هشت اصطلاح بازاریابی آنلاین که باید با آنها آشنا باشید

  • اگر شما هم مانند دیگر صاحبان کسب و کارهای کوچک هستید، پس می توان گفت که روز خود را همواره در فراهم آوردن تجربه ای خوب نسبت به خرید از خودتان برای مشتری سپری می کنید که همواره موجب دور شدن شما از محیط و شرایط لازم برای رقابت می شود. کیفیت خدمات شما کلید دست یافتن به بازاریابی دیجیتال دهان به دهان است که امروزه موثر ترین نوع از تبلیغات شناخته می شود. این موضوع دیگر زمان آنچنانی برای شما باقی نمی گذارد تا با استفاده از آن از آخرین مطالب و محتوای بروز در حوزه بازاریابی آنلاین مطلع باشید.

    برای کمک به هدایت صحیح بازاریابی دیجیتال در دنیای جدید برای کسب و کار های کوچک و همچنین مشخص کردن اصولی پایه ای که برای موفقیت شما لازم و حیاتی می باشد من 8 اصطلاحی مهم را در اینجا برای شما جمع آوری کرده ام که همواره باید جزء واژگان مورد استفاده هر مالک کسب و کاری قرار داشته باشد. درک “چیستی” و “چرایی” آن نیز موجب بهبود تلاش ها و توانایی بازاریابی شما برای جذب و نگهداشت مشتریان با ارزش می شود.

    1- حضور آنلاین Online presence

    چیستی: حضور آنلاین شما در هر جایی که اطلاعات کسب و کار شما بصورت آنلاین و از طریق اپلیکیشن های موبایل قابل پیدا کردن باشد، وجود دارد.

    چرایی: در دنیای آنلاین امروز، داشتن حضور آنلاین قوی و مناسب بسیار لازم و حیاتی می باشد. مصرف کننده گان همواره برای اتخاذ تصمیمات نهایی خود از اینترنت و وبسایت ها استفاده می کنند. بر اساس اطلاعات حاصل آمده از یک مطالعه که توسط مجموعه Nielson منتشر شده است، 4 نفر از هر 5 مصرف کننده در سایت Yelp قبل از نهایی کردن خرید خود اقدام به بررسی نظرات درج شده توسط دیگر مصرف کننده گان می کنند.

    مشتریان بالقوه، خواه در جستجوی یک کسب و کار جدید باشند یا در پی پیدا کردن یک کسب و کار قدیمی و شناخته شده باشند، برای بدست آوردن اطلاعات مورد نیاز خود از موتورهای جستجو و زیر ساخت های اجتماعی استفاده می کنند. برای کمک به شما برای شناساندن کسب و کار خود اینها 24 فضایی هستند که بصورت رایگان قادر به ثبت اطلاعات کسب و کار خود در آنها می باشید.

    2- ترغیب کننده CTA

    چیستی: یک ترغیب کننده موجب انگیزش یک مشتری برای انجام کاری می شود (به عنوان مثال: “حالا تماس بگیرید.”، “برای بهره مند شدن از تخفیف 10% اینجا را کلیک کنید.”). آزمودن ترغیب کننده های مختلف به عنوان بخشی از فعالیت بازاریابی خودتان به شما در یافتن موثرترین شکل از ترغیب کننده در کسب و کار خودتان به شما کمک می کند.

    چرایی: به عنوان یک کسب و کار کوچک میزان اغوا کننده بودن حضور آنلاین شما در صورت عدم ارائه یک ترغیب کننده شفاف و روشن اهمیتی ندارد. حتی علاقه مند ترین مصرف کننده گان نیز به معرفی یک گام بعدی و بصورت ممکن یک انگیزه برای برداشتن قدم بعدی نیاز دارند.

    هشت اصطلاح بازاریابی

    3- تبدیل مشتری بالقوه به مشتری Conversion

    چیستی: تبدیل مشتری بالقوه به مشتری گام بعدی پس از تلاش های بازاریابی شما به اقدام عملی توسط مشتری می باشد. یک تبدیل مشتری بالقوه به مشتری می تواند در قالب یک تماس تلفنی یا ارسال یک پاسخ ایمیلی باشد، اما اغلب از آن در قالب یک خرید مستقیم یاد می شود.

    چرایی: هدف بازاریابی شما باید کسب شرایط تبدیل مشتری بالقوه به مشتری باشد. شما باید پیش از هر چیزی شرایط و چگونگی تبدیل مشتری بالقوه به مشتری را برای خود تعریف کنید. بدین طریق شما بخوبی می دانید که چه مواردی را باید پیگیری کنید و اینکه خواهان دستیابی به چه مواردی هستید.

    شما خواهان به حداقل رساندن میزان از دست رفتن تعداد نفراتی هستید که بصورت آنلاین با شما آشنا می شوند و در عمل اقدام به یک خرید می کنند. در این بین بازاریابی مجدد به کمک شما می آید.

    4- بازاریابی مجدد Remarketing

    چیستی: بازاریابی مجدد عبارت است از پیگیری مصرف کننده گانی که پیش از این ارتباطی را چه با شما یا با تلاش ها و فعالیت های بازاریابی شما ایجاد کرده اند. به عنوان مثال، ارسال ایمیل یا یک پیام متنی بر روی گوشی موبایل مشتریان فعلی با هدف ایجاد وفاداری یا به دست آوردن ارجاع مشتری جدید، بازخورد و یا نقد محصولات و خدمات شما از جمله فعالیت های بازاریابی مجدد می باشد.

    چرایی: بازاریابی مجدد مشتری فعلی یکی از مهمترین فعالیت های بازاریابی آنلاین برای مالکان کسب و کارهای کوچک می باشد. این مشتریان پیش از این با کسب و کار شما آشنا بوده و احتمال بیشتری برای برقراری تعامل و تبدیل شدن به مشتری از طریق فعالیت های موثر بازاریابی برای آنها وجود دارد.

    5- ارجاع Referral

    چیستی: موارد ارجاعی مشتریان جدید هستند که توسط مشتریان یا شرکت های دیگر به کسب و کار شما هدایت شده اند.

    چرایی: یک پیشنهاد مورد اعتماد قدرتمند تر و موثرتر از هر نوع تبلیغ دیگری می باشد. با استفاده از پیام های بازاریابی مجدد هدفمند شما می توانید این نوع از تبلیغات دهان به دهان دیجیتالی را تشویق و ترغیب کنید.

    6- هزینه به دست آوردن مشتری CAC

    چیستی: هزینه به دست آوردن مشتری اشاره به میزان مبلغی دارد که برای به دست آوردن یک مشتری جدید هزینه شده است. به عنوان مثال، اگر شما با یک مجموعه خدمات بازاریابی همکاری می کنید که 1000 دلار به آنها پرداخت کرده و در نتیجه کار و فعالیت آنها 5 مشتری جدید به دست می آورید، هزینه به دست آوردن مشتری برای این فعالیت بازاریابی برابر با 200 دلار می باشد.

    چرایی: هدف نهایی شما کسب مشتریان جدید و درآمد بیشتر می باشد. درک اینکه هر یک از فعالیت های بازاریابی شما برای رسیدن به آن هدف چه مقدار هزینه در بر دارد، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. دانستن این موضوع باعث می شود تا به راحتی بتوانید تلاش ها و فعالیت های بازاریابی خودتان را ارزیابی کنید. در زمان همکاری کردن یا استفاده از مجموعه خدمات بازاریابی توجه کنید که حتما از مفهوم هزینه به دست آوردن مشتری بخوبی اطلاع داشته باشید.

    7- ارزش دوره عمر مشتری CLTV

    چیستی: ارزش دوره عمر مشتری ارزش دلاری رابطه دو سویه با یک مشتری می باشد – – بر اساس میزان سودی که انتظار به دست آوردن آن در طی دوره ارتباط آن مشتری یا مراجعه کننده با کسب و کار خودتان را دارید. بنابراین اگر خدمات شما ارزشی برابر با 50 دلار را داشته و مشتریان بطور معمول در طی دوره عمر خود 5 بار اقدام به خرید آن می کنند، ارزش ترکیبی دلاری این معاملات، یا ارزش دوره عمر مشتری، برابر با 250 دلار می باشد.

    چرایی: ارزش دوره عمر مشتری مفهومی حیاتی در بازاریابی می باشد، چرا که نشان دهنده میزان سرمایه گذاری است که شما قادر به هزینه کردن آن برای فعالیت های بازاریابی خودتان می باشید. اگر بخواهیم بطور عادی و معمول در این رابطه صحبت کنیم، هر فعالیت بازاریابی که ارزش دوره عمر مشتری بیشتری نسبت به هزینه به دست آوردن مشتری برای شما ایجاد کند بازده ای برای سرمایه گذاری شما محسوب شده و در واقع چیزی است شما باید در سرمایه گذاری کردن در آن ادامه دهید. بنابراین به بازاریابی تنها در قالب هزینه نگاه نکنید، بلکه بر اساس چگونگی تاثیر آن بر حداقل میزان سود کسب و کار خود به آن نگاه بکنید.

    8- رایانش ابری Cloud Computing

    چیستی: رایانش ابری که گاهی از آن به عنوان خدمات نرم افزاری بر اساس زیرساخت اینترنتی نام برده می شود را می توان بطور ساده همان خدمات ایمیل، ذخیره سازی اطلاعات یا محاسبات مالی از طریق اینترنت دانست. استفاده از خدمات رایانش ابری بطور روز افزونی مورد توجه مالکان کسب و کارهای کوچک قرار می گیرد، چرا که بروز رسانی خدمات از طریق آنها بسیار ساده تر بوده و از لحاظ هزینه بسیار مقرون به صرفه تر از موارد دیگر می باشد.

    چرایی: استفاده از رایانش ابری از آنجایی که مقرون به صرف بوده و بروز رسانی بستر زیر ساخت آن و دیگر خدمات آنلاین از طریق آن ساده می باشد، به عنوان رویکردی هوشمند در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال، نرم افزار مدیریت روابط مشتری به عنوان یک ابزار بازاریابی در نظر گرفته می شود که چندین سال است بسیاری از شرکت های بزرگ در حال استفاده از آن می باشند، با این وجود اکنون با استفاده از این زیر ساخت از لحاظ هزینه و زمان مورد نیاز در محدوده قابل استفاده برای مالکان کسب و کارهای کوچک قرار گرفته است.

    نویسنده: استوآرت وال – 28 آبان 1393

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 153 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید