ده نمونه از داستان گویی در طراحی سایت

  • داستان گویی در طراحی سایت“، من سه عنصر اصلی در داستان گویی شامل شخصیت، زمینه، محیط  و عمل را توضیح دادم و روشهایی را برای شروع شامل داستان گویی در طراحی وب با استفاده از عناصر ابتدایی طراحی  پیشنهاد دادم. در این مقاله، 10 سایت را مورد بررسی قرار می دهم که از داستان گویی بهره برده اند و در هر یک شخصیت، موقعیت و عملی رو که قابل مشاهده است برایتان مشخص می کنم.

    داستان گویی در طراحی سایت

    تَپ باتس Tapbots

    تپ باتس از شگون نماها برای گفتن داستان دانشمندان دیوانه ای استفاده می کند که مشغول ساختن رباتهای کوچکی هستند که در دستگاه های آیفون، آیپاد لمسی یا آیپد “زندگی” می کنند و وظایف ساده ای از قبیل تبدیل واحدهای مختلف یا مدیریت حساب های توئیتر را بر عهده دارند. داستان تپ باتس همچنین با استفاده از کلمه “باتس (bots)” که در زبان انگلیسی به معنای رباتها می باشد به کاربران اجازه می دهد تا به قسمتی از روایت و داستان تبدیل شوند.

    شخصیتها: دانشمندان دیوانه و رباتها.

    موقعیت: گجت ها و لوازم تحت سیستم عامل ios.

    عمل: وظیفه یا کار هر یک از اپلیکیشن ها که توسط یک رباط انجام می پذیرد.

    ده نمونه از داستان گویی در طراحی سایت
    ده نمونه از داستان گویی در طراحی سایت

    تینک Tinke

    زنسوریوم(Zensorium) از یک شیوه داستان مصور و حالت طوماری جهت نشان دادن چگونگی عملکرد محصول سلامتی سنج خود بنام تینک بهره می برد. همچنان که بازدید کنندگان در سایت همانند باز کردن یک طومار به سمت پایین حرکت می کنند، طرز کار تینک را می بینند، تصاویر کاربردهای آن را از نظر می گذرانند و در همین حین نیز با فرصتهای مختلفی برای خرید آن مواجه می شوند.

    شخصیت: کاربران بالقوه تینک.

    موقعیت: در هر نقطه و مکانی که کاربران ممکن است اطلاعات آماری سلامت را ببینند.

    عمل: استفاده و کاربرد تینک.

    میوتِنت لَب Mutant Lab

    میوتِنت لَب داستان 5 توسعه دهنده را شرح می دهد که دچار جهش ژنتیکی شده اند و در آزمایشگاه خود اقدام به تولید بازیها، اپلیکیشن ها و “دیگر اقلام دیجیتال و جادویی”  می کنند. میوتِنت لَب از ابزار زبان برای ایجاد یک جو خاص و منحصر به فرد بخوبی بهره می برد. اصطلاحاتی از قبیل “جادوگری دیجیتال”، “چگونه ما غلت می خوریم”، و “حوادث ذوب شدن رادیو اکتیویته” همگی کمک می کنند تا فضایی شاد در رابطه با برند میوتِنت لَب برای کاربر ایجاد شود.

    شخصیت: پنج توسعه دهنده دچار جهش ژنتیکی.

    موقعیت: میوتِنت لَب.

    عمل: توسعه انواع بازی و اپلیکیشن موبایل.

    کیوا Kiva

    کیوا، یک سایت قرض الحسنه است که دهنده یا اعطاء کنندگان بالقوه را از طریق بازگو کردن داستان افراد مختلف از سراسر دنیا برای کمک جذب می کند. کیوا از داستان انسان های واقعی که در دنیای واقعی زندگی می کنند استفاده می کند و بازدید کنندگان را دعوت می کند تا ضمن قرار گرفتن در بطن این داستان ها، به این افراد نیازمند هم کمکی بکنند. کیوا در این روند از تصاویر مهیج هم برای ایجاد فضایی در سایت که نشان دهنده افراد و مکانها از اقصی نقاط دنیا باشد استفاده می کند.

    شخصیت: مردم واقعی

    موقعیت: مکانهای مختلف در سراسر دنیا

    عمل: بخشش و قرار گرفتن در بطن داستان

    شرکت آبجو سازی کَسکِید Cascade brewery Co

    شرکت آبجوسازی کَسکِید، در استرالیا به شما اجازه می دهد تا با شاخص های مختلف تعامل داشته و صفحه مورد پسند خودتان را داشته باشید. تعدادی از تصاویر هدایت کننده درون سایت داستان کوچکتری را تعریف می کنند که به فضای ایجاد شده توسط سایت شدت بیشتری می بخشد – مانند لینک “اخبار” که مردی را نشان می دهد که درون یک بلندگو فریاد می زند. بازدید کنندگانی که به این سایت وارد می شوند مانند تصویر بالا می توانند تنطیمات خاص خود را داشته و بر آن اساس ورژن خاص از سایت را برای خود ایجاد کنند.

    شخصیت: بازدید کننده.

    موقعیت: آبجوسازی آنلاین.

    عمل: ایجاد یک تجربه منحصر بفرد از سایت.

    اِوِرنوت Evernote

    اِوِرنوُت، یک بستر نرم افزاری جهت یادآوری است که از یک تصویر ساده حاوی داستان برای نشان دادن چگونگی کاربرد محصول خود استفاده می کند. اپلیکیشن اِوِرنوُت جمع آوری و ذخیره سازی یادداشت ها از جای جای وب را آسان می سازد.

    شخصیت: کاربران اِوِرنوُت.

    موقعیت: وبسایت های جالب.

    عمل:  استفاده از اپلیکیشن اِوِرنوُت.

    evernote

    بلرووی – کیف پول خود را باریک و جمع و جور کنید Bellroy – Slim Your Wallet

    بلرووی که یک تولید کننده کیف پول مردانه است در سایت خود صفحه ای با عنوان “کیف پول خود را باریک کنید” دارد که داستان روی- Roy  را تعریف می کند که معرف هزاران نفر در سراسر جهان است. وی به دنبال راه هایی برای فرار از یک “برآمدگی جهنمی در جیب شلوارش است.” بلرووی از یک داستان مصور خنده دار و تعدادی لینک ویدئو برای فروش کیف پول های خود استفاده می کند.

    شخصیت: رووی کوستانزا – یا هر کسی که از برآمدگی در جیب خودش فراری است.

    موقعیت:  هر جایی که رووی کیف پول خودش را با خود حمل می کند.

    عمل: باریک کردن کیف پول رووی.

    یک محافظ شخصی بنام بِن – Ben the Bodyguard

    این اپلیکیشن امنیتی خودش را به عنوان یک شخصیت از یک داستان بنام ” یک محافظ شخصی بنام بِن” معرفی می کند. بِن در گوشی آیفون شما زندگی می کند و از اطلاعات آن محافظت می کند. در این سایت همچنین لینکی وجود دارد به یک وبسایت دیگر که بِن را در حال قدم زدن در خیابان های پرحادثه شهر نشان می دهد که در آنها عموما اطلاعات افراد به سرقت می رود ، در حالی که او در حال توضیح دادن خطرات داشتن یک تلفن محافظت نشده است.

    شخصیت: یک محافظ شخصی بنام بِن

    موقعیت: گوشی های آیفون شما.

    عمل: محافظت کردن از اطلاعات شما.

    داستان گویی در طراحی سایت

    گروه نیاکان – Forefathers Group

    نیاکان، یک شرکت طراحی سایت است که خود را به عنوان یک گروه طراحی سایت از زمان های دور و قدیمی جا انداخته است و با تکیه بر مهارت خود در استفاده از نقاشی خط، تصویر سازی که بیانگر دوره های باستانی می باشد، سخن پردازی هوشمندانه داستان خود را درست کرده و به پیش می برد. عبارات و اصطلاحاتی از قبیل “این مردم حالا فکر می کنن، تافته جدا بافتن …” به فضای این سایت حالتی طنز آمیز بخشیده است.

    شخصیت:  کارکنان گروه نیاکان.

    موقعیت: یک فروشگاه طراحی با سبک قدیمی و البته تخیلی که در دوران مدرن و جدید فعالیت دارد.

    عمل: طراحی آلبوم های هنری، کالا و وبسایت های بسیار متعجب کننده.

    کاپیتان دَش – Captain Dash

    کاپیتان دَش که یک شرکت تجزیه و تحلیل اطلاعات است، داستان یک ابر قهرمان را در عصر جدید بازاریابی هوشمندانه تعریف می کند. کاپیتان دَش معرف و نماینده محصول بوده و کمپین های بازاریابی مشتری را در دنیای بازاریابی جدید حفط و مراقبت می کند.

    شخصیت: کاپیتان دَش – محصول.

    موقعیت: دنیای بازاریابی جدید.

    عمل: مراقبت و حفظ کمپین های بازاریابی مشتری.

    داستان گویی در طراحی سایت

    نویسنده: درو کافین
    فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    این مطلب در مجموع 639 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید