مذاکره 3: زمزمه قدرت در مذاکره

  • زمزمه قدرت در مذاکره- آقا در همه آدما یه حسی وجود داره که بهش میگن حس کنجکاوی. آره عزیزم منظورم همون فضولیه. همه دلشون می‌خواد که از یه چیزی، یه اسراری باخبر بشن که دیگران خبر ندارند.یا حداقل زودتر از بقیه باخبر بشن.

    اینکه یه چیزی رو بدونن که دیگران نمی‌دونن رو یه جور قدرت می‌دونن. حالا که همه آدما اینو دارن و جز ناخودآگاهشون هست،شما هم می تونید از این حس توی مذاکراتتون استفاده کنید و بهره زیادی ببرید که به این میگن زمزمه قدرت در مذاکره. .بحث امروز:

    مذاکره 3: زمزمه قدرت در مذاکره

    سلام من فرشید هستم.شما دارید کانال لیدر مارکتر رو گوش می کنید هر روز ۸ صبح می تونی یه سر اینجا بزنی یه پادکست زیر پنج دقیقه‌ای درباره مذاکره و روابط عمومی گوش کنید. و تعجب کنی که همون روز هم به دردت خورده چون تو هر روز در حال مذاکره‌ای.حتی اگر خودت اطلاع نداشته باشی.

    مذاکره 3: زمزمه قدرت در مذاکره

    آقا شده تا حالا توی مهمونی نشسته باشی مثلا ده بیست نفر نشستن دارن با همدیگه میگن می‌خندن صحبت می‌کنن دو نفر اون گوشه اتاق نشستن دارن در گوشی صحبت می کنن، حالا خدا نکنه که گهگاهی هم یه نگاهی به تو بکنن. یعنی این حس کنجکاوی و فضولی انقدر تحریک میشه و اینقدر دلت میخواد ببینی اونا چی دارن به همدیگه میگن.چرا دارن به همدیگه میگن،چرا به من نمیگن و اینکه خیلی دلت می خواد از این موضوع باخبر بشی.

    این حس کم و بیش در همه مون هست حالا برای یکی کمتر برای یکی بیشتر.و حتی گاهی با حسادت هم قاطی میشه. هر حسی که در ناخودآگاه آدم ها هست و آدم ها، غیر ارادی بهش واکنش نشون میدن به درد ما می خوره برای توی مذاکره، از جمله همین حس کنجکاوی. حتی اگه خودت هم این حس رو نداری،می تونی خیلی احتمال بدی که طرف مقابلت این حس رو داره.

    حالا فرض کن توی یک مغازه موبایل فروشی هستی میخوای یه پاوربانک برای خودت بخری.فروشنده ویژگی های این پاور بانک رو میگه قیمتشو میگه دربارش صحبت میکنه.بعد خیلی آهسته که انگار حس می کنی حتی بقیه فروشنده‌ها هم نمی خواهند بشنوند بهت میگه اینا ده هزار آمپره‌ها جای دیگه راحت گیر نمیاد. حتی تو نمیدونی ده هزار آمپر چی هست ولی این حس بهت میگه که داره یه چیزی یواشکی رو بهت میگه یه راز داره بهت میگه. حتی به شکلی که بقیه فروشنده ها متوجه نشن. انگار بیشتر باور میکنی که این جای دیگه گیر نمیاد.

    هیچ عیبی هم نداره اگر هنگام مذاکره که حتی نشستی روبروی کسی یک مقدار جزئی هم به سمت طرف خم بشی سرتو ببری جلو انگار که مثلا می خوای در گوشش بگی. حالا نه دقیقا اینطور، ولی این زمزمه رو این چیز راز آلود و با لحن خیلی ملایم تر و آهسته تر بهش بگی.

    جردن بلفورث،گرگ وال استریت به این میگه زمزمه قدرت. معتقده که کمتر کسی میتونه در مقابل این مقاومت کنه حس کنجکاویش برانگیخته نشه و این حس خوب بهش دست داده نشه که تو داری یک راز رو باهاش در میان میذاری. این فقط در معامله کردن و فروش و بیزینس هم نیست‌ها. حالا مثال‌های دیگه بزنم بدآموزی هم داره.ولی یادتون باشه اینا همش در جهت متقاعد کردن طرف مقابل هست.

    یعنی شما کافیه که یه کمی سرتو بیاری جلو با یه لحن زمزمه وار و پچ پچ کنه به یکی بگی چقدر رنگ موهات قشنگه، کار خودشو میکنه.

    یا مثلا مادربزرگی که یواشکی زیر گوش نوه اش میگه یه بستنی برات گذاشتم تو یخچال، اوج محبت و می‌رسونه اصلاً هیچکس تو اتاق نیستا ولی اون بچه کیف میکنه.فکر میکنه فقط خودشه که همچین جایگاهی پیش مادربزرگش داره.

    بعدها می بینید که وقتی توی جلسه و مذاکره یک ساعته، نیم ساعته، چند تا از این تکنیک ها رو کنار هم قرار می‌دید.و ازش استفاده می کنیدبه شکل کاملا هوشمندانه.چطور جلسه رو تو دستتون می گیرید. مثل همیشه توصیه می‌کنم قبل از اینکه این پادکست‌ها و آیتم های کمتر از ۵ دقیقه رو گوش کنید. اگر هنوز گوش نکردید مقدمه این پلی لیست درباره مذاکره رو یک بار گوش کنید.سلامت باشین قربونتون برم مواظب خودتون باشید.

    لینک این پادکست در یوتیوب

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 14 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید