12 کاری که همین حالا باید بر روی پروفایل گوگل+ خود انجام دهید

  • چه دوست داشته باشید یا نه، گوگل+ همواره در حال اهمیت پیدا کردن و مهم تر شدن در دنیای بازاریابی دیجیتال می باشد. گوگل+ تنها یک نسخه جدید و بروز شده از فیسبوک نیست. در عوض این زیرساخت اجتماعی بخش بزرگی از محیط اجتماعی حضور آنلاین شما را در بر می گیرد. گوگل+ بگونه ای پیچیده در فرایند ارسال ایمیل های شما، وب گردی ها، نگارش مقالات، ایجاد صفحات تجاری در محیط گوگل+ و مجموعه متنوعی از فعالیت های شما در سراسر اینترنت رخنه کرده است.

    من تصور می کنم که اکنون از هر زمان دیگری درک و فهم و کاربرد بالقوه این شبکه برای بازاریابان دیجیتال مهم می باشد و باید از تمامی مزیت های بالقوه آن استفاده کنند. در حال حاضر گوگل+ با داشتن 540 میلیون کاربر دنباله رو شبکه اجتماعی فیسبوک با 1 میلیارد کاربر به عنوان دومین شبکه اجتماعی بزرگ می باشد، اما تاثیر آن بسیار فراتر از تعامل اجتماعی و به اشتراک گذاری مطالب و محتوا می باشد.

    اگر تاکنون در حال به تعویق انداختن استفاده از این شبکه بوده، با شک و تردید مواجه بوده اید یا به واقع در مواردی از عملکرد و خدمات گوگل+ ناراضی بوده اید، نگران نباشید. من در این مقاله قصد دارم 12 تکنیکی را با شما به اشتراک بگذارم که با عمل کردن به آنها حضور خود در شبکه گوگل+ را به سطحی جدید می رسانید. حتی اگر جزء یکی از روی آورندگان اولیه با عادت و اشتراک گذاری حجم بالایی از مطالب در این شبکه هستید، فکر می کنم مطالب این مقاله برایتان مفید باشد.

    ابتدا از برخی موارد ابتدایی شروع می کنم، و سپس به مواردی پیشرفته تر و مهم تر می پردازم:

    1- برای تصویر پروفایل خود از تصویر چهره خود استفاده کنید.

    از هیچ چیز دیگری غیر از تصویر چهره خود برای تصویر پروفایل استفاده نکنید. من لذت و جذابیت استفاده از تصویر فرزند تان یا قرار دادن یک تصویر کارتونی بجای تصویر پروفایل را کاملا درک می کنم، اما این موارد هرگز بهترین انتخاب برای پروفایل گوگل پلاس شما در نظر گرفته نمی شود.

    گوگل برای نشان دادن تصویر پروفایل شما از یک کادر مدور یا گرد استفاده می کند، بنابراین در زمان انتخاب تصویر این موضوع را کاملا در نظر داشته باشید. تصویر چهره شما همراه با تمامی اطلاعات مرتبط با شما در تمامی صفحات و بخش های گوگل+ نمایش داده می شود. توجه داشته باشید که در تاریخ 25 ژوئن سال 2014 (4 تیر 1393) گوگل اعلام کرد که تصاویر نویسندگان را از نتایج جستجوهای ارائه شده در موتورهای جستجو حذف خواهد کرد.

    پروفایل گوگل

    “تلاش بسیار زیادی کرده ایم تا طراحی تصویری نتایج جستجو خودمان را عاری از هرگونه تصویر بکنیم، خصوصا اینکه تجربه بهتری را برای کاربران موبایل ایجاد کنیم و ظاهری یکسان و برابر در تمامی دستگاه های مختلف داشته باشیم. به عنوان بخشی از این تلاش، ما نحوه نمایش حق تالیف در دستگاه موبایل و رومیزی را ساده تر کرده و نمایش تصویر پروفایل افراد و تعداد محافل فرد را حذف کرده ایم.”

    2- یک تصویر با شفافیت و تفکیک پذیری بالا را به عنوان تصویر پس زمینه خود انتخاب کنید.

    تصویر پس زمینه بر روی پروفایل گوگل+ شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که پوشش دهنده موارد بسیار زیادی می تواند باشد. من پیشنهاد می کنم بجای بارگزاری تصویری از آخرین تعطیلات خود اقدام به تهیه یک تصویر کاملا شخصی و با طراحی حرفه ای نمائید.

    به هر روی، ل:.8-فاً از این پس اقدام به استفاده از تصاویر آرشیوی که بصورت پیش فرض برای شما آماده شده است نکنید. اینها نکاتی خوب و کاربردی برای تهیه یک تصویر پس زمینه مناسب برای پروفایل گوگل پلاس شما می باشد:

    • از کلمات کلیدی در نام تصویر انتخابی خود استفاده کنید.
    • اندازه تصویر باید 2120*1192 پیکسل باشد.
    • برای تصویر پس زمینه خود یک توضیح کوتاه در نظر بگیرید.
    • تصویر مورد نظر خود را به عنوان یک محتوای جدید بر روی گوگل+ به اشتراک بگذارید. زمانی که این کار را انجام می دهید این تصویر خود بصورت مستقیم به پروفایل شما لینک می شود.

    3- از یک آدرس شخصی که نشان از شخصیت و اعتبار شما دارد برای خود استفاده کنید.

    چنین آدرسی کوتاه بوده و بخاطر آوردن آن آسان می باشد. در اینجا می توانید تفاوت این آدرس را با آدرس همان صفحه در حالت شخصی سازی نشده بخوبی درک کنید:

    حالت استاندارد: https://plus.google.com/115229808208707341778

    حالت پیشنهادی: https://plus.google.com/+FarshidramezaniLM

    این دستورالعمل دقیق را برای دستیابی به یک آدرس شخصی سازی شده مطالعه کنید.

    4- به محفل ها خود در این شبکه افراد بیشتری را اضافه کنید.

    هر قدر تعداد نفراتی که در محافل و به اصطلاح دایره های تشکیل شده توسط شما بیشتر باشد، احتمال اینکه آنها هم اقدام به دنبال کردن شما بکنند بیشتر و بیشتر می شود. تعداد نفراتی که شما را دنبال می کنند جزء اطلاعات عمومی و قابل مشاهده برای همگان به حساب می آید. تعداد افرادی که شما در این شبکه دنبال می کنید جزء اطلاعات عمومی و قابل مشاهده برای همگان (مگر در سایت توئیتر) به حساب نمی آید. تعداد بالای دنبال کننده در این شبکه باعث افزایش میزان قابلیت اعتماد و اعتبار دیگر کاربران به شما می شود.

    جهت افزودن دیگر افراد به محافل خود تنها باید بر روی گزینه “افزودن افراد” که در بخش بالا و سمت راست حساب کاربری گوگل+ شما قرار دارد کلیک کنید.

    5- بیشتر در دسترس باشید.

    اگر از گوگل+ به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده می کنید، و از آن برای بروز رسانی و اشتراک گذاری مطالبی برای اعضای خانواده خود بهره نمی برید، آنگاه نیاز دارید که میزان در دسترس بودن خود را ارتقاء دهید.

    به بخش “تنظیمات” در پروفایل خود مراجعه کنید. در این قسمت شما قادر به فعال کردن گزینه قابلیت دیده شدن خودتان می باشید:

    6- داستان خود را بخوبی و بطور کامل تعریف کنید.

    بخش “داستان(story)” پروفایل شما فرصتی فوق العاده برای کلمات کلیدی، لینک ها و اطلاعاتی در رابطه با شما می باشد. بله، گوگل این اطلاعات را اندکس می کند. بله، باز هم تاکید می کنم که پر کردن کامل این اطلاعات بسیار اهمیت دارد.

    هر قدر اطلاعات بیشتری از خود در اختیار اینترنت قرار دهید، بهتر پیدا شده و در جستجوی گوگل+ و دیگر موتورهای جستجو دستیابی به شما راحت تر می شود. بدیهی است که شما نمی خواهید پروفایلی مملوء از کلمات کلیدی مختلف داشته باشید، اما خواهان آن هستید که پروفایل شما دارای تعداد قابل قبولی از کلمات و اطلاعات مرتبط برای جستجو باشد.

    • توضیحی کوتاه – نباید چیزی بلند تر از یک توضیح کوتاه درباره خودتان و اینکه که هستید و چه می کنید باشد.
    • معرفی کامل – اینجا همان بخشی است که باید تمامی مطلب خود را در آن قرار دهید. این مطلب شامل بخش زیادی از اطلاعات در مورد جایی که بوده اید و کاری که انجام داده اید می شود. در این بخش باید متنی را بصورت لینک قرار دهید، حتی اگرچه اغلب این لینک ها توسط بازدید کننده گان شما دنبال می شود. لینکی از شرکت خود، وبسایت خودتان و دیگر مکان ها و فضایی که در آن فعال هستید قرار دهید. در این قسمت از عناوین و دیگر قالب ها و ویژگی هایی که مناسب هستند استفاده کنید.
    • حق خودستایی – یک یا دو خط در مورد هر چیزی که مایه حرمت و هیبت باشد. به هر مورد واقعی در رابطه با موفقیت های شما باید در بخش “معرفی” اشاره شود.

    7- به منظور اندکس شدن محتوای خود اقدام به اشتراک گذاری کنید.

    گوگل خیلی سریع اقدام به اندکس کردن محتوای اشتراک گذاشته شده در گوگل+ می کند. بر اساس شایعات و برخی گفته های مختلف، هر آدرس جدید به اشتراک گذاشته شدن بر روی گوگل+ بلافاصله مرور می شود. زمانی که اقدام به اشتراک گذاری محتوای خود به عنوان یک ارسال می نمائید – صفحات، محصولات، مقالات و . . . – گوگل آن را به نسبت دیگر موتور ها سریعتر اندکس می کند.

    8- تمامی اطلاعات خود در رابطه با تهیه مطلب و نگارش را برای سایت ها و … بصورت دقیق مشخص کنید.

     توجه کنید که در این بخش از پروفایل خود حتما باید اشاره ای به تمامی وبسایت هایی که برای آنها مطلبی را تهیه و منتشر کرده اید داشته باشید.

    9- فعال باشید.

    بهترین روش برای داشتن حضوری قوی در شبکه گوگل+ ارسال پی در پی محتوا می باشد. اما فراتر از تنها ارسال محتوا، انجام دادن موارد زیر نیز از اهمیت زیادی برخوردار می باشد:

    • افزودن تصویر. داشتن یک آلبوم از تصاویر در حال تکمیل بر روی گوگل+ قابلیت دیده شدن شما و میزان تعامل شما بر روی پ:.8’وفایلتان را افزایش می دهد.
    • ویدئو های یوتیوپ. یکی از زبانه های عمومی موجود در حساب کاربری شما در شبکه یوتیوپ در این رابطه می باشد. این روشی بسیار عالی و فوق العاده برای ارتقاء بازاریابی شخصی شماست.
    • +1 ها. هر چیزی بر روی محیط اینترنت را که به آن امتیاز +1 بدهید بر اساس تنظیماتی که برای آن در نظر گرفته اید، توسط دیگران قابل دیده شدن می شود.
    • فراهم آوردن نقد. هر مطلب و محتوایی را که بر روی گوگل+ مورد نقد قرار دهید یا در مورد آن ابراز نظر و عقیده کنید، توسط دیگران قابل مشاهده می باشد. ادامه این عمل بصورت مستمر نشان از تعامل شما با این شبکه و فعالیت شما دارد.

    10-کاری کنید تا دیگران متوجه شما باشند.

    هر کسی که وارد گوگل می شود دارای یک مرکز اعلان می باشد. آنها بر اساس فعالیت های مختلف و گاه گاه، اعلان هایی را دریافت می کنند. اگر می خواهید دیگران متوجه شما شوند، خصوصا آن دسته از افرادی را که در محافل خود قرار داده اید، می توانید کاری انجام دهید تا بخش اعلان های آنها روشن شده و اعلانی را برای آنها ارسال کند. چگونه؟

    سایروس شپرد 17 روش شناخته شده برای فعال کردن اعلان ها را یادآور می شود:

    1. در ارسال یک محتوا به آنها اشاره کنید.
    2. محتوایی را با آنها بصورت مستقیم به اشتراک بگذارید.
    3. محتوایی را به اشتراک بگذارید، در حالیکه عضوی از یک محفل هستید که آنها هم مشترک آن محفل هستند.
    4. بر روی محتوایی که توسط آنها ارسال شده است نظری را درج کنید.
    5. پس از اینکه بر روی ارسالی نظری را درج کردند شما نیز اقدام به درج نظر بر روی آن ارسال نمائید.
    6. آنها را به یک محفل دعوت کنید.
    7. برای اضافه شدن افراد جدید به محافل ایجاد شده توسط آنها، افرادی را به آنها پیشنهاد دهید.
    8. آنها را در یک تصویر تگ کنید.
    9. یکی از تصاویر آنها را تگ کنید.
    10. تصویر پروفایلی را به آنها پیشنهاد دهید.
    11. بر روی تصویری پس از آنها اقدام به درج نظر بکنید.
    12. بر روی تصویری که آنها در آن تگ شده اند، نظری را درج کنید.
    13. بر روی تصویری که آنها تگ کرده اند، نظری را درج کنید.
    14. مکالمه و گفتگویی را با آنها آغاز کنید.
    15. برای آنها دعوت نامه ای را ارسال کنید یا رویدادی را بروزرسانی کنید.
    16. در مورد رویدادها به آنها یادآوری کنید.
    17. و در پایان هر گونه فعالیتی بر روی ر:/..یدادهای ایجاد شده توسط آنها

    گوگل+ یک ابزار شبکه سازی است (نه ابزاری برای دنبال کردن دیگران بدون اطلاع آنها)، اما اگر می خواهید به تاثیر گذاران صنعت خود دست پیدا کنید، دیگرانی که برایشان احترام خاص قائل هستید را متوجه خود کنید یا اینکه با دیگر کارشناسان و صاحب نظران صنعت خود ارتباطی برقرار کنید، به راحتی می توانید با چند عمل ساده و با استفاده از اعلان ها به این نتیجه نائل بیایید.

    11- به پروفایل خود از دریچه چشم دیگران بنگرید.

    در نهایت، زمانی که تمامی تغییرات و تنظیمات لازم و کوچک و بزرگ را انجام دادید، دیگر زمان آن رسیده که قدمی به عقب بردارید و کار خود را تحسین کنید.

    اما چگونه می توانید پروفایل خود را بگونه ای که دیگران شاهد آن هستند، ببینید؟

    فقط بر روی پروفایل خود کلیک کنید. در کنار آیکون پروفایل، زبانه ای را مشاهده می کنید با عنوان “View profile as” (مشاهده پروفایل به عنوان). پیوسته می توانید بین دو حالت “عمومی” (public) و “خودتان” (yourself) جابجا شوید.

    پروفایل گوگل+ خود را با تمام عظمت آن تنها همانگونه که یکی از دوستان، طرفداران و یا حتی منتقدان شما مشاهده می کنند، مشاهده کنید.

    12- شاهد خصوصیت امواج گوگل+ باشید.

    ویژگی امواج گوگل+ به نسبت یکی از ویژگی های شناخته نشده گوگل+ است. این امواج نموداری متقابل از میزان اشتراک گذاریهای عمومی ارسال ها را نمایش می دهد. چیزی که شما می بینید نمایی تصویری از چگونگی حرکت یک محتوا بر روی امواج ایجاد شده توسط اعضاء اجتماع ها و گروه های مختلف در شبکه گوگل+ می باشد. این ویژگی تنها اطلاعاتی را جمع آوری کرده و نشان می دهد که دارای خصوصیت عمومی بوده و برای همه قابل مشاهده باشد، بنابراین شما قادر به دیدن هیچ یک از معیارها و … که توسط دیگران در محافل خصوصی به اشتراک گذاشته شده نیستید.

    یک پست قابل دیده شدن برای همگان است، اگر با برچسب “Shared Publicly” (اشتراک گذاشته شده بصورت عمومی) در قسمت بالا، زیر نام پروفایل و در مقابل تاریخ، مشخص شده باشد.

    برای مشاهده این امواج، بر روی علامت فلش در قسمت بالا و سمت راست هر ارسال کلیک کنید و سپس گزینه “View Ripples” (مشاهده امواج را انتخاب کنید).

    چیزی شبیه به این را مشاهده خواهید کرد:

    ویژگی امواج در صورتی که علاقمند به تجزیه و تحلیل چگونگی گسترش محتوای خود در سطح شبکه گوگل+ را داشته باشید، بسیار مفید و کارآمد می باشد.

    نتیجه گیری

    گوگل+ امروزه ابزاری بسیار قوی و پرقدرت برای بازاریابی است و من پیش بینی می کنم که در آینده از نظر اهمیت و میزان شناخته شدن با سرعت بسیار بالایی حرکت کنند. همچنان که در محیط فیسبوک و توئیتر فعال هستید، باید حضوری مستمر در این شبکه را هم تجربه کنید.

    در استفاده از پروفایل گوگل+ خود به چه نکات مفید و کاربردی دست پیدا کرده اید؟

    نویسنده: نیل پاتل – 9 مرداد 1393

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 99 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    یک نظر اضافه کنید