مذاکره 4: در اولین برخورد خودتون را چگونه معرفی میکنید. آگهی اختصاصی در مذاکره.

  • مفهوم آگهی اختصاص در مذاکره:

    ما شرکتمون نرم‌افزار حسابداری می‌فروشه.شما نرم‌افزار حسابداری نمی‌خوای؟ نه

    من کارم سئو هست شما سئو کار نمی‌خوای؟ نه

    هزار بارم این جمله رو تکرار کنی.هزار تا نه می‌شنوی.

    کسی در عرض چند ثانیه.یکی،دو ثانیه،شما رو نخواهد شناخت.و شما میشید مثل هزار تا شرکت دیگه‌ای که نرم‌افزار حسابداری می‌فروشه و هزار آدم دیگه که کار سئو میکنه.شما باید برای خودت یه تیزر رادیوی ۲۰ ،۳۰ ثانیه‌ای بسازید. واینقدرمعرفی را با دقت بسازید.انگار که این واقعا داره از رادیو پخش میشه و میلیون ها نفر دارن با شما آشنا میشن.

    بحث امروز:

    در اولین برخورد خودتون را چگونه معرفی میکنید. یک آگهی اختصاصی از خودتون داشته باشید – مذاکره 4

    سلام من فرشید هستم.کانال لیدر مارکتر رو گوش میکنید.هر روز صبح ساعت ۸ می تونید یکی از فنون مذاکره و مغالطه و بازاریابی رو اینجا بشنوید.که به احتمال زیاد همون روز هم به کارتون میاد.چون شما مرتب در حال مذاکره کردنید.

    شما برای معرفی خودتون معمولا در ابتدای جلسه،نیاز به دو نوع معرفی دارید. یکیش حالت یک تیزر رادیویی رو داره ۲۰ الی ۳۰ ثانیه‌ای که بحث امروزمون هست و فوق العاده مهمه.

    در اولین برخورد خودتون را چگونه معرفی میکنید. یک آگهی اختصاصی از خودتون داشته باشید - مذاکره 4

    یه حالت دیگه هم هست که بهش میگن.حالت آسانسوری، ده ثانیه ای، ،به این دلیل بهش میگن آسانسوری که میگن اگر شما داخل آسانسور با یکی آشنا میشی و میگه شغلت چیه؟ تا قبل از اینکه به مقصد برسی به اون طبقه مورد نظر برسی بتونی خودتو توضیح بدی مثلا نگی من مسئول بخش داخلی نمایش سینماهای کشور برای ارتقای فرهنگ اسکان در سالن هستم این یارو هیچی نمیفهمه با دهن باز نگات میکنه. بگو عزیزم سالن که تاریک میشه.من با چراغ قوه نور میندازم مردم صندلی و شمارشون را راحت پیدا کنن بشینن. طرف هم کاملا متوجه میشه. واضح، دقیق، کامل، در طول ده ثانیه.

    این بحث امروزمون نیست و میخوایم راجع به اون ۲۰ الی ۳۰ ثانیه‌ای صحبت کنیم که معمولا در جلسات حضوری به کار میره.

    شما محصولت چیه؟

    شرکت ما بعد از اینکه مشکلات کارفرماها و نظرات حسابدارها و امور مالی شرکت ها رو بررسی کرده یه نرم افزار حسابداری طراحی کرده که اگه حسابدارتون به هر دلیلی نتونست سر وقت به وظایفش برسه مرخصی بود دسترسی به شما نداشت یا هر چیز دیگه‌ای بتونه از راه دور یا شبکه، حساب ها رو بررسی کنه و حتی شما هم به عنوان مدیر یا کسی که خودتون تعیین میکنید. در جریان امور باشید که مشکلاتی با اداره دارایی و مالیات و اینها نداشته باشید.بیلان کار هم همیشه در دسترستون باشه.شما سال های گذشته مشکلاتی در این زمینه‌ها نداشتید؟

    طرف فوری تو ذهنش یادش میاد که آخ آخ پارسال چقدر داستان داشتیم سر این موضوع.

    شما شغلت چیه؟من سعی میکنم همیشه خودمو با الگوریتم ها و قوانین جدید گوگل به روز نگه دارم که بتونم از طریق سئو سایت‌هایی که دیده نمیشن کمک کنم که اون هزینه معمولاً زیادی که برای طراحی سایت و مدیریت و تولید محتوا کردن از بین نره.و رتبه‌های بهتری توی گوگل داشته باشند می‌دونید که رتبه سایت‌ها که میاد بالا. فروش چند برابر میشه. شما اوضاع سایتتون چطوره؟ از سئوش راضی هستین؟

    طرف می‌بینه نه تنها ضرر دیروزشو که برای طراحی و هزار تا داستان داده در نظرت هست.بلکه سود فرداش رو هم داری میبینی و یه جورایی انگشت گذاشتی روی دردش. چون مطمئن باش اون هفته یه بار با خودش میگه این همه خرج سایت کردیم هیچی به هیچی.

    تو این دو تا مثال دیدید که بعد از اون توضیح مختصر مهمترین بخشش اون سوالیه که از طرف می‌پرسید. اون سوال ذهن طرف رو درگیر میکنه هم دردش رو یادش میاره و هم درمانشو در شما میبینه و خیلی اون رو با شما نزدیک میکنه و تمایل نشون میده که ازتون چند تا سوال دیگه بپرسه بلکه بتونه بهتر شما رو بشناسه و ببینه آیا شما همون کسی هستید که دنبالش میگشته یا نه؟

    تو همین زمان که اون داره سوالاتشو میپرسه و شما دارید صادقانه جواب میدین و چون دارید صادقانه جواب میدید و دنبال دروغ تو ذهنتون نمی گردید پس ذهنتون آزاده زمانی بسیار مناسبی که از نوع سوالات و روانشناسی که دارید.تشخیص بدید که این آدم تمرکزش روی چه چیزیه؟ روی کیفیت؟ روی قیمت؟ و کلاً روحیاتش رو بشناسید و خودتونو آماده کنید.برای سوال هایی که قراره بعد از این اتفاق ازش بپرسید و کاملا مذاکره رو و مدیریت مذاکره رو دست بگیرید. درطول یک مذاکره نیم ساعته،یک ساعته شما با همین موارد ریز و خیلی نامحسوس به مرور مدیریت جلسه را دست میگیرید.

    پیشنهاد میکنم اگر هنوز مقدمه رو گوش نکردید حتما مقدمه را گوش کنید تا از این پادکست های کمتر از ۵ دقیقه بیشترین نتیجه رو بگیرید خیلی ممنونم سلامت باشید

    لینک این پادکست در یوتیوب

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 17 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید