مفهوم visits- views – hits چیست ؟

  • تفاوت بازدیدکننده، صفحات دیده شده و هیت که در گزارش دهی از سایت ها ارائه می شود در چیست؟

    visits- views - hits

    شمارنده وب چیست؟ بازدید کننده(visits):به هر فردی که وارد یک وب سایت شود بازدیدکننده می گویند که می تواند یک صفحه و یا 100 صفحه از سایت را باز کند ولی در حقیقت یک فرد است.

    صفحات دیده شده(views):به میزان صفحاتی که کاربر در طول بازدید از یک سایت باز می کند اطلاق می شود که ممکن است یک فرد چندین صفحه را ورق بزند.

    هیت(hits): هر صفحه ممکن است از موارد متعددی مثل عکس، متن، فیلم، صدا و یا هر چیزی دیگری تشکیل شده باشد که با هر بار بازشدن صفحه این موارد از سرور فراخوانده می شود، این مجموعه هیت را تشکیل می دهند.

    برای درک بهتر این مفاهیم بهتر است فرض کنید وارد یک سایت می شود –حالا شما نقش بازدید کننده را دارید- پنج صفحه از این سایت را باز می کنید و می بینید – صفحات دیده شده- هر کدام از صفحات 4 عکس دارند. پس شما برای سرور این سایت این آمار را ثبت کردید: visits: یک نفرviews: پنج صفحهhits: بیست و پنج کدام یک مفید تر هستنند؟

    اگر سایت شما جنبه تجاری دارد و می خواهید از حجم واندازه صحبت کنید برای مشتریانتان از هیت سایت تعریف و تمجید کنید. ولی اگر سایتی دارید که روندهای جاری را تعقیب می کند از visits و views استفاده کنید که در حقیقت نشان دهنده واقعی تعداد افرادی است که به سایت شما رجوع می کنند و صفحات مختلف را در آن می بینند.

    سایت های معتبر که خوانندگان وفادار دارند به میزان صفحات دیده شده تکیه می کنند و آن را مایه مباهات خود می دانند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 2,519 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید