ترفند نظرسنجی و یک مثال ترکیبی در فروشگاه های آنلاین – مذاکره 7

  • ترفند نظرسنجی – نظرسنجی به خودی خود،یه نوع تبلیغاته. اول اینکه نظر شما رو به اون برند جلب می‌کنه. شما دوباره به اون برند بازگشت می‌کنید. بعد احتمال دارد که مثلاً راجع به چهار تا محصول سوال کرده باشه که شما یکی دوتا از اون محصولاتو اصلاً ازش خبر نداشته باشین و تازه باهاش آشنا بشین. بهتون میگن که با شرکت تو نظرسنجی یه کد تخفیف می‌گیرین.

    خب اینجا به فروششون هم کمک میکنه. و به طور کلی از اینکه نظر شما براشون مهم بوده، شما احساس خوبی می‌گیرید. ولی توی همین نظرسنجی هم بعضی از ترفندهای بازاریابی و فروش، اعمال میشه که صحبت امروز ما در این باره است یه مثال میزنم براتون که از چند تا ترفندی هم که تا حالا یاد گرفتیم توش استفاده شده باشه. بحث امروز:

    ترفند نظرسنجی و یک مثال ترکیبی در فروشگاه های آنلاین – مذاکره 7

    سلام من فرشید هستم. شما کانال لیدر مارکتر رو گوش میکنید.من سعی میکنم که هر روز ساعت ۸ یک نکته راجع به مذاکره، فروش، بازاریابی، اینجا قرار بدم و خیلی امیدوارم که به کارتون بیاد.

    ترفند نظرسنجی و یک مثال ترکیبی در فروشگاه های آنلاین

    بذارید یه مثالی رو پیش ببریم برای این نظرسنجی و ببینیم که چطور میشه از ترفندهای مذاکره لااقل همین چندتایی که تا الان یاد گرفتیم توی این مثال استفاده کرد تعمدا تو یک فروشگاه آنلاین مثال میزنم که به درد بچه های بیشتری بخوره و استفاده اینها را در سایت ها و پیج های خودشون هم در نظر بگیرند.

    فرض کنید یه سایت یا فروشگاه یه نظرسنجی میذاره که کدوم یکی از این کیف ها قشنگتره. شماره یک، شماره دو یا شماره سه، شما به 2 رای می دید و به نظرتون از همه قشنگتره. بعد می بینید هفته دیگه نتایج نظرسنجی اعلام میشه.

    و مثلا 60 درصد به یک، ۲۵ درصد به دو و ۱۵ درصد به سه، رای دادند. یه بار دیگه با دقت به یک نگاه می کنیم. میگین بابا 2 که قشنگتره بعد یکم تردید می کنید انگار یک هم بد نیست ولی نه بابا دو قشنگتره. هفته بعدش فروشگاه تخفیف میزاره میگه کیف شماره یک بیشترین رای رو آورده ما هم مثلا بهش ۳۵ درصد تخفیف میدیم.

    ولی فقط امروز فرصت دارید. یکی دو ساعت با مغزتون کلنجار میرین که نه بابا ولش کن ولی آخه ۳۵درصد تخفیف داره ۶۰درصد هم که بهش رای دادن و دوست داشتن. لابد قشنگه دیگه. ای بابا همین امروز هم که فقط وقت دارم و می خریدش. ببینید از ترفند لحن کمیابی توش استفاده شده فقط امروز وقت داریم از مغالطه تایید جمعی استفاده شده همه به شماره یک رای دادن و خوب تخفیف هم که داره، دیگه چی از این بهتر؟

    در واقع این نظرسنجی و فروش فقط برای اون ۶۰ درصد موافق نیست ذهن اون ۴۰ درصد که اونو دوست نداشتن هم درگیر میکنه و خیلی هاشون اونو میخرن اون تخفیف از کجا تامین میشه. از جیب اونایی که در شرایط عادی کیف شماره یک رو نمی خریدند. ۴۰ درصد مابقی.

    همین نظرسنجی همینکه مثلاً خرید می‌کنید و اطلاعات تماستون رو به دست میارن خودش یک مزیته، اینکه احتمالاً بعد از خریدتون مجدداً یه کد تخفیف دیگه بهتون میدن برای خرید بعدی یه مزیته و از همین مزیت‌ها استفاده می‌کنند به عنوان یک قیف فروش و دامنه مشتریانشون رو بیشتر می کنند. از این ترفند ها سعی کنید به صورت نوشتاری به صورت هوشمندانه در سایتتون در فروشگاهتون چه مجازی چه فیزیکی و چه در مذاکراتتون استفاده کنید. بعدها خواهید دید که چگونه به همین شکل، انواع متعدد تکنیک‌های مذاکره و فروش را با هم ترکیب میکنند و متناسب با هر مشتری و هر کمپین فروش از آن استفاده میکنند و نتایج بهتری میگیرند.

    مرسی ممنونم که همراهی میکنید و خدانگهدارتون.

    لینک پادکست این موضوع در یوتیوب

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 5 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید