هشتگ های کسب و کار خودتان را چگونه پیدا کنید؟

  •  استفاده از هشتگ های کسب و کار در بازاریابی شبکه های اجتماعی یکی از سریعترین و آسان ترین روشها برای توسعه تاثیر شما بیش از جریان فعلی دنبال کنندگان شماست.

    اهمیت هشتگ

    زمانی که از هشتگ های (#) مرتبط برای ارسال های خود در شبکه های اجتماعی استفاده می کنید، آن دسته از افرادی که در حال جستجو برای پیدا کردن آن کلمات کلیدی هستند موفق به پیدا کردن توئیت ها و بروزرسانی های شما می شوند و بطور بالقوه امکان دنبال کردن شما را پیدا می کنند.

    هشتگ های کسب و کار

    هشتگ های صحیح

    متاسفانه، اگر شما از هشتگ های اشتباه استفاده کنید، بازاریابی شما تقریبا بی تاثیر خواهد بود. این مقاله با تعدادی از روشهای مختلف آشنا می شوید که با استفاده از آنها موفق به جستجو و نهایتا پیدا کردن هشتگ های مرتبطی خواهید شد که افراد موجود در بازار هدف شما در حال جستجو یا استفاده از آنها هستند.

    1- ببینید تاثیر گذاران اصلی در صنعت شما در حال استفاده از چه هشتگ هایی هستند؟

    ابزارهای مختلفی وجود دارد تا بواسطه آنها شما متوجه شوید تاثیر گذاران در بازار هدف شما در حال استفاده از چه هشتگ هایی هستند. یکی از این ابزارها twitonomy می باشد، که برای شما 10 مورد از برترین هشتگ هایی که هر یک از کاربران توئیتر مورد استفاده قرار می دهند را در یک لیست قرار می دهد.

    خیلی ساده نامی را که رهبر مورد نظر در بازار شما برای خودش در شبکه توئیتر مورد استفاده قرار داده در این سایت تایپ کنید و ببینید که آنها چه هشتگ هایی را برای مجموعه مخاطبین خود موثر یافته اند.

    اهمیت هشتگ

    2- هشتگ های پرطرفدار در صنعت خود را پیدا کنید.

    به عنوان بخشی از استراتژی رسانه ای خود، مطمئنا خواهان این موضوع هستید که ببینید چه هشتگ هایی در صنعت شما از طرفداران بیشتری برخوردار می باشد. یکی از بهترین ابزارها در این زمینه Hashtagify.me می باشد، چرا که این سایت 10 مورد از برترین هشتگ های مرتبط با یک کلید واژه را به شما نشان می دهد.

    اگر من بخواهم تمامی هشتگ های کسب و کار معروف و مرتبط با عبارت “شبکه های اجتماعی” را پیدا کنم، خیلی راحت آن عبارت را در بخش جستجو این سایت وارد می کنم، و مرحله بعدی دستیابی به نتایج مورد نظرم است. در این مرحله لیستی از هشتگ های مرتبط با شبکه های اجتماعی در برابر من قرار دارد.

    هشتگ های کسب و کار
    اهمیت هشتگ

    3- هشتگهایی را که به برنامه ها یا زیرساخت های مختلف مربوط می باشد پیدا کنید.

    اگر به دنبال پیدا کردن هشتگ های مرتبط با محیط فیسبوک، اینستاگرام، گوگل+ و دیگر شبکه های معروف هستید، Tagboard یک گزینه فوق العاده برای این منظور می باشد. این وسیله تمامی گفتگوهای اتفاق افتاده در سطح وب را جمع و متراکم کرده و سپس آنها را بر اساس هشتگ های مورد استفاده مرتب می کند. در این رابطه حتی اگر خودتان به هشتگ جدیدی دست یافتید می توانید فضایی را به این منظور برای خود ایجاد کنید.

    در حالیکه Tagboard روشی را برای پیدا کردن هشتگ های جدید در اختیار شما قرار نمی دهد (شما باید خودتان به این نتیجه برسید که تمایل به جستجوی کدام یک از هشتگ ها دارید)، اما شما را با توجه به موارد مرتبط با صنعت و بازار هدف خودتان در جای جای صفحات موجود در اینترنت در جریان اطلاعاتی قرار خواهد داد که برای تصمیم گیری مهم هستند – و این ارزشی غیر قابل تصور دارد.

    اهمیت هشتگ

    4- برای پیدا کردن هشتگ های کسب و کار اختصاصی تر به جستجوی عمیق تر بپردازید.

    به احتمال زیاد پیش از این تصوری کلی از هشتگ ها و کلمات کلیدی کلی که مردم بازار هدف شما در حال استفاده کردن از آنها هستند پیدا کرده اید. اما برای پیدا کردن موارد جدید و هشتگ های اختصاصی تر، شما باید به جستجوی عمیق تر در لایه زیرین این جریان دست بزنید.

    یکی از ابزارهایی که می تواند در این فرایند به شما کمک کند Tweet Binder می باشد. به این منظور خیلی ساده می توانید یک هشتگ عمومی را در این سایت تایپ  کنید (به عنوان مثال، مانند #شبکه_های_اجتماعی) و در بین دیگر اطلاعات دریافتی لیستی از هشتگ هایی را پیدا خواهید کرد که مرتبط با موضوع مورد جستجو شماست. اگر می خواهید ببینید که چه مواردی درباره کلمات پیشنهاد شده توئیت شده است، خیلی ساده بر روی هشتگ پیشنهاد شده کلیک کنید تا از توئیت های اخیر مرتبط با آن اطلاع پیدا کنید.

    اهمیت هشتگ

    5- از روندهای خاص ایجاد شده توسط توئیتر استفاده کنید.

    این ویژگی که معرفی آن به سال 2012 باز می گردد لیستی از موضوعات مختلف را در اختیار شما قرار می دهد که بر اساس موقعیت جغرافیایی و افرادی که در توئیتر اقدام به دنبال کردن آنها کرده اید تنظیم شده است. در حالیکه در هر لحظه تنها لیست بسیا%NB/L;5محدودی از موضوعات را در اختیار شما قرار می دهد، باز هم می تواند برای اطلاع پیدا کردن از موضوعات پرطرفداری که مورد علاقه دنبال کنندگان شماست مفید واقع شود. اگر شما خواهان دیدن لیستی گسترده تر از این موضوعات هستید، به سادگی می توانید بر روی گزینه “تغییر” کلیک کنید و در پی آن گزینه تغییر موقعیت جغرافیایی را در اختیار خواهید داشت.

    6- از سایت Hashtags.org برای پیدا کردن هشتگ های پرطرفدار و حتی مواردی بیش از آن استفاده کنید.

    یکی از مهمترین ابزارهای مرتبط با هشتگ Hashtags.org بوده و البته دلیل بسیار خوبی بر این مدعا وجود دارد. در بخش جستجو آن یک هشتگ را وارد کنید، و در ادامه دنیایی از اطلاعات را دریافت خواهید کرد که یکی از آنها یک نمودار 24 ساعته از آن روند و لیستی از کاربرانی است که بیشترین بهره را از آن هشتگ برده اند.

    از آنجائیکه عنوان این مطلب در رابطه با پیدا کردن هشتگ های جدید میباشد، من باید یادآوری کنم که امکان پیدا کردن هشتگ های مرتبط تنها محدود به کاربرانی است که در این سایت ثبت نام کرده و حق عضویت در سایت را پرداخت کرده اند. شما در حالت عادی قادر به یافتن برخی از هشتگ های مرتبط هستید، اما برای دیدن لیست کامل شما نیاز به بالا بردن درجه عضویت خودتان هستید.

    اهمیت هشتگ

    7- گزینه تکنولوژی محدودتر: طوفان مغزی

    ابزارهای معرفی شده در این مطلب، ابزارهای بسیار مفید و خوبی هستند، اما فراموش نکنید که کارشناس حرفه ای در این زمینه یعنی بازار تخصصی و مخاطب هدف شما، خودتان هستید. قبل از اینکه سراسیمه به استفاده از این ابزار روی بیاورید و برخی از ابزارهای مطرح شده در بالا را مورد استفاده قرار دهید، به شما توصیه می کنم که زمانی را برای آن صرف کنید و در گوشه ای آرام به انجام طوفان مغزی مشغول شوید و ببینید که چه کلمات کلیدی مورد علاقه و پسند مجموعه مخاطبین شما می باشد.

    زمانی که به لیستی از هشتگ های ممکن دست یافتید، می توانید آنها را در ابزارهای معرفی شده در بالا وارد کنید و از هشتگ های مرتبط با آنها و میزان شناخته شده بودن و معروفیت آنها مطلع شوید.

    دیگر چه ابزارها و استراتژی هایی را می توانید به لیست بالا بیافزایید؟ آنها را در قسمت نظرات با ما شریک شوید.

    نویسنده کیم گارست – 22 اردیبهشت 1393

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای
    این مطلب در مجموع 14,090 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    • mitra
      آوریل 20, 2018 در 10:43 ق.ظ

      بسیار عالی ، جامع و کاربردی بود
      ممنون

    یک نظر اضافه کنید