3 استراتژی برای افزایش دادن قیمت ها

  • از مجموع 28 میلیون کسب و کار کوچک فعال در ایالات متحده آمریکا، 21 میلیون کسب و کار سرمایه خود را از دست می دهند. چرا این تعداد از افراد فعال در حوزه کسب و کار شکست می خورند؟ اولین، مهمترین و البته ساده ترین دلیل برای شکست خوردن این کسب و کارها پایین بودن قیمت های آنهاست. آنها محصولات خود را به اندازه کافی و به قیمت های بالا عرضه نمی کنند، سپس با تکیه بر حاشیه سودی به فعالیت خود ادامه می دهند که در عمل توسعه کسب و کار، دیگر برای آنها امکان پذیر نمی باشد.

    3 استراتژی برای افزایش دادن قیمت ها

    به مدت 25 سال من به شرکت های مختلف، حتی می توان گفت در تمام صنایع، نشان داده ام که چگونه می توانند از طریق افزایش قیمت های خود میزان سود دریافتی خود را افزایش دهند که این موضوع حتی شامل آن دسته از صاحبان کسب و کاری نیز می شود که بیان می دارند: “اما کسب و کار ما بسیار رقابتی است.” این را بدانیم که هر صنعتی از بیمه گرفته تا ماشین آلات سنگین و تا کسب و کارهای مختلف در حوزه سرمایه گذاری به شدت رقابتی هستند.

    تلاش برای برابر نمودن یا شکست دادن دیگران در حوزه قیمت، یک ماموریت برای خودکشی است و به عنوان یک عمل و رویکرد تجاری در نظر گرفته نمی شود. کسب و کار شما به هر حال نیاز به افزایش حاشیه سود خود برای توسعه پیدا کردن و ارائه کردن خدمات مشتری بهتر دارد. قیمت همیشه دارای اهمیت است و شما باید سعی در افزایش قیمت خود داشته باشید.

    هیچ شرکتی وجود ندارد که قابلیت افزایش قیمت های خود را نداشته باشد، اگر چند نکته ساده را آموزش ببیند:

    1- فقط و فقط اقدام به افزایش قیمت بکنید.

    شما برای افزایش قیمت های خود به یک دلیل یا توجیه نیاز ندارید، فقط اقدام به افزایش قیمت های خود بکنید. سعی کنید قیمت های خود را افزایش دهید، حتی اگر شده به مقدار خیلی کم، و سپس ببینید آیا این قیمت مورد پذیرش قرار می گیرد؟ اگر از افزایش قیمت های خود ترس و واهمه ای دارید، برخی از خدمات و محصولات را در کنار هم عرضه کنید و سپس میانگین قیمتی خود را افزایش دهید.

    2- جادوی جایگزین ها

    انتخاب ها به خریدار این اجازه را می دهند تا قیمت ها بطور تقریبی برایشان منطقی جلوه کند. زمانی که قیمت یک محصول یا خدمات را نشان می دهید، همیشه اقدام به معرفی محصولات یا خدمات جایگزین کنید تا قیمت آن محصولات یا خدمات منطقی جلوه کند. در کنار هر پیشنهاد خود یک محصول با قیمت بالاتر و یک محصول با قیمت پایین تر نیز معرفی کنید.

    3- فهرست قیمت گذاری

    همیشه اقدام به طبقه بندی خدمات خود در قالب یک فهرست بکنید بصورتی که قیمتها از بالا به سمت پایین فهرست کاهش پیدا کند. مردم همیشه چیزی را که می بینند بیشتر از آن چیزی که می شوند باور می کنند. من این استراتژی را در صنعت خودرو پیاده کردم و با سودی معادل 400 دلار به ازای هر خودرو مواجه شدم.

    برخلاف باور عمومی، فروش محصولات یا خدمات شما با پایین ترین قیمت موجب راضی شدن یا وفادار شدن مشتریان شما نمی شود. اغلب مشتریانی که بیشترین مشکلات را برای شرکت موجب شده اند، آنهایی هستند که کمترین مبالغ را پرداخت کرده اند.

    این سه استراتژی برای شما در زمینه افزایش قیمت بدون ارتباط به اینکه شما مشغول فروش خدمات یا یک کالا باشید، محصول شما محسوس و قابل لمس باشد یا خیر، محصولات تجملی و با قیمت بالا باشند یا محصولاتی تازه معرفی شده و ارزان قیمت باشند، در تمامی صنایع قابل استفاده هستند.

    ما یقینا به چیزی دست پیدا می کنیم که برای آن هزینه ای را صرف کرده ایم، بنابراین اقدام به فروش ارزش و تجربه کلی و استثنائی مرتبط با آن چیزی نمائید که برای عرضه آماده ساخته اید. مردم همیشه تمایل به پرداخت مبالغ بالاتر برای چیزی که دوست دارند و حلال یکی از مشکلات آنها باشد، دارند. هرگز از افزایش دادن قیمت های خود ترس و واهمه نداشته باشید.

    نویسنده: گِرنت کاردُن – 20 تیر 1393

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 391 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید