چرا بازار آنلاین برای زنان شاغل بهترین گزینه است

  • تعداد افرادی که در محیط فیسبوک با یکدیگر در ارتباط هستند تقریبا برابر با تعداد جمعیت کشور چین (1میلیارد و 350 میلیون نفر) است. همچنین با در نظر گرفتن تعداد 3 میلیارد نفری که بطور کلی در فضای آنلاین قرار دارند، به راحتی می توانیم بگوئیم که دسترسی پیدا کردن به مردم، ایجاد پایگاه مردمی و تاثیر گذاردن بر آنها از هر دوره دیگری آسان تر است.

    اکنون دیگر مردم قادر به ایجاد و توسعه زیر ساخت های عمومی خودشان هستند. در رابطه با زنان، این واقعیت جدید و نوظهور فرصتی را فراهم می آورد تا براحتی از ساختار های قدرت قدیمی دور شوند.

    اما با داشتن این قدرت جدید، مسئولیت های جدیدی هم رخ می کنند. بنابراین، همواره باید اهداف و نوع زیرساخت مد نظر برای ایجاد کردن را در زندگی خودمان مد نظر قرار دهیم. همواره باید ریشه ها و ارزش های اصلی خودمان در نظر داشته باشیم، چرا که هر گونه فعالیتی که در فضای آنلاین مبادرت به انجام می کنیم، خواسته یا ناخواسته آینده ما را شکل می دهد. زمانی که در مورد تاثیر و نتیجه ای که خواهان باقی گذاشتن آن هستید، تصمیم گرفتید، می توانید از شبکه های اجتماعی برای وارد شدن در دنیای کسب و کار و تاثیر گذاری بر افرادی که به شما نیاز دارند استفاده کنید.

    چرا استفاده از شبکه های مجازی برای زنان شاغل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؟ در شرایط قدیمی کسب و کار، مردان همواره در جایگاه قدرت قرار داشتند و این شرایط تا حدودی همچنان برقرار است، تا جایی که 8.1 درصد از افراد با درآمد بالا و 14.6 از مدیران ارشد اجرایی در دنیا را زنان تشکیل می دهند.

    اما زنان همواره در حال و رشد و تغییر هستند و آن دسته از ما که آمادگی این شرایط را داریم، حقیقتاً می توانیم برای تغییر دادن این شرایط تلاش کنیم و مفید واقع شویم. از آنجاییکه محیط آنلاین دیگر شرایط بازار سنتی و محدودیت آن را ندارد و شرایط کاملا جدید و یکسانی را برای همه فراهم می آورد و در زمان ایجاد و توسعه یک شرکت هدف محور موجب تفاوت های بسیار زیادی می شود – – من تصور می کنم که بازار آنلاین جبهه ای برای زنان است – – جبهه ای که من همواره زنان بیشتر و بیشتری را برای وارد شدن به آن تشویق می کنم. در این مطلب به سه راهکار مهم برای کمک به زنان جهت سود بردن از این فضا و فرصت پیش آمده اشاره می کنم:

    بازار آنلاین برای زنان

    1- در سطحی شخصی به ایجاد ارتباط بپردازید

    بازاریابی تماما در ارتباط با داستان و به نوعی موضوعی است که در رابطه با معرفی محصول خود از آن استفاده می کنید. بنابراین در ابتدا با شکل دادن و تهیه یک موضوع و محتوا خوب و جذاب در مورد برند خود به شناخته شدن آن توسط دیگران کمک کنید. این “محتوای شناساننده” شما می تواند داستان چرایی راه اندازی کسب و کار شما، داستان یک لحظه محوری و یا یک تغییر اساسی در مسیر زندگی شما یا حتی توصیفی از دیگر رویداد های مهم مرتبط با محصول یا خدمتی باشد که اکنون به مشتریان بالقوه خود معرفی می کنید. زمانی که مردم در مورد مشکلات و شکست های مرتبط با موفقیت فعلی شما چیزی می شنوند، نسبت به کار کردن با شما انگیزه بیشتری پیدا می کنند.

    به عنوان مثال آدرین گراهام، مدیر عامل مجموعه Empower Me! Corporation در ابتدا سعی کرد از طریق شبکه های اجتماعی به برقراری ارتباط آنلاین با مردم مختلف اقدام کند، تا زمانی که نهایتا یک برنامه رادیویی را راه اندازی کرد و در آن به پررنگ کردن آزمون و خطاها و پیروزی های خودش پرداخت. اکنون او دارای مجموعه ای از دنبال کننده گان وفادار است که همواره برای کسب انرژی اقدام به گوش دادن به مجموعه برنامه های وی می کنند.

    2- به تحریک احساسات اقدام کنید

    برخی از زنان به این نکته توجه نمی کنند که احساسات همواره عامل پیش برنده در تصمیمات خرید است. همین موضوع در حقیقت عامل موفقیت کمپین هایی از قبیل Cadillac’s “Dare Greatly” است، چرا که بر عوامل مختلفی از یک خودرو پرداخته و بگونه ای آنها را با احساسات مخاطب هدف درگیر کرده است.

    گروه های فیسبوک هم یک روش فوق العاده دیگر برای برقراری ارتباط با مخاطبین هدف خودتان در سطحی عاطفی است. یک گروه آزاد و بدون محدودیت فیسبوک می تواند منجر به ایجاد آگاهی از برند و نشر پیام شما شود، در حالی که اگر برای این گروه “محدودیت” خاصی را اعمال کنید یا بصورت خصوصی در بین تعدادی از مخاطبین به اشتراک بگذارید، افراد و اعضاء عضو شده در آن پس از مدتی احساسی ناشی از امنیت پیدا کرده و اقدام به انتشار محتوایی نامرتبط با هدف اصلی گروه می کنند.

    3- روابط دو سویه تشکیل دهید

    صاحبان کسب و کار گاهی دچار خطای تبلیغ و معرفی خود تنها بصورت آنلاین می شوند. با این وجود، زمانی که در محیط آنلاین تنها اقدام به ارسال لینک محصولات، خدمات، وبینار ها و دوره های آموزشی خودتان می کنید، پس از مدتی کسب و کار شما، به عنوان یک کسب و کار نشر دهنده اسپم شناخته می شود. بنابراین شما همواره قبل از تبلیغ و معرفی محصولات خود بصورت آنلاین باید از طریق اشتراک گذاری ایده ها، افکار و نظرات کارشناسی در حوزه خودتان به نوعی با مخاطب خود یک ارتباط و تعامل دو سویه ایجاد کنید.

    کلید اصلی در تمامی فعالیت ها و بازاریابی های ایمیلی و آنلاین ایجاد یک رابطه مستحکم و ارائه ارزش بسیار زیاد به مخاطب قبل از درخواست چیزی از وی می باشد. یک قانون سر انگشتی اما مناسب در این رابطه قانون 10/90 است که بنا بر این قانون محتوای ارزشی شما باید حدود 90 درصد از محتوای شما را تشکیل دهد و تنها 10 درصد از محتوای شما بصورت تبلیغ و معرفی محصول و خدمات طراحی شود.

    شبکه های اجتماعی یک سنگر جدید و البته قدرتمند برای صاحبان کسب و کار است، خصوصا زنان صاحبان کسب و کار و نکته اصلی و مهم در حداکثر ساختن مزایای استفاده از این شبکه ها تمرکز بر اشتراک گذاری محتوای ارزش آفرین، احساسی و توسعه روابط با مخاطب هدف می باشد.

    نویسنده: سومی کریشنان – تاریخ: 9 اردیبهشت 1394

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 89 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید