راهنمای خرید لوازم

راهنمای خرید شارژر فندکی

  • شارژر فندکی USB به شما کمک می کند تا در مواقعی که در حال رانندگی هستید به راحتی گوشی و سایر وسایل الکتریکی خود را شارژ کنید. پس یک شارژر فندکی USB خوب می تواند یکی از بهترین و در مواقعی از ضروری ترین وسایلی باشد که شما در طول سفر به آن نیاز خواهید داشت. برای انتخاب و خرید یک شارژر فندکی USB مناسب برای ماشین خود باید به نکاتی توجه کنید که در این مطلب می خوانید.

    راهنمای خرید شارژر فندکی

    ظرفيت باتري تلفن همراه ، از ويژگي های بسيار مهم تلفن های همراه است. مي دانيم هرچقدر هم که اين ظرفيت بالا باشد ، محدود است و باتری با توجه به ميزان استفاده شما از تلفن همراه ، مدتي مي تواند آن را روشن نگه دارد . به عنوان مثال باتري موبايل در عرض چند ساعت کار مداوم با وايفاي يا انجام بازی های حجیم گرافیکی ، به پايان مي رسد. از طرفي ممکن است شما فردي باشيد که دائما در سفر هستيد و يا به هر دليل ديگري فرصت اتصال گوشي خود به شارژ برق شهر را نداريد. در اين صورت چگونه مي توانيد گوشي خود را شارژ کنيد ؟

    براي اين کار روش هاي مختلفي وجود دارد مانند خريد پاوربانک و يا استفاده از شارژر فندکي. اما در نظر داشته باشيد که خود پاوربانک ها هم نياز به شارژ دارند ، پس اگر مدت زيادی را در سفر هستید و وقت خود را در خودروی خود مي گذرانيد بهترين گزينه استفاده از شارژر فندکی است.

    راهنمای خرید شارژر فندکی

    شارژر فندکي چيست و چگونه کار مي کند ؟

    اين دستگاه از دو بخش فندکي و خروجي USB تشکيل شده است . با اتصال اين دستگاه به قسمت فندکي خودرو ، اين وسيله با استفاده از باتري خودرو ، انرژي لازم براي شارژ کردن تلفن همراه را بدست مي آورد . اين دستگاه با ولتاژ ورودي 12 تا 24 ولت کار مي کند اما ولتاژ خروجي را تا 5 ولت پايين مي آورد تا قابل استفاده توسط پورت USB باشد.

    جريان خروجي

    اگر به شارژر موبايل خود نگاهي بيندازيد چند عدد روي آن مشاهده مي کنيد. عددي که معمولا در کنار يک حرف V بيان مي شود همان ولتاژ است که معمولا 5 ولت است. عدد ديگر که در کنار حرف A بيان مي شود همان شدت جريان خروجي است . در نظر داشته باشيد که هر تلفن همراه با توجه به ظرفيت باتری خود ، نيازمند يک جريان خاص است تا روند شارژ شدن خود را به درستی طی کند . اين مقدار معمولا 1 ، 1.5 يا 2.1 آمپراست. اين جريان به صورت تصادفي انتخاب نشده است و اگر گوشي خود را با شارژري داراي جريان کمتر از جريان شارژر اصلي شارژ کنيد ، پر شدن شارژ بسيار زمان بر خواهد بود .

    بالعکس اگر گوشي خود را با شارژري داراي جريان خروجي بيشتر از جريان شارژر اصلي شارژ کنيد ، سرعت شارژ افزايش خواهد يافت اما پس از چند بار استفاده از اين حالت ، کيفيت باتري شما به طرز قابل توجهي پايين مي آيد و باتري شما به تدريج معيوب خواهد شد. برخي از شارژر هاي فندکي داراي چند خروجي ، با جريان هاي متفاوت هستند که به شما اين امکان را مي دهند تا گوشي تان را با جريان مختص به خودش شارژ کنيد و علاوه بر کاهش زمان شارژ ، سلامت باتري موبايل شما را نيز تضمين مي کنند.

    پورت خروجي

    پورت خروجي شارژر هاي فندکي همان USB است و شما مي توانيد با اتصال يک کابل USB – USB mini (برای اکثر گوشی های اندروید) و يا يک کابل USB – Lightning (برای گوشی های اپل) به شارژرفندکی، تلفن همراه خود را شارژ کنید. اين کابل در برخي از شارژر ها وجود دارد و در برخي ديگر نيز عرضه نمي شود و شما بايد خودتان کابل یا رابط مورد نيازتان را تهيه کنيد.

    چگونه یک شارژر فندکی USB خوب انتخاب کنیم؟

    بخش بزرگی از انتخاب شارژر فندکی ماشین USB بسته به سلیقه و ترجیح شخصی دارد. ممکن است در نظر فردی زیبایی شارژر عامل مهمی برای انتخاب باشد و البته مسلما قابل اعتماد بودن و در عین مقرون به صرفه بودن از فاکتورهای انتخابی اکثر افراد است. با این حال، تعداد انگشت شماری از ویژگی‌های کلی برای انتخاب یک شارژر فند کی USB وجود دارد که با آن‌ها اشاره می‌ کنیم.

    یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌ های مورد توجه، شدت جریان یا آمپرهای مختلف یک  شا رژر است. اگر توجه کرده باشید آمپر و شدت جریان مورد نیاز برای شا رژ برخی دستگاه ها با یکدیگر فرق می ‌کند. اکثر گوشی‌های موبایل به نسبت قدیمی ‌تر و پلیرها نیاز به آمپر معمول و پایین داشتند.

    با این حال، برخی از دستگاه‌ ها برای شارژ درست نیاز به آمپر بیشتری دارند. اگر دستگاه شما نیاز به آمپر بیشتری دارد، پس باید به دنبال یک شارژر USB فند کی باشید که جریان 2.1A را حداقل از یکی از پورت‌ های خود فراهم کند. هم ‌چنین بسیاری از شارژرهایی که دارای دو پورت هستند، تنها یک پورت آن‌ها قابلیت ارائه شدت جریان 2.1A را دارد، در حالی که پورت دیگر شان روی 1.0A محدود است.

    اگر شما iPhone یا iPad دارید، شارژرهای مناسب زیادی برای استفاده شما وجود دارد. به علاوه بسیاری از شارژرهای موجود در بازار دارای استاندارد و سازگاری لازم با آیفون و آی ‌پد هستند. برای گوشی ‌ها و وسایل دیگر نیز با توجه به ویژگی ‌های مورد نیاز، می‌ توان از همین شارژر ها استفاده کرد.

    راهنمای خرید شارژر فندکی

    MP3 – player

    برخي از شارژر هاي فندکي علاوه بر امکان شارژکردن موبايل ، داراي قابليت پخش موسيقي نيز هستند و شما با اتصال کارت حافظه يا فلش مموري به آن ها مي توانيد به گوش دادن موسيقي بپردازيد. همچنين برخي از آن ها را مي توانيد به وسيله بلوتوث به ساير دستگاه هاي خود مانند موبايل ، تبلت و … متصل کرده و آهنگ هاي موجود در آن ها را پخش کنيد يا با استفاده از بلندگو هاي ماشين به مکالمه بپردازيد.

    شرکت هاي سازنده شارژر فندکی USB

    از ميان شرکت هايي که دست به توليد شارژر هاي فندکي زده اند ، مي توان گفت که شارژر هاي ساخته شده توسط شرکت هاي energizer , Belkin , scosche , aukey و anker کيفيت مناسبي دارند. شرکت سازنده يکي از مشخصه هايي است که در هنگام خريد حتما بايد آن را جدي بگيريد ، زيرا شرکت هاي مختلفي اين دستگاه ها را ساخته اند و برخي از آن ها فاقد کيفيت مناسب هستند و پس از مدت کوتاهي کارآيي خود را از دست مي دهند.

    برخی از شارژرهای فندکی ماشین USB دارای یک کابل نیز هستند (کابل micro USB یا Lightning) تا اگر کابل دستگاه خود را در خانه فراموش کردید، برای شارژ آن به مشکل برنخورید. البته این مدل شارژرها معمولا فقط یک نوع کابل همراه خود دارند و در صورتی که دارای چند وسیله با پورت‌های ورودی مختلف هستید بهتر است همیشه کابل آن‌ها را (به خصوص در سفر) همراه خود داشته باشید تا برای شارژ دستگاه خود دچار مشکل نشوید.

    حتما در زمان خرید شارژر فندکی USB ماشین توجه داشته باشید که از برندهای معتبر و مطمئن که دارای استانداردهای لازم و مشخصات دقیق و درست هستند خرید کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شش − 4 =