ایده های کسب و کار خانگی در زمان رکود و ویروس کرونا

  • بدون شک کسب و کار شما نیزاز اتفاقات ویروس کرونا تاثیر گرفته و مثل سابق نیست. بدیهی است شرایط قرنطینه و تاثیرات آن بر کسب و کار، قابل چشمپوشی نیست و در هر جایگاهی که هستید، مجبور هستید یا آنرا تعطیل کنید و یا تغییراتی اساسی در آن بوجود آورید. برخی ایده ها شاید بتوانند در زمان تعطیلی به کار بیایند و برخی توصیه ها بتوانند به کسب و کار دایر و برقرار شما کمک کنند که سعی کرده ام برخی از آنها را برایتان گردآوری کنم.

    ایده هایی برای راه اندازی کسب و کارهای خانگی در زمان رکود و کرونا

    بازاریابی تلفنی

    شاید قبلا تجربه آنرا داشته باشید و یا شاید نداشته باشید، مهم نیست باید از جایی شروع کرد. به مقدار کافی کتابها و مقالات آموزشی وجود دارد که بتوانید آموزشهای اولیه آنرا فرا بگیرید و به مرور به مهارات های خود اضافه کنید.حتی برای شروع میتوانید از مطلب موثرترین فوت و فن های بازاریابی که باید بدانید شروع کنید و البته به آن بسنده نکنید و خودرا آماده تر کنید. سایت های و شرکتهای بسیاری هستند که در همین زمان رکود نیز احتیاج به بازاریابی و مشاوران فروش دارند.

    تولید محتوا کنید

    برخلاف مشاعل فیزیکی، سایت های اینترتی و مشاغل آنلاین فهال تر از قبل باید به کار خود ادامه دهند، بسته به توانایی و مهارتهای خود میتوانید برای آنها تولید محتوا کنید و مطلب بنویسید. یا حتی در صورت تسلط به زبان انگلیسی ترجمه و تالیف کنید. مستقیما با آنها تماس بگیرید و یا در سایت های فریلنسری خودرا بیشتر معرفی کرده و جدی تر تلاش کنید.

    گویندگی کنید

    هر روز بیشتر از قبل نیاز به گویندگان حتی نه چندان حرفه ای و نام آشنا بیشتر میشود. بسیاری از سایت ها برای مطالبشان پادکست میسازند، کتابهای صوتی تولید میکنند یا برای انیمیشن ها و فیلمهای تبلیغاتی خود به گوینده نیاز دارند. تمرین کنید، نمونه کارها تهیه کنید و خودتان را مستقیما یا از طریق سایت های فری لنسری معرفی کنید.

    آموزش دهید

    بسیاری از هنرها و تخصص ها را میتوان به شکل آنلاین آموزش داد. مهارتهای کامپیوتری، آموزش زبان، خیاطی و بافتنی و … آشپزی، دروس مدرسه و دبیرستان، دروس دانشگاهی و موسیقی.و…
    میتوانید شاگردهای خصوصی بگیرید و از طریق ویدئوکال با آنها در ارتیاط بوده و آموزش دهید. کافیست گوشه ای از اتاق خودرا مرتب و به شکل محل کار درآورده ویدئوکال را برقرار و شاگرد خصوصی خودرا تعلیم دهید.

    فیلمهای آموزشی بسازید و بفروشید

    بسیاری از سایت های مارکت هستند که فیلمهای آموزشی شما را خریده و یا آنها را برای فروش در سایت قرار میدهند. چنانچه میتوانید فیلمهای آموزشی با استاندارد های لازم تهیه کنید آنها را پیدا کرده و خودتان را معرفی کنید.

    ایده های کسب و کار در زمان کرونا

    صنایع دستی بسازید

    اگر در ساختن صنایع دستی مهارت دارید، با سایتهایی که این محصولات را میفروشند صحبت کنید و با آنها همکاری کنید.

    لوازم اجاره دهید

    شاید لوازمی داشته باشید که اکنون به آن احتیاجی نداشته باشید، میتوانید آنها را به دیگران اجاره دهید. ساز و لوازم موسیقی، لوازم ورزشی و بدنسازی، حتی شاید کارگاه و دفتر و محل کارو یا وسائل نقلیه و ….

    در بورس فعالیت کنید

    بورس از جمله فعالیتهایی هست که میتوان آنرا آنلاین انجام داد… در زمینه آن به اندازه کافی مطالعه کنید و مهارت کسب کنید و با فراگیری آن و مشاوره میتوانید در آن فعالیت کنید.

    فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید.

    شاید تا به حال محصولات و خدمات خودرا به صورت حضوری و فیزیکی ارائه میکردید و نیاز به یک فروشگاه آنلاین را احساس نمیکردید. الان زمان آن رسیده که تجدید نظر و بررسی کنید و چنانجه تمکان پذیر هست، فروشگاه و سایت خودرا به صورت آنلاین برپا نمایید.

    کتاب ترجمه کنید

    علاوه بر فعالیتهای ترجمه ای که احتمالا برای کارفرمای خود انجام میدهید، میتوانید بخشی از زمان خودرا هم به ترجمه یک کتاب اختصاص دهید و آنرا در اختیار ناشران و یا سایتهای آنلاین قرار دهید و از آن درامدی کسب کنید.

    مدیریت شبکه های اجتماعی

    بسیاری از سایتها و مشاغل، برای مدیریت و به روزرسانی و جوابگویی شبکه های اجتماعی خود مثل اینستاگرام و تلگرام و … احتیاج به کمک دارند. از طریق سایتهای فری لنسری و یا دوستان و آشنایان به آنها اعلام آمادگی کنید و ساعاتی در روز را به این کار اختصاص دهید.

    علاوه بر اینکه این لیست مرتب کاماتر خواهد شد، تلاش میکنم نکاتی هم برای کسب و کارهای دایر و تغییر استراتژی آنها در زمان قرنطینه و حتی پس از آن و با تاثیرات ویروس کرونا در دوران پساکرونا برایتان گردآوری کنم.

    وردپرس یاد بگیرید و طراحی سایت کنید

    طراحی سایت در این ایام میتونه از بهترین مشاغل و پر درآمدترین آنها باشه. حتی اگر علاقه ای به برنامه نویسی و طراحی های پیچیده ندارید، میتوانید با کمی جستجو در گوگل راه اندازی سایت با وردپرس را یادگرفته و سایتهای زیادی را به کمک آن راه اندازی کنید. به مرور خبره تر و حرفه ای تر شده و این میتواند یک شغل کاملا مناسب برای آینده شما نیز باشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    این مطلب در مجموع 304 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید