مذاکره و متقاعد کردن دیگران

خانم منشی اسم داره. ارتباط درست با اطرافیان شخص مورد نظرتون اندازه همون شخص اهمیت داره- مذاکره 19

  • یکی از بزرگترین اسرار رسیدن به یک آدم و متقاعد کردن اون، رسیدن به اطرافیان و نزدیکان اون آدم است. شاید تعجب کنید. ولی امروز می‌خوام در این باره صحبت کنم تا به بعضی از ابهاماتتون جواب بدم.

    من فرشید هستم. سعی می‌کنم هر روز در پلی لیست مذاکره، یک مطلبی که احساس می‌کنم به دردتون میخوره و به کارتون میاد رو براتون قرار بدم.

    خانم منشی اسم داره. ارتباط درست با اطرافیان شخص مورد نظرتون اندازه همون شخص اهمیت داره- مذاکره 19

    خانم منشی اسم داره. ارتباط درست با اطرافیان شخص مورد نظرتون اندازه همون شخص اهمیت داره- مذاکره 19

    آقا شما فرزندت دو تا دوست داره یکیشونو خیلی دوست داری آدم مؤدب محترم و از اون خیلی خوشت میاد. از اون یکی خیلی خوشت نمیاد دوسش نداری احساس می‌کنی خیلی دوست خوبی برای فرزندت نیست. پسرت، دخترت بهت میگه که میخوام با فلانی برم بیرون آیا برخورد شما با این دو نفر و با این دوستش یکسان است.

    آیا اونی که از نظر شما بهتره و شما دوسش دارید کار راحت تری در پیش نداره که با پسر شما در ارتباط باشه با دختر شما در ارتباط باشه. برای اون آدم شما یک اهرم خیلی خیلی موثر محسوب میشید تا بتونه با فرزند شما ارتباط داشته باشه. همسرتون هم همین هست یه وقت هست به شوهرتون میگین که پاشو برو با فلانی بیرون یه دور بزن یه خورده حالت خوب شه یه هوایی به سرت بخوره. بعد اون یکی دوستش که زنگ میزنه همچین گوشی رو یه جوری میگیرید سمتش ببین باز این چی میگه کارت داره مثل اینکه. آیا برخورد شما با کسانی که میخواهند با همسرتون ارتباط برقرار کنند یکسانه؟

    من همیشه یه مثال معروفی در این زمینه دارم میگم مادر عروس و از خودت راضی و خشنود نگه دار. عروس خانم هم بالاخره بله رو میگه. عزیزم اون خانم منشی که باهاش تماس میگیری یک آدم مستقله، یک شخصیت مستقل داره زندگی مستقل داره اسم داره شخصیت داره. اگر دلش بخواد تو رو وصل میکنه به مدیر، اگر دلش نخواد تو رو وصل نمیکنه به مدیر. اگر دلش بخواد این هفته به تو وقت میده که بری و دکتر دندون هاتو ببینه، اگر دلش نخواد آقای دکتر خانم دکتر وقت نداره تو رو ببینه این خیلی ساده است.

    وقتی که تماس میگیری نگو سلام میخوام با فلانی صحبت کنم. یادت باشه که ایشون منشی تو نیست منشی مدیرشه. منافع مدیرش را در نظر میگیره. من هر وقت تماس میگیرم خونه یکی از دوستانم و کسی دیگری گوشی را برمی دارد مثلا همسرش برمی دارد سلام حال شما چطوره خانواده خوبن بچه ها خوبن شنیدم مثلا کمرتون درد میکرد بهتر شدید نشدید اینطوری، اون طوری بعد آخرش میگم که به نظرتون الان زمان مناسبیه من با حمید صحبت کنم.

    میدونم که همه در مراوداتتون در روابط اجتماعیتون اینو رعایت می‌کنید شما هم همین کارو می‌کنید. خب وقتی که با دوستانتون همین کارو میکنید چرا وقتی که با کسی که کاری دارید و ازش درخواستی دارید و اون پل ارتباطی شما هست با اون کسی که قراره باهاش صحبت کنید این برخورد رو نمی‌کنید.

    بعد از تماس شما و معرفی خودتون دو تا اتفاق میفته یا خانم منشی میره به آقای مدیر میگه که فلانی زنگ زده بود گفتم جلسه دارید دیگه. آقای مدیر لبخندی میزنه میگه باریکلا یا میره میگه که آقای مدیر چند لحظه فرصت دارین جواب آقای فلانی رو بدین بنده خدا یکی دوبار هم زنگ زده. بین این دوتا خیلی فرقه اون کسی که پیام شما رو منتقل میکنه. کسی هستش که میتونه کاری کنه که شما ارتباط برقرار بشه به خواسته ات برسی. چکت رو بگیری. قراردادت رو ببندی یا هیچ کدوم از اینها اتفاق نیفتد.

    باور کنید من یک وقتایی از پس مشتری برمیام از پس همکارای خودم بر نمیام. مثلا تماس میگیرم آقای فلانی خیلی معذرت میخوام نزدیک فلان جشنواره است نزدیک فلان نمایشگاه ما یک مقدار سرمون شلوغه یه کمی کار شما رو دیرتر تحویل میدیم. اونم میگه خواهش میکنم بله درک میکنم من باید زودتر میگفتم باشه مشکلی نداره من صبر میکنم.

    بعد خانم منشی میاد تو آقا نمیشه کار ایشون زودتر انجام بدیم بنده خدا مشتری خوبمونه همیشه با ما کار میکنه اینا بعد خانم گرافیست میاد من اگه کار فلانی رو زودتر انجام بدم میرسم مال این اقا را انجام بدم و یکی دو ساعت بیشتر انجامش میدم. بعد آقای تدوینگر میاد اون کارو با اون سیستم انجام میدم حیفه مشتری را رد نکنید.

    حالا شما ببینید به جای یک نفر اگر چند نفر شما را توصیه کنند تایید کنند و هواتونو داشته باشند چقدر کارتون جلو میره. شما به جای من بهونه‌ای داری که این کار را انجام ندی دلیلی هست که این کار را عقب بندازی همه چیز و همه کس دست به دست همدیگه دادن تا کار اون آقا سریع تر و به بهترین شکل انجام شه.

    پس یادتون باشه کلمه به کلمه یکی از دهان شما خارج میشه نمیخوام بگم حتی به بیزینس و تجارت شما به زندگی شما بستگی داره به میزان محبوبیت و جذابیت شما بستگی داره به کار راه افتادن شما بستگی دارد.

    بین کسی که آخر جمله اش میگه فهمیدی با کسی که میگه تونستم منظورم را برسونم یک دنیا فاصله است هر دو یک معنی داره هر دو یک مفهوم داره ولی باور کنید بین اولی و دومی یک دنیا فاصله است و این یک دنیا فاصله دنیای شماست دنیای شماست. که میتونه این همه تغییر کنه و میتونه این همه متفاوت باشد.

    مثال خیلی ساده اش که همه مون تو خانواده هامون دیدیم و داریم اینه دیگه مامان به بابا بگو این کار را انجام بده بابا میخوام همچین کاری کنم مامان راضی کنه انجامش بدم. داداش امشب سر شام می‌خوام یه چیزی بگم تو پشت من در بیا به نفع من تموم شه.

    اطرافیان اون کسی که قراره شما باهاشون ارتباط اصلی رو داشته باشین اگر نگم بیش از خود اون آدم، اندازه اون آدم اهمیت داره. و باور کنید همین موضوع ساده که همتونم می‌دونید و بلد هستین یکی از اسرار موفقیت هست یکی از رموز موفقیت هست که شما این مسیررو با سرعت خیلی بیشتری طی کنید.

    امیدوارم تونسته باشم منظورم رو رسونده باشم و این راز و این رمز رو در زندگیتون و در کسب و کارتون به یک شکل مناسب و توام با محبوبیت و جذابیت انجامش بدید. مرسی خدانگهدارتون باشه

    لینک پادکست مذاکره 19 در یوتیوب

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهارده − سه =