پنج روش برای اینکه مشتریان بالقوه شما را انتخاب کنند

  • در دنیای بازاریابی برای کسب و کارها، تمرکز استراتژیک به آرامی از جستجو برای پیدا کردن مشتریان بالقوه به مجبور ساختن آنها به آمدن به سوی شما و مراجعه به شما در حال تغییر کردن می باشد.

    به عبارت دیگر، شما به عنوان یک صاحب کسب و کار در نهایت می توانید از کار توان فرسا و در عمل بی نتیجه از این نقطه به آن نقطه رفتن برای بدست آوردن یک مشتری یا مراجعه کننده چشم پوشی کنید و بجای آن کاری کنید که مشتریان شما خواهان مراجعه به شما باشند.

    مشتریان بالقوه
    5 روش برای اینکه مشتریان بالقوه شما را انتخاب کنند

    برای آموختن چگونگی استفاده از این استراتژی بازاریابی، به راهکارهای مفیدی که در زیر برای شما لیست شده اند توجه کنید:

    1- همه افراد موجود در بازار خود را تحت هدف فعالیت های خودتان قرار ندهید.

    مسلما کم کردن تعداد اعضاء مراجعان بالقوه در زمان توسعه کسب و کار خودتان به نظر فعالیتی می آید که تنها تاثیری معکوس بر کسب و کار و تلاش شما بر جای خواهد گذارد. با این وجود، اغلب ارائه خدمات به پایگاهی از مراجعه کننده گان خاص و ویژه به شما کمک می کند تا در تلاش ها و فعالیت های خود به منظور رشد و توسعه کسب و کارتان به موفقیت دست پیدا کنید، و شاهد هیچگونه اثر معکوسی نباشید.

    به هر حال، شما نمی توانید تمامی افراد موجود در بازار خودتان را راضی کنید و این نکته را هم بدانید که مردم عموما از دریافت راه حل های شخصی سازی شده برای مشکلات خودشان بسیار لذت می برند. با انتخاب یک گروه خاص و تخصصی در عرصه کسب و کار خودتان، شما قادر به بازاریابی بطور خاص خواهید بود و می توانید محصولات و خدماتی را برای برآورده ساختن نیازهای خاص ارائه دهید.

    یک مثال خوب در این زمینه ریچارد سایمونز می باشد. او به عنوان یک کارشناس ورزشی شناخته شده است که بر یک بازار تخصصی و خاص تمرکز کرده است: افراد با اضافه وزن بالا که در صورت نداشتن مربی اقدام به ورزش و انجام تمرینات نمی کنند. در انجام این کار سایمونز به موفقیتی چشم گیر دست پیدا کرده است.

    2- بازاریابی خود را بصورتی سرگرم کننده در بیاورید.

    در حالیکه شما می خواهید مراجعین بالقوه شما به اطلاعاتی در رابطه با کسب و کار، محصول یا خدمات شما پس از مشاهده یک تبلیغ دست پیدا کنند، مطمئنا خواستار جالب و به یاد ماندنی شدن کمپین بازاریابی خودتان نیز می باشید که در عین حال به یاد ماندنی بودن ارزش اشتراک گذاری با دیگر دوستان هم داشته باشد. در غیر اینصورت، به احتمال زیاد این کمپین بزودی از یاد خواهد رفت.

    3- منابع رایگانی را فراهم آورید.

    اگر به عنوان صاحب یک کسب و کار اقدام به حل و رفع کردن برخی از مشکلات مراجعین خود بصورت رایگان نمائید، در بخشی از بازاریابی خود به موفقیت دست خواهید یافت که 99.9% از صاحبان کسب و کارهای دیگر در آن با شکست مواجه می شوند.

    از طریق فراهم آوردن یک راهکار یا کمک کردن به یک مراجعه کننده بصورت رایگان، در حال ایجاد رابطه ای مثبت با آنها هستید که در نهایت می تواند منجر به یک کسب و کار یا معامله با آنها شود. این کار به شما در بدست آوردن اعتبار، اعتماد و ایجاد یک تصویر از خودتان به عنوان یک کارشناس در حوزه تخصصی خودتان کمک می کند.

    4- از جایگاه یابی صاحب قدرت و نفوذ استفاده کنید.

    جایگاه یابی صاحب قدرت و نفوذ به این معناست که به عنوان یک کارشناس در حوزه انتخابی خودتان در نظر گرفته شوید. جهت انتقال قابل اعتماد بودن خودتان به مراجعین، سعی کنید از استراتژی های زیر استفاده کنید:

    • خود را با دیگر کارشناسان فعال در حوزه خودتان هم طراز کنید. خواه با سخنرانی کردن در همان سمیناری که دیگر کارشناسان این حوزه فعالیت می کنند یا حتی استفاده از لوگو و نماد آنها بر روی وبسایت خودتان به عنوان همکار (البته با اجازه خود آنها)؛ به این نکته توجه داشته باشید که وقتی خودتان را با دیگر کارشناسان حوزه خودتان در یک ردیف قرار می دهید، بلافاصله موجب جلب اعتماد دیگران نسبت به خودتان می شوید.
    • در رسانه های مرتبط حضور پیدا کنید. روشی دیگر برای شناخته شدن به عنوان یک کارشناس و صاحب قدرت نام برده شدن از شما در مقالات، ظاهر شدن شما در شبکه های تلویزیونی یا حضور به عنوان مهمان در برنامه رادیویی یا پادکست می باشد. به منظور برجسته شدن و دیده شدن بهتر، سعی کنید 3 نوع معرفی و مطلب مختلف در رابطه با خودتان تهیه کنید و برای تهیه کنندگان مختلف ارسال کنید. کلید اصلی نوشتن آنهاست، بنابراین آن تهیه کننده مورد نظر نیازی به جستجو یا کار و تلاش اضافی برای شناخت شما ندارد. هر چیزی که آنها برای یک بازه زمانی 5 تا 10 دقیقه ای به آن نیاز دارند را در اختیار آنها قرار دهید.
    • چیزی که می دانید و از آن اطلاع دارید را از طریق رسانه های مختلف به اشتراک بگذارید. هرگاه نظری دارید، نصیحت یا مشاوره ای می توانید عرضه کنید یا خودتان را به عنوان یک رهبر فکری معرفی کنید، به دفعات اقدام به اشتراک گذاری مطالب و نظرات خود بکنید. یک نمونه بسیار خوب به عنوان مثال در این زمینه می تواند دِیو رَمزی باشد. او هر روزه اقدام به اشتراک گذاری هر آنچه که در مورد استقلال مالی همراه با ارزش های مورد توجه مسیحیت می داند در برنامه رادیویی خودش می کند. او همچنین برای این کار از سمینارها، کتب و وبسایت شخصی خودش هم استفاده می کند تا اعتماد به برند و شناخته شدن توسط مخاطبان را برای خودش به دست بیاورد.

    5- یک نمایه (پروفایل) دیجیتالی بسیار قوی برای خودتان فراهم آورید.

    در اختیار داشتن یک پروفایل دیجیتالی مرتب و مناسب یک قدم مهم و اساسی در جلب مراجعین بالقوه به سمت خودتان می باشد.

    چرا این موضوع اینقدر اهمیت دارد؟

    • ارتباطات بالقوه کاری و مراجعین احتمالی شما گاهی قبل از اولین جلسه ملاقات با شما اقدام به جستجو شما در موتورهای جستجو می کنند، طبیعی است که شما هم خواهان داشتن یک پروفایل قابل توجه و جالب در دسترس آنها می باشید تا از آن طریق قادر به ارتباطات بیشتر و دنبال کردن شما باشند.
    • پروفایل دیجیتالی شما انعکاسی است از خود شما، اینکه بیش از هر چیزی به چه علاقه دارید و چه کار و فعالیتی را بخوبی انجام می دهید. علاوه بر این، از آنجایی که شما باید در پروفایل خود از یکی از تصاویر خودتان استفاده کنید، این پروفایل بخوبی می تواند نشان دهنده ظاهر شما باشد.
    • پروفایل آنلاین شما به شما اجازه می دهد تا خودتان را بصورت یک برند معرفی کنید و مهارت ها و استعداد های خود را به دیگران معرفی کنید، و البته به روشها و اشکال مختلف امروزه می توان گفت که جای یک رزومه سنتی و قدیمی را گرفته است.
    • یک پروفایل دیجیتالی که بخوبی بروز رسانی شده باشد به شما امکان ایجاد یک شبکه ارتباطی حرفه ای را می دهد که در نهایت به شما در ایجاد اعتماد و قدرت در حوزه تخصصی خودتان کمک می کند.

    نویسنده: برایان هورنز – 23 آبان 1393

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 146 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    • محمد
      نوامبر 22, 2014 در 11:22 ب.ظ

      مطلب خیلی گونه. دوبار این مطلب و خوندم ولی چیز زیادی متوجه نشدم.خیلی کلی گویی شده و بنظرم قابل اجرا در ایران نباشه.
      لطفا مطالب عملی تر و قابل فهم تر برای عموم منتشر کنید.

      • فرشید رمضانی
        نوامبر 22, 2014 در 11:51 ب.ظ

        سلام
        چشم دوست عزیز . دقت بیشتری در این مورد میکنم و ممنون از توجهتان

    • najme fatemi
      دسامبر 23, 2014 در 3:51 ب.ظ

      سلام من تازه عضو سایتتون شدم. به این مطلب خیلی احتیاج دارم ولی هرکاری کردم نتونستم باقی مطالب رو بیارم.
      اگه راهنمایی کنید ممنون می شم.

      • فرشید رمضانی
        دسامبر 23, 2014 در 4:43 ب.ظ

        سلام و خوش آمدید
        خدمتتان یک ایمیل ارسال کردم که لطفا مطالعه بفرمایید .
        ولی بطور کلی شما نیاز دارید که عضویت عادی را به عضویت ویژه ارتقا دهید …
        خیلی ممنون

    یک نظر اضافه کنید