    به عنوان مثال، اگر یکی از کاربران در گوگل پلاس شما را دنبال کند و با حساب کاربری خود در گوگل پلاس وارد سایت گوگل شود و جستجویی را انجام دهد احتمال نشان داده شدن شما در این نتایج برای وی بیشتر از دیگران است. این بدان معنا است که هر قدر شما تعداد دنبال کنندگان بیشتری در محیط گوگل پلاس داشته باشید، مطمئنا می توانید داشتن ترافیک ارگانیک بیشتری را از جانب موتورهای جستجو انتظار داشته باشید.

    یکی دیگر از روشهایی که بر اساس آن گوگل پلاس می تواند به تلاش های شما در زمینه بهینه سازی نتایج موتور جستجو کمک کند، این است که محتوای تولید شده توسط شما در گوگل پلاس (ارسال ها، راه اندازی پاتوغ ها و . . . ) از احتمال بیشتری برای قرار گرفتن در رتبه های بالاتر موتور جستجو برخوردار هستند.

    حق تألیف و تصنیف در گوگل

    در آینده مطالب بیشتری در این رابطه برای شما خواهیم داشت، بنابراین اگر با موضوع حق تألیف و تصنیف در گوگل آشنا نیستید مقالاتی را که در آینده در این رابطه منتشر خواهم کرد دنبال کنید.

    حق تألیف و تصنیف به این معنا است که تمامی مطالب تهیه شده توسط شما در سراسر اینترنت منصوب به شما می باشد و به شما و وبسایت شما اعتبار و امتیاز بالاتری می دهد. این موضوع همچنین به این معناست که تصویر شما در کنار محتوای تولید شده توسط شما در نتایج موتور جستجو درج می شود و احتمال اینکه شخصی بر روی آن لینک کلیک کند و از آن طریق به محتوای تولید شده شما دست پیدا کند بیش از پیش می شود.

    پاتوق ها (Hangouts)

    اگر برقراری ارتباط از طریق ویدئو با طرفداران و همکاران برای شما از اهمیت قابل توجهی برخودار است، گوگل پلاس امکان منحصر به فرد برقراری ارتباط در لحظه را از طریق پاتوق های گوگل فراهم آورده است. در حالیکه فیسبوک امکان گفتگوی در لحظه و زنده با دوستان را ارائه کرده است (همچنان که گوگل پلاس هم از این ویژگی برخوردار می باشد)، هیچ چیز دیگر و قابل قیاسی با ویژگی پاتوق های گوگل ارائه نکرده که بطور همزمان صوت و تصویر را در اختیار داشته باشد.

    محفل ها (Circles)

    محفل ها مطمئنا یکی از ویژگی های منحصر به فرد گوگل پلاس هستند و فیسبوک در حقیقت هیچ ویژگی قابل مقایسه ای را با آن ارائه نکرده است.

    محفل ها به شما اجازه می دهند تا به راحتی بر دیده شدن محتوای خود توسط دیگران و دیدن آن دسته از محتوای دیگران که در محفل های شما عضویت دارند کنترل داشته باشید. این ویژگی اجازه شخصی سازی بیشتر را در سراسر محیط گوگل پلاس برای شما فراهم می آورد.

    تبلیغات بدون صرف هزینه

    در حالی که بسیاری از کاربران فیسبوک در رابطه با تبلیغات ناخواسته و مزاحم موجود در فضای فیسبوک گله مند هستند، در حال حاضر برای کاربران گوگل پلاس دلیلی برای این دست از نگرانی ها وجود ندارد. این موضوع باعث می شود تا ظاهر گوگل پلاس عاری از هرگونه بی نظمی و در هم ریختگی به نظر برسد، که به همین دلیل بسیاری آن را به عنوان یکی از مزایای اصلی استفاده از گوگل پلاس می شناسند.

    در ارتباط با دسترسی پیدا کردن به مشتریان و مراجعه کنندگان باقلوه و جدید، برخی از کسب و کارها ممکن است نبود تبلیغات پولی و امکان ترفیع ارسال محتوا را به عنوان نکته ای منفی در نظر بگیرند. گوگل پلاس بطور کلی بر اساس رسایی ارگانیک طراحی و اجرا شده است، و این بدان معنا است که کسب و کارها بطور کلی باید به تولید محتوای با کیفیت که بصورت ارگانیک به اشتراک گذاشته می شود متکی باشند (این موضوع می تواند بر اساس نوع نگاه شما به آن یک نکته بد یا یک نکته خوب و مثبت در نظر گرفته شود).

    گوگل حکمفرمایی می کند

    بدون توجه به اینکه شما در حال حاضر چه احساسی نسبت به گوگل پلاس دارید، درک و فهم قدرت مطلقه فرمانروایی گوگل بسیار اهمیت دارد. به آن قدری فکر کنید . . . حتی اگر در حال حاضر صفحه ای در گوگل پلاس برای خود ندارید، به احتمال زیاد به نوعی از یکی از حساب های گوگل استفاده می کنید: جی میل، یوتیوپ، نقشه های گ:/..گل و . . . و . . . گوگل همه جا وجود دارد.

    در حالیکه ما همه کاربرد های وارد شدن گوگل در تمامی ابعاد مجازی زندگی خودمان را نمی شناسیم، شکی وجود ندارد که گوگل به گسترش حیطه فرمانروایی خود بر سرزمین مجازی ادامه می دهد.

    و البته این موضوع بدان معناست که داشتن یک صفحه در گوگل پلاس – حتی اگر به استفاده وفادارانه از فیسبوک ادامه دهید – حرکتی هوشمندانه برای صاحبان کسب و کار به حساب می آید.

    شما در کدام شبکه فعالیت بیشتری دارید؟ کدام شبکه نتایج بهتری برای کسب و کار شما به همراه دارد؟ در بخش نظرات منتظر شما هستیم.

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | مارکتینگ در شبکه های مجازی
     نویسنده کیم گارست

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 32 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید