• آشنایی با فوت و فن های مغازه داری

    مغازه داری، شغلی که لازم است همچنان با تکیه بر تجربه کاسبان و بازاریان آغاز شود؟

    میدانیم که این شغل در گذشته احتیاج به وجود فیزیکی یک مکان برای راه اندازی داشته و شروع و ادامه آن مستلزم مشورت با قدیمی های این عرصه بوده است، فوت و فن های مغازه داری و تجربه هایی کار آمد که به قیمت عمر گران بها به دست آمده و حاصل رشد و پیشرفت در بازار بوده، کمک شایانی به تازه وارده ها میکرده است.

    اکنون که همه چیز روندی سریع تر در پیش گرفته و به جز حضور فیزیکی،گزینه های مهمتری برای رقابت در بازار مطرح شده است هم نباید از این موضوع غافل شد که بساری از تجربه های نسل قبل قابلیت به روز شدن دارند و میتوان همگام با حوزه تخصصی فروش از آن ها بهره برد.
    ما در تلاشیم برای اداره موفق یک مغازه به شما فوت و فن هایی در مغازه داری و به طور کلی کاسبی بیاموزیم که ضمن نگاهی به پیشینه این شغل،همسو با روش های جدید و در نظر گرفتن تاثیر تبلیغات در آن بتوانید تغییری در کسب و کار خود ایجاد کنید.

    • سرمایه لازم را برای باز کردن مغازه مورد نظر خود دارید؟
    • احتیاج به وام دارید؟
    • بازار را ارزیابی کرده اید ؟
    فوت و فن مغازه داری
    فوت و فن مغازه داری

    ما به شما میگوییم قبل از همه این ها که دغدغه های مهمی هم هستند، در وهله اول باید هزینه کنید و مهارت های این کار را بیاموزید.
    قبلا اشاره کردیم که یکی از کم هزینه ترین راه های کسب این مهارت چیست.
    دقت داشته باشید جذب مشتری با جلب آن متفاوت است،
    شما با زیباتر کردن محل کسب خود و بازی با نور و رنگ ها و توجه به نحوه دکور میتوانید مشتری را جلب کنید اما این آغاز کار برای شماست و بعد از این مرحله ،مهارت جذب مشتری به کمک شما می آید!
    پس برای یادگرفتن آن،چیزی را کوچک و بی اهمیت ندانید.
    مثلا بجای اینکه از چندین نوع جنس،اطلاعات کلی داشته باشید،از یک جنس اطلاعات دقیق تر و با جزییات بیشتری کسب کنید، برای مشتری خوشایندتر است که از یک محصول پر فروش بیشتر مطلع باشد.

    نقش کلمات، چه در نوشتن و چه در گفتار را در جذب مشتری جدی بگیرید. شاید در ابتدا باور نکردنی به نظر برسد اما باید طوری در زمینه فروش خود متخصص شوید که استفاده از کلمه “اولین” “بزرگترین” ” شعبه اصلی”و … برایتان یک وجه تمایز محسوب شود.
    مثلا شما “اولین”فردی باشید که مغازه نجاری اش مدرن شده است.

    هوشمندانه قیمت گذاری کنید

    برای مثال در ابتدا یک یا چند جنس خاص را به قیمت خرید، بفروشید.
    گاهی احتیاج است به روش قیمت گذاری نفوذی عمل کنید یعنی جنس را زیر قیمت بازار ارائه کنید (این روش برای زمانی که مغازه شما تازه تاسیس است و نیاز است در یک منطقه شناخته شوید،بکار برده میشود،یا رقیب زیاد است و شما مجبور به رقابت با سایرین هستید. به یاد داشته باشید اگر در این روش از کیفیت اجناس بکاهید انتظار بازخورد مثبتی از سوی مشتریان نباید داشته باشید)

    اما اگر نه این روش را میپسندید نه قیمت گذاری در اصطلاح شاهانه را، از روش قیمت گذاری متوسط استفاده کنید،زیرا در این روش بیم خرید جنس بی کیفیت بخاطر قیمت آن کمتر میشود و مشتری ها با طیب خاطر به خرید از شما روی می آورند.

    اما چیزی که ما همواره به آن تاکید داریم،استفاده از روش جذب مشتری با تبلیغات موثر است.
    شما باید چیزی برای تبلیغ داشته باشید، پیامی برای شنیده شدن، چیزی که مشتری با خود به این اطمینان برسد که خب میشود این تبلیغ را خواند و گوشه ذهنش بماند.
    روش انتخابی تبلیغ را به عهده شما میگذاریم اما از تکرار آن غافل نشوید! احتیاجی نیست هزاران بار تبلیغ کنید، کافی است به تعداد مشخصی اینکار را انجام دهید که مردم شما را فراموش نکنند.
    در نظر داشته باشید تکرار زیاد از تاثیر آن می کاهد.

    همیشه عجله بد نیست،اگر قرار است تخیفی بدهید آن را محدود به چند روز و چند درصد خاص کنید. تا مشتری بداند فقط در وقت کمی که دارد میتواند از یک خدمت یا کالایی که خوب تخفیف خورده استفاده کند.

    چیزی که هستید و واقعا دارید را تبلیغ کنید

    اگر چیزی که تبلیغ میکنید توانایی برای ارائه اش ندارید،این کاملا به ضرر شما خواهد بود،یعنی ممکن است فقط تا مرحله جلب مشتری به کمک شما بیاید ولی بعد از آن خبری از جذب مشتری نخواهد بود.

    روش ها بسیار زیاد و متفاوت اند،اما برای جلوگیری از اطاله کلام مهمترین ها را برای شروع با شما در میان گذاشتیم.
    اما آخرین و مهمترین روش تبلیغ برای شما کیفیت کار شماست،این فرصت را برای خود قائل شوید که اگر یک روز به هر دلیلی قادر به تبلیغات گسترده و متعدد نبودید،کیفیتی که قبلا به مشتری ارائه کرده اید متضمن نگهداری مشتریان سابق و جذب مشتریان جدید برایتان شود.

    این پست به شکل هفتگی به روز میشود و فوت و فن های مغازه داری بیشتری را به اطلاعتان میرساند. ضمن آنکه به فوت و فن های مشاغل به شکل دسته بندی ( فوت فن رستوران، فوت و فن میوه فروشی، فوت و فن سوپر مارکت و … ) نیز میپردازد

    توصیه میکنیم مطالب زیر را هم از دست ندهید:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۰ رای
    این مطلب در مجموع 2,047 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    • ندا
      نوامبر 30, 2020 در 11:30 ق.ظ

      مغازه دارها از کجا می فهمند ک اجناس آنها گران شده، چگونه هر روز آنها با خیال راحت و بی هیچ شرمی اجناسی را ک ارزان خریده بوده اند چندین برابر می فروشند؟ باور میکنید ک یک متر پلاستیک رو کابینت را ۸۰ هزار تومن می فروختند؟ خواهشا جواب مرا بدهید

    • F
      فوریه 10, 2021 در 4:32 ب.ظ

      باسلام وقت بخیر
      برای ی پوتیک زنانه که شلوار سومیز و مانتو چقد سرمایه لازم؟

    یک نظر اضافه کنید