راهنمای خرید لوازم

راهنمای خرید تردمیل

  • راهنمایی در خرید تردمیل, برای این طراحی شده است که به شما کمک کند تا بهترین تردمیل , متناسب با بودجه و نیازهای ورزشی خود انتخاب کنید. این دستگاه ها با ابعاد, اندازه , کارایی و قیمت های متفاوت به بازار عرضه میشوند, به طور مثال تردمیل خانگی با تردمیل باشگاهی دارای تفاوت های نظیر قدرت موتور , عرض تسمه ,قابلیت های چند کاره و …میباشند که این تفاوت ها باعث شده یک تردمیل ارزان و یا گران قیمت باشد .در این مقاله نکات مهم در خرید تردمیل و تفاوت بین انواع تردمیل ها نوشته شده است .

    موتور تردميل:

    موتور تردميل يكي از نكاتي است كه باعث تفاوت قيمت در تردميل هاي مختلف مي شود.

    تردميل ها با قدرت موتور سنجيده مي شوند، كه مقدار آن از 1 اسب بخار تا 7 اسب بخار متغير است. موتور تردميل نيروي لازم را به تردميل انتقال مي دهد تا تسمه به حركت درآيد. معمولا هر چه قدرت موتور بيشتر باشد قيمت تردميل گران تر مي شود.محاسبه واحد اسب بخار که با علامت اختصاری ( HP ) نشان داده می شود به دو روش میان گر و پیک انجام می پذیرد و به این معناست که در روش میانگین محاسبه قدرت موتور در حالت میان بار می باشد و قدرت خروجی محاسبه می شود ولی در حالت پیک ، بالاترین قدرت خروجی موتور مورد محاسبه قرار می گیرد.

    در تردمیل های خانگی اکثرا از موتور های (DC ) استفاده می شود که این موتور ها از جریان مستقیم برق استفاده می کنند و جریان مستقیم همان مثبت و منفی است ، مثل برق و باطری. نوع دیگر از موتور که بیشتر تردمیل های باشگاهی استفاده می شود ( AC )است که از جریان متناوب برق استفاده می کند . مثل برق شهری یا همان فاز و نول . البته این موتورها نوع بهتری هم دارد که به صورت 3 فاز است .

    ویژگی های موتور های (DC ) :

    مزایا :- قیمت مناسب تر نسبت به ( AC ) – سیستم کنترل الکترونیکی ارزان تر و ساده تر نسبت به ( AC ) – کم صدا بودن

    معایب : – بازدهی کم نسبت به جریان ورودی – گرم شدن موتور برای طول عمر بهتر باید بعد از یک ساعت استفاده نیم ساعت حداقل خاموش باشد.

     ویژگی های موتور (AC ) :

    مزایا : – بازدهی بالا نسبت به جریان ورودی – امکان استفاده مداوم و بدون توقف (مناسب برای باشگاه )
    معایب: – قیمت گران – سیستم کنترل پیچیده و گران تر نسبت به موتور های (DC) – پر سر و صدا بودن

    تحمل وزن تردمیل :

    بدنه اکثر تردمیل هایی که در بازار می بینید از جنس فولاد هستند،اما برخی تردمیل ها از فلز آلومینیوم ساخته شده اند.تردمیل ها،تحمل وزن متفا وتی دارند و این که حداکثر تحمل وزن دستگاه تردمیل تا چه وزنی باشد تا حدود زیادی به جنس بدنه دستگاه مربوط می شود, البته قدرت موتور نیز در این زمینه موثر است.در هر صورت تردمیلی که تا وزن ۱۵۰کیلوگرم را متحمل می شود در مقایسه با تردمیلی که حداکثر وزن قابل تحمل برای آن ۹۰کیلوگرم است،بی تردید بدنه محکم تری دارد و بزرگتر می باشد.

    در صورتی که در خانواده شما سنگین ترین عضو خانواده۱۰۰کیلوگرم وزن دارد، بهتر است تردمیلی تهیه کنید که قدرت موتور آن۲ اسب بخار باشد و بتواند۱۱۰کیلوگرم وزن را تحمل کند و حداکثر سرعت کاربر بر روی آن به ۱۶کیلومتر در ساعت برسد با وجود چنین تردمیلی همه اعضای خانواده می توانند هر روز به صورت منظم و مستمر ورزش کنند و از فواید آن بهره مند بشوند.
    تردمیل در دو نوع تردمیل باشگاهی و تردمیل خانگی ساخته و عرضه می شود , هرچه تحمل وزن تردمیل های باشگاهی بالاتر باشد بهتر است , زیرا تعداد بیشتری از ورزشکاران می توانند دستگاه را مورد استفاده قرار بدهند, اما در مورد تردمیل های خانگی برای انتخاب دستگاه باید به وزن استفاده کنندگان توجه شود تا تردمیل فضای زیادی را در منزل اشغال نکند ,گرچه بهتر است وزن قابل تحمل دستگاه۱۰ الی ۱۵کیلوگرم از وزن مصرف کنندگان بیشتر باشد, در این صورت دستگاه مقاومت بیشتری خواهد داشت و با دویدن کاربران که ضربات نسبتاٌ شدیدی را به سطح دستگاه وارد می کند، دچار نقص نخواهد شد.

    سرعت تردميل:

    حداكثر سرعتي كه از تردميل استفاده مي كنيد چقدر است ؟ مي خواهيد بر روي تردميل راه برويد يا بدويد ؟ يا هر دو ؟ اين ها چيزهايي است که بايد قبل از خريدن تردميل از خود بپرسيد. سرعت تردميل هاي مختلف باني اسپرت را مي توانيد با كليك بر روي ادامه ی توضیحات هر كالا مشاهده نماييد.  در اقلب موارد سرعت مورد استفاده بین 3 تا 7 کیلومتر در ساعت است و برای دویدن بین 6 تا 10 کیلومتر بر ساعت می باشد و بیشتر از این سرعت  برای دونده های حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد . بنابراین اکثر تردمیل ها تا سرعت 10 کیلومتر بر ساعت برای مصارف عمومی را دارند و نیازی به حساسیت زیاد نیست.

    سایز تسمه :

    تسمه های تردمیل ۴۰ تا ۵۰ سانتی متر پهنا و ۱۰۰ تا ۱۵۰ سانتی متر طول دارند. ممکن است که درازای عرشه برای کسانی که با تردمیل پیاده روی می کنند مهم نباشد، اما برای افرادی که در هنگام دویدن گام های بلندتری بر می دارند، اهمیت زیادی دارد. بیشتر کاربرانی که پیاده روی را دوست دارند با عرشه های ۴۰×۱۲۰ راضی می شوند، اما قد بلند ها و دوندگان باید تردمیلی را انتخاب کنند که طول تسمه آن حداقل ۱۴۰ سانتی متر درازا دارد. در کل میتوان گفت سایز تسمه بزرگ، یعنی یک تمرین امن تر و با ضربه گیری بیشتر

    ارگونومی:

    اگر شما یک دونده حرفه ای هستید، پس طول تردمیل یا به عبارتی طول تسمه ای که بر روی آن گام بر می دارد باید بیشتر باشد. یعنی باید راحتی خود در استفاده از تردمیل و لحاظ کردن اصول ارگونومی و زیباشناسی را نیز در نظر بگیرید.
    ویژگی هایی با فناوری بالا: وجود جایی برای قرار گفتن تبلت، پخش موزیک به صورت AUX یا پورت USB و اتصال به اینترنت بی سیم ویژگی های بالا در بسیاری از تردمیل های خانگی است.

    امکان تنظیم تردمیل:

    تنظیم سرعت و شیب یک تردمیل بسته به کاربرد شخص می تواند متغییر باشد. معمولا سرعت تردمیل خانگی بین ۲ تا ۲۰ کیلومتر بر ساعت و شیبی بین ۵ تا ۱۵ درجه است. این تنظیمات در وسبه ورزشی به مانند اسکی فضایی نیز وجود دارد.

    شیب تردمیل :

    حتما برای خرید تردمیل توجه داشته باشید که دستگاه دارای شیب برقی هست یا نه چون این عملکرد به کاربر کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزاند. بیشتر تردمیل ها یک موتور دوم کوچک نیز دارند که تنظیمات شیب را کنترل می کند، اما اگر به تغییرات بیشتری نیاز داشتید باید آن را به صورت دستی انجام دهید. بعضی از تردمیل ها دارای اختیارات نشیب نیز هستند( شیب را تا منفی ۶ درصد کاهش می دهد) ، اگر بخواهید حالت پایین آمدن از تپه را بازسازی کنید. البته استفاده از شیب برای کسانی که مشکل زانو و کمر دارند باید طبق نظر پزشک باشد.به طور مثال تردمیل با شیب برقی تاپ فرم-Treadmill top form 5118 شیب برقی طراحی شده در این دستگاه به صورت اتوماتیک و با فشار یک دکمه تا ۱۵ درجه قابل تنظیم می باشد.

    تردمیل های چند کاره :

    بسیاری از تردمیل ها دارای ویژگی های مازاد مانند فن های کنسول، MP3-Player و دستیار مجازی تمرین ماساژور ، دمبل و دستگاه دراز و نشست هستند، که تمرین را بسیار لذت بخش تر می کنند. ما با قاطعیت توصیه می کنیم که تردمیلی را بخرید که حداقل یک یا تعدادی از این ویژگی ها را داشته باشند، زیرا با وجود این اختیارات تمایل شما برای ورزش با تردمیل بسیار بیشتر خواهد شد.

    فضایی که تردمیل اشغال میکند :

    یکی دیگر از تکات بسیار مهم در خرید تردمیل باید توجه کرد , فضایی است که این دستگاه اشغال میکند. معمولا تردمیل های خانگی دارای وزن کم و اکثرا تاشو هستند .طراحی فشرده و فریم سبک این دستگاه ها را برای محیط های کوچکتر مناسب کرده و با چرخ هایی برای حرکت دادن آن ها ارائه می شوند ولی تردمیل های باشگاهی به دلیل عرض و طول زیاد تسمه و همچین موتور سنگین , باعث شده فضای بیشتری اشغال کنند و حرکت دادن دستگاه برای کاربر سخت تر باشد.

    ایمنی در حركت:

    بعضی از تردمیل‌ها دارای گیره‌ای هستند كه با اتصال به لباس ایمنی شما را در حین حركت تضمین می‌كنند، به‌طوری كه اگر در هنگام راه‌ رفتن یا دویدن تعادل خود را از‌دست بدهید با تكان ناگهانی شما گیره از لباس كنده شده و دستگاه به‌طور اتوماتیك خاموش می‌شود. صورت استاندارد تمامی تردمیل باید این وسیله را داشته باشند . در ضمن این قطعه به عنوان قفل کودک هم مورد استفاده قرار می گیرد و اگر بر روی دستگاه نباشد ،موتور تردمیل حرکت نمی کند.

    SDS يا اثر ضربه گير :

    برخي از تردميل هاي جديد داراي قابليتي است كه مانع از آسيب به زانو و مفاصل هنگام استفاده از آن مي شود. اين قابليت براي افرادي كه داراي زانو درد يا درد مفاصل هستند حايز اهميت است. در اکثر تردمیل ها ضربه گیر وجود دارد که این قسمت به صورت لاستیک های منعطف زیر تخته تردمیل تعبیه شده است و باعث می شود تا به مفاصل زانو و کمر فشار کمتری وارد شود. در بعضی از تردمیل ها از سیستم ضربه گیر SDS استفاده می شود و این سیستم کمک میکند تا علاوه بر گرفته شدن فشار توسط ضربه گیر حالت انعطافی بیشتر در منطقه راه روی به وجود بیاید و در نتیجه فشار به مفاصل به حداقل برسد . این امکان بیشتر بر روی تردمیل هایی وجود دارد که مجهز به شیب برقی هستند .

     ویبراتور، ماساژور :

    این دستگاه قبل از استفاده از تردمیل و بعد از گرم کردن بدن مورد استفاده قرار میگیرد و در قسمت هایی که چربی متراکم وجود دارد باعث گردش خون بیشتر و باز شدن مویرگها می شود که در هنگام استفاده از تردمیل چربی بیشتری مورد استفاده و سوخت و ساز بدن قرار بگیرد . این دستگاه کاربرد دیگری هم دارد . پس از استفاده از تردمیل با ماساژ عضلاتی که تحت فشار قرار گرفته است باعث دفع اسید لالتیک میشود و در نتیجه گرفتگی عضلات یا درد در نواحی تحت فشار قرار گرفته را از بین میبرد .

    برند تردمیل :

    برند های کمی وجود دارند که ضمانت های طولانی مدت را بر روی تردمیل های خانگی ارائه دهند. در بهترین حالت ممکن، این ضمانت به خاطر قسمت هایی از دستگاه می تواند ۹۰ روزه باشد، و حداکثر کلی آن ۱ تا ۲ سال است. البته کیفیت و اجرای تعهدات گارانتی هم بسیار در خرید تردمیل مهم هستند و ممکن است شرکت ها و کارخانه ها از زیر تعهدات گارانتی خود بعد خراب شدن تردمیل شانه خالی کنند (بسیار کم اتفاق می افتد که تردمیل مشکل اساسی پیدا کند) پس باید قبل خرید از کارشناسان فروش , در مورد گارانتی و خدمات پس از فروش مشورت بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 × 5 =