• اگه قبض آبمون، برقمون، تلفنمون، سر رسید نداشت. حتی اگه دو سه هزار تومنم بود. خیلی از ماها، یادمون می رفت یا هی، پشت گوش می‌انداختیم تا پرداختش کنیم. بحث امروز:

    لحن کمیابی – مذاکره5

    اون مدت زمان محدودی که برای شما قرار میدن و میگن این، تاریخ پرداخته. در واقع شما رو با کمبود وقت مواجه میکنه. شما یک تاریخ انقضایی، یک پایان مهلتی، برای خودت در نظر می‌گیری و میگی تا این تاریخ باید انجامش بدم به این اتفاق میگن لحن کمیابی یا کمبودی. ما از این لحن تو مذاکرات مون خیلی استفاده می کنیم.

    سلام فرشید هستم. شما به کانال لیدرمارکتر گوش می کنید. هر روز ۸ صبح می تونید یه مطلب جدید از این پلی لیست رو در اختیار داشته باشید. که احتمالا همون روز هم به دردتون میخوره. با لحن کمیابی خیلی آشنا هستین. بحث امروز:

    لحن کمیابی - مذاکره5

    در پیرامونتون در اطرافتون، خیلی باهاش مواجه میشید. سررسیدهایی که برای یک اتفاق میذارن. حراجی هایی که میذارند. گاهی دارید با یک فروشنده صحبت می کنید تویک فروشگاه پوشاک و مثلا یک شلواری انتخاب می کنید فروشنده بهتون میگه که این سرمه‌ایش فقط دو تا دیگه مونده، خب شما نگاه می کنید. می بینید رنگ‌های دیگرش فراوون مونده ولی از سرمه‌ای فقط دوتای دیگه مونده و ترغیب میشید که تا تموم نشده یک دونه اش بردارم.

    باز برای قیمت هم همین طوره مثلا میگن این خرید قبلیمونه ۱۷۰ هزار تومانه جدید بخوایم بیاریم خریدش ۲۰۰ هزار تومانه. باز به شما اون حس کمیابی و کمبود رو القا میکنه.

    خیلی از آدم ها هستند که همین لحن کمیابی تحریکشون میکنه برای خرید. آدمیزاد همیشه از نداشتن و نبودن و نرسیدن و قحطی و در دسترس نبودن می ترسه و این ترس و این حس در بعضی‌ها قوی‌تره و خودش عامل خرید میشه حتی اگر، نیازی به اون محصول هم نداشته باشن.

    خب ما توجه داریم که هیچ ترفند فروشی روی همه جواب نمیده و شما با سوال و جواب‌هایی که در طول مذاکره انجام میدین. روحیه طرف مقابلتون رو متوجه میشید. ضمن اینکه یک فروشنده خوب، نمیگه که این محصول بعداً گرون میشه. میگه این محصول الان ارزونه.

    نمیگه این محصول فلان موقع تموم میشه. میگه این محصول الان موجوده. خود این استفاده از کلمات درست‌تر باز به ترغیب مشتری‌تون کمک میکنه کلمات مثبت‌تری هست حس بهتری به وجود میاره و وقتی شما میگید موجوده، یعنی موجوده دیگه. ببرش. یه فروشنده بهتر حتی این رو با اون زمزمه قدرت مخلوط میکنه و در زمان مناسب با یک شیوه رمز آلودی میگه الان قیمت این محصول مناسبه، باز به همون شیوه زمزمه قدرت حس کنجکاوی و رمز آلود بودن را هم به مشتری میده و میتونه با تلفیق اینها باز به فروش بیشترش کمک میکنه.

    یادتون باشه از این نوع نوشتار و از این لحن نوشتار و گفتار می‌تونید در سایتتون در پیجتون در بقیه مواردی که دارید خودتون رو معرفی می‌کنید هم استفاده کنید. در تبلیغاتی که می‌خواید دیگران رو جذب پیجتون کنید جذب سایتتون کنید هم اینها می‌تونه براتون موثر باشد.

    مثل همیشه توصیه می‌کنم اگر مقدمه این پلی لیست رو گوش نکردین. گوش کردنش کمک میکنه که از این پادکست های زیر ۵ دقیقه نتیجه بهتری بگیرین و استفاده بیشتری ببرید. ممنون که همراهی می‌فرمایید و سلامت باشید.

    لینک پادکست این موضوع در یوتیوب

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 9 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید